• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:34:00 följande:
    Uppenbart har du missat att det var länge sedan tråden handlade om abort. Du och en annan stackare är de enda abortmotståndare jag sett här så keep on dreaming. 
    Stackaren är väl ändå du din "manliga " hen-cuck. 

Det mer än 1/3 som gett tråden tummen upp. Detta på ett starkt kvinnodominerat forum dessutom. Kvinnornas Flashback, typ. 

Det om nått säger väl att det finns ett stort motstånd. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:40:03 följande:
    www.dn.se/insidan/ny-studie-man-upplever-sig-ha-makt-men-inte-i-sina-privatliv/

Det är även andra personer som snackar om att kvinnor har fördelar som män inte har. 
    Du byter samtalsämne precis i vartenda inlägg och du vägrar adressera risken som kvinnor har att utsättas för våldtäkt i en väldigt mycket högre grad . Varför är det inte relevant för dig?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:31:18 följande:
    Och i så fall så borde det vara en kroppsdel även exempelvis i vecka 30

Efter vecka 22 räknas det som ett barn. Det är stor skillnad på ett barn i vecka 30 och ett embryo i vecka 6 till exempel. Jag tror det skulle kunna bli så i framtiden att abortgränsen sänks om vi kan rädda för tidigt födda barn ännu tidigare men det är extremt osannolikt att abort skulle förbjudas helt, det finns inget riksdagsparti eller parti som ens är i närheten av att komma in riksdagen som vill det. Oavsett vad ni skriver här. 

• Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:32:27 följande:
    Även om man räknar med det så tror jag kvinnor fortfarande har en fördel. 
    Dessutom alla kvinnor utsätts inte för det. 
    Och då är fortfarande frågan vad som ska göras för att utjämna detta?

Och ännu en gång , hur blir det mer rättvist med en sänkning av abortgränsen?
  • Anonym (Sj)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 17:17:29 följande:
    Spermier och ägg  kan inte utvecklas av sig själva.
    Det är naturligt när ägg och spermier inte utvecklas till något barn.
    Alla aborter sker inte för att fostret är skadat och kommer ändå att dö
    Absolut det behövs både ett ägg och en spermie för att det ska bli en graviditet. Men ett foster är inte en utvecklad människa. Lätt att tala om för kvinnor hur vi ska göra? Sluta få orgasmer istället. Eller är det svårt att låta bli att onanera och slösa på sperma,? Förstår att det är lättare att klaga på andra istället. 

Näe men man gör en abort innan fostret blir en livsdugligt bebis. 
  • Anonym (M39)

Nu går jag lite off topic och jag räknar med att detta kommer att göra en del personer upprörda men utifrån ett genetiskt perspektiv anser jag att vi borde dra ner kraftigt på IVF. Med evolutionsteorin som utgångspunkt tänker jag att det finns en anledning till att vissa människor har svårt att få barn på naturlig väg. Därför håller jag med TS om att det borde bli enklare att adoptera bort barn i Sverige. Jag har själv växt upp som halvadopterad, en biologisk förälder och en adoptivförälder, och har därmed lärt mig att föräldraskap och biologi är två olika saker.

Kan vi erbjuda adoption som alternativ till abort och IVF skulle människor som har svårt för eller inte kan få barn naturligt få lättare att bli föräldrar samtidigt som antalet aborter kanske skulle minska något.

Tillbaka on topic så tycker jag annars att vi har en bra abortlagstiftning i Sverige där det skiljer ca 3 veckor på när man kan göra fri abort och de tidigaste födda barnen som man lyckats rädda. Så även om jag vill se att man börjar erbjuda adoption som ett alternativ skulle jag aldrig förespråka en lagstiftning som tvingar kvinnor att fullfölja en graviditet.

När man ändå är inne och diskuterar abort har jag uppfattat det som att uppföljningen när det gäller psykisk ohälsa efter aborter är bristfällig och att detta är något som skulle behöva ses över.

• Anonym (Hjälp mig förstå)

Jag har så svårt att förstå vissa abortmotståndares resonemang.. Om man nu anser att abort är att döda ett barn hur kan man då samtidigt vara okej med ?mord? vid fara för moderns liv? Det blir ju ett scenario där vi ställer två liv mot varandra och aktivt mördar den ena för att rädda den andra. I mina ögon är det fruktansvärt oetiskt och jag köper inte riktigt detta resonemanget. 
    Om abort är mord borde det väl vara fel/olagligt oavsett situation? 

• Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:21:35 följande:
    Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
    Abort ska finnas och så kallade män som du kan fara åt helvete och stanna där!
    Ingen kvinna ska tvingas genom gå en graviditet om hon inte vill det. 

En våldtagen kvinna ska inte föda ett barn om hon inte vill det. En kvinna som felsöker lämna ett destruktivt förhållande ska inte tvingas föda det barnet. 

Är man emot abort så är det enkelt, man gör ingen. Men de som har ett behov av att göra abort ska ha möjligheten till det!

Förbjuder man abort så kommer de att göras ändå men då under mer farliga förhållande för kvinnorna. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 20:55:10 följande:
    Stackaren är väl ändå du din "manliga " hen-cuck. 

Det mer än 1/3 som gett tråden tummen upp. Detta på ett starkt kvinnodominerat forum dessutom. Kvinnornas Flashback, typ. 

Det om nått säger väl att det finns ett stort motstånd. 
    Wow, 30 st. Vilket jävla starkt motstånd i ett land med 10 miljoner invånare. Man blir ju imponerad. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?