• Anonym (massage)

Vågar inte gå till massage

Jag tycker om massage men vågar inte gå till massage för att jag vet att jag har lätt att få erektion när folk tar på mig och så. 

Tänkt tanken flera ggr att jag bara ska strunta i det om det händer men är för rädd att jag ska bli utkastad, få utskällning, anmälan eller vad som. 

Klart man kan ta på sig tightare underkläder men att tro att det inte syns är att hoppas på för mycket. Klart att det blir en större bula eller vad man ska säga hur man än gör. 

Hur gör ni andra? Någon som jobbar med massage som kan berätta mer om hur det går till? 

Tack.

• Svar på tråden Vågar inte gå till massage
  • felicityporter
    Anonym (C) skrev 2024-11-04 10:18:02 följande:
    Man går dit för att få massage och inte för att hitta substitut för att ingen kvinna vill röra honom. Jag går och får massage för att jag vill bli masserad, inte för att en man ska känna på mig. Du kanske har andra avsikter med massagen?
    De flesta som går på massage går dit för att få en njutningsfull beröring och det finns inget sexuellt i detta. Att få erektion är en ofrivillig fysisk reaktion som extremt många män upplever under massage, det är Inget konstigt med detta heller.
    Försök nu att inte förstöra TS tråd med ditt trams.
  • Anonym (Min massagestory)

Har gått på massage en gång efter tips från en kollega som sa att "hon är skitbra". Det var en jäkligt skum upplevelse. Dels såg hon väldigt bra ut (vilket kanske inte är skumt i sig, men jag reagerade på det) och dels tog hon emot i morgonrock. 

Var skum stämning på nåt sätt och när jag vände mig på mage var hon naken. Det var uppenbart inte bara massage det handlade om så behövde gå därifrån. Men stånd hade jag.

• Anonym
    Anonym (Min massagestory) skrev 2024-11-04 11:14:03 följande:

Har gått på massage en gång efter tips från en kollega som sa att "hon är skitbra". Det var en jäkligt skum upplevelse. Dels såg hon väldigt bra ut (vilket kanske inte är skumt i sig, men jag reagerade på det) och dels tog hon emot i morgonrock. 

Var skum stämning på nåt sätt och när jag vände mig på mage var hon naken. Det var uppenbart inte bara massage det handlade om så behövde gå därifrån. Men stånd hade jag.

Då vet vi!
    Vem ska vi vidarebefordra denna information till?
  • Anonym (S)
    Eurydike skrev 2024-11-04 10:20:59 följande:
    Hur någons liv ser ut utanför massagerummet lägger jag mig inte i. Alla som går dit köper samma tjänst och så länge man inte går över någon gräns och gör något opassande så bryr jag mig inte om varför personen går dit.
    I like you,,,🌺
  • Eurydike
    Anonym (S) skrev 2024-11-04 12:03:58 följande:
    I like you,,,🌺
    Tack så mycket! Vad fint skrivet 🌸
  • Anonym (J)
    Anonym (Min massagestory) skrev 2024-11-04 11:14:03 följande:

Fy vad creepy. Hoppas du anmälde det. Hade min man eller jag vart med om något sådant hade jag ringt till kliniken och fråga vad fan dom håller på med, sen hade jag anmält det. Sjukt ju.  
  • Anonym (Örjan)

Det där brukar massören lösa på ett smidigt sätt med handen.

• Baam777
    Anonym (massage) skrev 2024-11-03 18:27:18 följande:
    Vågar inte gå till massage

Jag tycker om massage men vågar inte gå till massage för att jag vet att jag har lätt att få erektion när folk tar på mig och så. 

Tänkt tanken flera ggr att jag bara ska strunta i det om det händer men är för rädd att jag ska bli utkastad, få utskällning, anmälan eller vad som. 

Klart man kan ta på sig tightare underkläder men att tro att det inte syns är att hoppas på för mycket. Klart att det blir en större bula eller vad man ska säga hur man än gör. 

Hur gör ni andra? Någon som jobbar med massage som kan berätta mer om hur det går till? 

Tack.

gå till en manlig massör.
  • Anonym (spa)

Det verkar som det finns någon eller några på FL numera som är ute efter att smutskasta män så mycket de kan. Troligen någon hämnd efter va de blivit utsatta för i sina liv. 

Läser man flera trådar så hittar man några som alltid ska få män att framstå dåligt som förövare som sexmissbrukare eller liknande. 

De ser också alla trådar skrivna av män som runktrådar. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (spa) skrev 2024-11-03 18:44:55 följande:

Vad är det jag hör? 

Inom massageutbildning så får man lära sig att massage påverkar kroppens autonoma nervsystem och att erektioner hos män kan ske och är en naturlig reaktion. Så länge inte personen gör det med vilja eller har en sexuell tanke med det så är det något massörer tränas till att ignorera och vara förståendes till. 

Finns mycket om detta på nätet.

Nedan finns en svensk länk och några citat från flera sidor när man söker på detta.

Har ni verkligen inte talat om detta alls under din utbildning till massageterapeut?

"Är livrädd för att få stånd hos massören" | Hälsoliv

En professionell massör vet att detta kan vara en bieffekt av kroppskontakt och tar förhoppningsvis inte illa vid sig.

But let me just say, erections during a massage are totally normal and on average I would estimate that 70% of clients get one.

You aren?t wrong for getting erections during massages?that is common, seemingly out of your control, and most seasoned therapists are already aware that such a bodily response is possible. 

Nu är jag iförsej kvinna och tycker själv oftast att massage bara är obehagligt tyvärr. Men funderade lite när jag läste den här tråden.

Jag jobbade på strippklubb när jag var yngre och då ingick ?erotisk massage? (egentligen typ vanlig massage fast vi var nakna) ofta i privatrummen.. och ja då fick ju gästerna ofta stånd av förklarliga skäl. Hade jag jobbat med vanlig massage efter det hade jag nog blivit lite obekväm om den jag masserade fick stånd. 

Om du menar att det absolut inte är något sexuellt , då borde de få stånd även när en man masserar dom? Får de det? Annars (om det bara är när kvinnor masserar) är det ju ändå sexuellt på något sätt även om de inte kan hjälpa det. Hade det varit min sambo som gick på det och jag fick veta att han brukade få stånd (bara när en kvinna masserar) hade jag nog inte känt mig så bekväm med det , hade inte känts så långt ifrån att köpa privatrum på strippklubb isåfall.. Bara att det senare är mycket dyrare. Jag visste faktiskt inte att det är så vanligt att män får stånd av helt vanlig massage.  
Svar på tråden Vågar inte gå till massage