• Anonym (Att jogga är kul)

Klarar du att springa en mil utan pauser?

svara gärna kön och ålder
    jag springer en mil varje vecka och är 53 år och kvinna

En på mitt jobb sa att det är bara några procent av alla kvinnor över 50 som fixar det regelbundet men det tvivlar jag på

• Svar på tråden Klarar du att springa en mil utan pauser?
  • Anonym (r)

De som tränar regelbundet klarar säkert det. De som inte tränar...nope

• Anonym (Nej)

Aldrig. Jag kan nog inte ens springa 100 meter utan att vara slut. Å andra sidan, varför skulle jag behöva.

/Kvinna 40+

• Anonym

Jag springer en mil varannan dag ungefär. Ibland bara två gånger i veckan, får jag erkänna.
    Man, 43 år.

• Freddie K

Jag blir trött bara av att gå ner till affären. Jag skulle inte ens orka springa en mil om jag så satt i en bil. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2024-11-19 11:04:01 följande:

Jag blir trött bara av att gå ner till affären. Jag skulle inte ens orka springa en mil om jag så satt i en bil. 

Man 41.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (nepp)
    Anonym (Att jogga är kul) skrev 2024-11-18 23:03:45 följande:
    Klarar du att springa en mil utan pauser?

svara gärna kön och ålder
    jag springer en mil varje vecka och är 53 år och kvinna

En på mitt jobb sa att det är bara några procent av alla kvinnor över 50 som fixar det regelbundet men det tvivlar jag på

Jag kan absolut inte springa en mil.

Jag är rätt vältränad och stark, tränar en hel del. Men springa går inte så bra pga att jag har astma som inte varit så välbehandlad genom åren.

Jag kan springa, men inte så snabbt och inte så långt. En mil skulle inte fungera, max 5 km. Om vädret är fel så kan jag inte springa alls. Under en period när jag tränade väldigt mycket löpning så lyckades jag springa en mil en gång.

Men sen kommer hösten, nån förkylning, livet, och så är jag tillbaka på sämre lungfunktion igen.
  • Anonym (Kanske)

Jag vet inte. Jag cyklar mycket och har bra kondition och uthållighet. Men eftersom jag aldrig springer så har jag nog rätt dålig teknik och kanske inte tillräckligt med styrka i de rätta musklerna. 

Kvinna, 48 år.

• Mrs Moneybags

Nej. Jag avskyr konditionsträning. Jag kanske kan springa 5 km skulle jag tro.

Det är inte musklerna som är problemet pga att jag styrketränar, men jag blir andfådd. Är 53. 

• Löparnörden

Absolut, kvinna snart 48 som springer 3 gånger per vecka.
    2 gånger/vecka springer jag 1 mil och 1 gång en kortare tur. 

• Agda90

Kvinna, 45
    Springa? Hell no!!!
    Avskyr att springa. 
    Jag har inga problem att träna hårt och tungt men inte att springa. 
    Så fort jag ska sätta den ena foten framför den andra i snabbare takt försvinner all motivation och det känns som att kondisen tar en express snabb semester. 

Svar på tråden Klarar du att springa en mil utan pauser?