• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Nanathalie
    Anonym (2) skrev 2024-10-06 13:46:38 följande:

Härligt! Man måste inte fortsätta testa men man kan göra om man vill hitta när man har peak på lh testen och efter några månader om man tempar kan man veta lättare hur långt efter peak som man själv får ägglossning. 
    Från positivt lh test kan det vara 12h till hela 72 h innan ägglossning, men oftast 24-36h. 

Från när testen är på peak är det ofta omkring 12h till ägglossning, men ska man testa efter peak får man testa kanske 4-5 ggr / dag. Men är man som jag tycker man att det är roligt att se hur testen utvecklar sig 🙈😅

skulle räkna ägglossning från imorgon eller tisdag men om du tempar kommer det visa sig ☺️

Tack för svar då fortsätter jag tempa så märker vi 😍😍
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-06 13:11:45 följande:

Enligt nc ser det ut såhär. Innebär det att ägglossningen beräknas först på tisdag? Varför gör den så tro? Jag fyllde i mitt positiva ägglossningstest och då flyttades ägglossningen fram från idag till tisdag. 😂 Gör den så för er andra också? Hoppar alltså? Min temp har gått upp liiite idag men inte mycket. Kan det vara därför?

Alltså vi är så synkade du och jag 😂 ännu starkare test idag och min temp gick upp lite idag med och just känner jag faktiskt av ena äggstocken så det är ett ägg på väg ner just nu 😁 

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-10-06 14:02:18 följande:

Alltså vi är så synkade du och jag 😂 ännu starkare test idag och min temp gick upp lite idag med och just känner jag faktiskt av ena äggstocken så det är ett ägg på väg ner just nu 😁 

Sååå roligt att få följas åt!! Nu är det vår tur 😍😍

Jag hade som mest värk i äggstockarna igårkväll och lite imorse. Känns lite mindre nu!
  • Drömmenomentrio

Hej! Lägger till mig här har bim 12/10 vad tror ni som tempar om min graf? är otålig. hade ett mf i vecka 6 augusti. 

• Anonym (En till)
    Siripiri skrev 2024-10-06 14:02:18 följande:

Haha jag har också fått temphöjning med 0,3 grader idag, och molandet börjat! Ägglossning - CHECK ✅ Nu börjar eviiiiighetslånga väntan på BIM. 
  • Anonym (En till)
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-06 15:57:36 följande:

Hej! Lägger till mig här har bim 12/10 vad tror ni som tempar om min graf? är otålig. hade ett mf i vecka 6 augusti. 

Den ser ju stabil ut tycker jag! 👌
  • Nanathalie
    Anonym (En till) skrev 2024-10-06 16:07:15 följande:
    Den ser ju stabil ut tycker jag! 👌
    Jättefin graf och stegring!! Heja kroppen
  • Siripiri
    Anonym (En till) skrev 2024-10-06 16:06:12 följande:
    Haha jag har också fått temphöjning med 0,3 grader idag, och molandet börjat! Ägglossning - CHECK ✅ Nu börjar eviiiiighetslånga väntan på BIM. 
    Nähä?! Så kul om vi alla plussar, då lär vi föda i slutet på juni alla tre 😁 
    japp?. 😮?💨 bara försöka jobba och sova typ så det går fort 😂 
  • Augustilejon
    Nanathalie skrev 2024-10-06 11:01:58 följande:
    Helt sjukt kan knappt tro mina ögon, och på morgonurin dessutom! Mina brukar vara som svagast på morgonen.

Nu har vi myst sedan mina tester började öka för att vara säkra.. dagen före i förrgår, i förrgår och igår när jag trodde jag nått maxutslag på testet. Oklart om jag får med min man på ytterligare en åktur ikväll. Lite ångest och rädsla över den grejen. Men, spermierna kan ju ändå leva vidare några dagar så får hoppas det räcker. Vill inte pressa honom mer..

If its meant to be it will be typ. ❤️
    Och jag som trodde morgontest var det bästa... När brukar du ta?

Kör första månaden med ÄL-tester och hittills har alla test bara visat kontrollstrecket inom de 5 min det sägs att de ska ge (Apotek Hjärtats, testat direkt på morgonen). Kanske får testa med easy@home nästa gång och annan tid på dagen möjligtvis? 
Svar på tråden BIM Oktober 2024