-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
45 år och en massa tonårsbarn... det kanske är där skon klämmer. DU kanske borde skaffa dig ett liv?
-
jag håller med ts , när man äter frukost i andras hem än sitt eget ja då klär man på sej och beter sej uppfostrat civiliserat och artigt., slaffsar inte och tuggar med stängd mun
alla ni andra som anser tvärtom...ja ni kanske har andra seder i era husvagnsområden..... -
Fast ts verkar ju inte riktigt klok heller, hon verkar spana in sin svärdotters ansning av sitt kön och har mage att klaga på det som hon inte har någonting att göra med!Anonym skrev 2011-09-18 13:24:20 följande:jag håller med ts , när man äter frukost i andras hem än sitt eget ja då klär man på sej och beter sej uppfostrat civiliserat och artigt., slaffsar inte och tuggar med stängd mun
alla ni andra som anser tvärtom...ja ni kanske har andra seder i era husvagnsområden..... -
Men om nu TS sitter och äter frukost och svärdottern kommer inpromenerandes i köket med spretande könshår i linne och trosor är det svårt att missa. Tror inte TS böjer sig under bordet för att studera könshår.Anonym (...........) skrev 2011-09-18 13:25:54 följande:Fast ts verkar ju inte riktigt klok heller, hon verkar spana in sin svärdotters ansning av sitt kön och har mage att klaga på det som hon inte har någonting att göra med!
-
Jag kan också tycka att är man borta klär man på sig, men om svärdottern haft linne och byxa då, då hade kanske håret under armarna synts ändå? Ja, om hon har hår där också då allts..Anonym (hon retas) skrev 2011-09-18 13:34:36 följande:Men om nu TS sitter och äter frukost och svärdottern kommer inpromenerandes i köket med spretande könshår i linne och trosor är det svårt att missa. Tror inte TS böjer sig under bordet för att studera könshår.
-
Ja, om mina tonårssöner skulle släpa hem tjejer som sitter halvnakna vid köksbordet på morgonen så är det dags för dem att skaffa eget boende.
I mitt hem klär vi på oss och visar respekt för varandra.
Vissa ungdomar får tydligen ingen uppfostran alls. Allt fler tycks bli nonchalanta och slappa både i huvet och kroppen. -
Förstår inte varför skulle skon klämma för det? Borde inte du skaffa ett liv? och inte låta fantasin flöda ivägInsatt skrev 2011-09-18 13:19:16 följande:45 år och en massa tonårsbarn... det kanske är där skon klämmer. DU kanske borde skaffa dig ett liv?
-
Kunde skrivit allt själv.Anonym (Loloo) skrev 2011-09-18 09:39:25 följande:Min svärmor stör sig nog på att....
*jag inte uppfostrar mina barn som HON vill.
*Jag har tagit hennes lilla gullepojkeplutt ifrån henne
*jag vill inte inreda mitt hem med hennes gamla möbler hon vill bli av med.
*Jag säger ifrån när hon beter sig illa.
*jag har skinn på näsan.
*Jag förväntar mig att min sambo(hennes gullepluttemoj) Ska ta samma ansvar för hem och barn.
*Att jag stör mig på att dom bara kommer förbi utan att ringa först.
*Att jag inte fattar att min hem alltid ska vara öppet för svärmor när hon behagar komma. -
Jag har ännu ingen svärdotter eftersom sonen är för ung men dock "svärson" som är lite speciell (men jag vill inte hänga ut honom och väljer att vara anonym). Han kan peta i maten med fingrarna innan någon annan ens har satt sig, snyta sig i servetten och lägga den på tallriken och saknar allmänt hyfs.
Sedan luktar han svett också för av någon outgrundlig anledning (nej, det är av miljöskäl) duschar han och byter kläder inte så ofta som han borde och använder helst inte deodorant.
Men dottern har valt honom och då har vi inget annat val än att acceptera det. Men satt han i kallingar vid frukostbordet hemma hos oss då jäklar skulle jag säga till!
Jag har förstått i tråden att många inte är vidare smidiga av sig när det gäller att anpassa sig till olika situationer. Kanske är det samma personer som är helt omöjliga att jobba med också eftersom de inte kan ta in fler personer än sig själva? Det är ungefär samma sak att komma ny till en arbetsgrupp som att komma ny till en familjegrupp. Antingen är man lite smidig eller så klampar man på som en elefant och förstår itne att det finns andra människor runt omkring. -
Så klokt sagt av dig: Att din dotter valt honom och du får lov att acceptera det. Det är moget och storsint. Du är och kommer att förbli en bra svärmor. Som förstår att dina barn gör sina val och det är deras val.Anonym (svärmor) skrev 2011-09-18 13:51:54 följande:Jag har ännu ingen svärdotter eftersom sonen är för ung men dock "svärson" som är lite speciell (men jag vill inte hänga ut honom och väljer att vara anonym). Han kan peta i maten med fingrarna innan någon annan ens har satt sig, snyta sig i servetten och lägga den på tallriken och saknar allmänt hyfs.
Sedan luktar han svett också för av någon outgrundlig anledning (nej, det är av miljöskäl) duschar han och byter kläder inte så ofta som han borde och använder helst inte deodorant.
Men dottern har valt honom och då har vi inget annat val än att acceptera det. Men satt han i kallingar vid frukostbordet hemma hos oss då jäklar skulle jag säga till!
Jag har förstått i tråden att många inte är vidare smidiga av sig när det gäller att anpassa sig till olika situationer. Kanske är det samma personer som är helt omöjliga att jobba med också eftersom de inte kan ta in fler personer än sig själva? Det är ungefär samma sak att komma ny till en arbetsgrupp som att komma ny till en familjegrupp. Antingen är man lite smidig eller så klampar man på som en elefant och förstår itne att det finns andra människor runt omkring.