• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • EJT
    Anonym (TR) skrev 2024-10-04 09:18:47 följande:

INOSITOL. 

Testa det, ger både bättre ägglossning och bättre kvalité på äggen. Vet många inkl mig själv som blev gravid när vi använde det under cykeln. kan inte bara vara slump. 

Jag har precis börjat med Inositol och ser fram emot om det blir ngn skillnad för mig ägglossning. Har PCOS! Får docl huvudvärk av den tyvärr..
  • Anonym (Lantisen)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-04 14:51:47 följande:

En fråga, någon som upplevt att deras man har svårt att ?leverera?? Tror inte det blir nåt för oss denna månad då min sambo lider av prestationsångest. de tidigare två försöken vi gjort har han inte heller pallat trycket till ägglossningen. Två dagar i rad går inte, knappt varannan ens under ägglossningsveckan. Vet inte alls hur vi ska lösa detta? han har typ lika bra koll på min cykel som jag har, så att mörka ägglossningen blir svårt. 

Vi har ibland det bekymret. Inte nu sist men det har vart så ett par gånger tidigare. Jag har ibland försökt mörka att jag har ägglossning men det går inte 😂 så han märker och då blir det på en gång svårare. 

vi har efter ett par månader ändå lyckats, men tror inte det hjälpte den här gången heller tyvärr. 

vi är också båda lite äldre så vet inte heller hur kvaliteten är så att säga 🙈

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-04 16:24:52 följande:
    JEEZ jag är SÅ avis! Tempen ser ju jättefin ut 🥹
    Haha, ja den duger än så länge. Den kan hålla sig hög och sedan störtdyka precis när mensen startar så is i magen får jag allt ha 🙈😬

Snart får du med en rejäl temphöjning håller jag tummarna för. Kom igen äggis 🙏🏻😄
  • Anonym (En till)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-04 16:46:12 följande:

Vi har ibland det bekymret. Inte nu sist men det har vart så ett par gånger tidigare. Jag har ibland försökt mörka att jag har ägglossning men det går inte 😂 så han märker och då blir det på en gång svårare. 

vi har efter ett par månader ändå lyckats, men tror inte det hjälpte den här gången heller tyvärr. 

Skönt att höra att vi inte är ensamma om detta! Tråkigt för er också såklart. Jag håller tummarna för att jag (och du) ändå blir gravid denna månad såklart men vi har verkligen inte lyckats träffa rätt dag en enda gång i försöken för detta kommande barn. 😅 
  • Anonym (L)

Idag kom mensen, skönt ändå att den kom lite tidigare än vad jag trodde! då är min nästa bim 4/11☺️ 

stort grattis till alla er som plussat!

• Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-10-04 18:53:13 följande:

Idag kom mensen, skönt ändå att den kom lite tidigare än vad jag trodde! då är min nästa bim 4/11☺️ 

stort grattis till alla er som plussat!

Näää så trist, men du verkar ha rätt inställning, blicken framåt mot nästa chans 😄
  • Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-04 16:46:51 följande:
    Haha, ja den duger än så länge. Den kan hålla sig hög och sedan störtdyka precis när mensen startar så is i magen får jag allt ha 🙈😬

Snart får du med en rejäl temphöjning håller jag tummarna för. Kom igen äggis 🙏🏻😄
    Men visst innebär en sådan temphöjning att ägglossning iallafall ägt rum? Eller går tempen upp sådär även om ett ägg inte släpper?

Nej men jag tempar med SPÄNNING alltså 😂 så taggad!! 
  • Nanathalie
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-04 16:46:12 följande:

Men OMG känner igen mig enormt mycket. Jag försöker undvika prata om ägglossningen men så fort jag tar initiativ tänker min man att nu är det äl och då tappar han det halvvägs eller kommer inte igång alls. Så jobbigt. Ledsen för hans skull men också så frustrerande för mig som försöker planera in äl någorlunda. Imorse tog jag initiativ på nytt och då tappade han det helt 2 ggr men vi fick igång det igen (tacka gudarna för det när natural cycles säger very high fertility).. 

Tycker det är så skönt att höra om fler som har samma "problem".  

Kram från en annan medmänniska ❤️
  • trefaldigmästareikärlek
    Nanathalie skrev 2024-10-04 19:24:19 följande:
    Men visst innebär en sådan temphöjning att ägglossning iallafall ägt rum? Eller går tempen upp sådär även om ett ägg inte släpper?

Nej men jag tempar med SPÄNNING alltså 😂 så taggad!! 
    Nu får någon rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att temphöjning en beror på att progredteron frigörs frpn follikeln (?) dvs äggkalet som ägget släpps från. Så utan äl ingen temphöjning och svagt progresgeton kan ge flukturerande temp eller låg temp efter äl eller kort lutealfas 😊
Svar på tråden BIM Oktober 2024