• Anonym (=O))

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

• Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
  • Tonårsmamman1
    Anonym (den snabba) skrev 2011-09-18 18:26:03 följande:
    Mina svärföräldrar stör sig helt klart på att jag är så självständig och "om mig". Jag har alltid mycket projekt framför mig och stora planer, och lyckas alltid genomföra det. Vi 21års ålder drev jag två företag, samtidigt som jag var småbarnsförälder och renovera ett nytt hus. Nu två år senare är huset klart, företagen går med stor vinst och medans jag ruvar på andra barnet har jag startat kennel. Dom är väldigt långsamma och uppfostrat sina barn till riktiga slavdrivare som inte kan ta egna beslut. Dom är även väldigt gamla i sinnet, och ser fortfarande mannen som herren i huset, och det uppskattas inte när det visar sig att jag är den drivande i huset och kräver att maken tar sin del umgänge med barnen och sysslor i huset.
    Det jag tycker är lustigt med alla som klagar på sina svärmödrar är att de har gift sig med deras konflikträdda och obeslutsamma söner.
    Varför väljer en framåt och drivande kvinna som du en sådan man, för att sedan sitta här och klaga?

• evil eye
    Anonym (Loloo) skrev 2011-09-18 09:39:25 följande:
    Min svärmor stör sig nog på att....

*jag inte uppfostrar mina barn som HON vill.
    *Jag har tagit hennes lilla gullepojkeplutt ifrån henne
    *jag vill inte inreda mitt hem med hennes gamla möbler hon vill bli av med. 
    *Jag säger ifrån när hon beter sig illa.
    *jag har skinn på näsan.
    *Jag förväntar mig att min sambo(hennes gullepluttemoj) Ska ta samma ansvar för hem och barn.
    *Att jag stör mig på att dom bara kommer förbi utan att ringa först.
    *Att jag inte fattar att min hem alltid ska vara öppet för svärmor när hon behagar komma. 
    Har vi samma svärmor????
  • gwendelyn

Hur många gånger i veckan kan man ge korvgryta? (tänker på salthalten i korven...) Emil älskar nämligen det och han e ju lite kräsen ;)

• Anonym (hihi)
    Anonym (den snabba) skrev 2011-09-18 18:26:03 följande:
    Mina svärföräldrar stör sig helt klart på att jag är så självständig och "om mig". Jag har alltid mycket projekt framför mig och stora planer, och lyckas alltid genomföra det. Vi 21års ålder drev jag två företag, samtidigt som jag var småbarnsförälder och renovera ett nytt hus. Nu två år senare är huset klart, företagen går med stor vinst och medans jag ruvar på andra barnet har jag startat kennel. Dom är väldigt långsamma och uppfostrat sina barn till riktiga slavdrivare som inte kan ta egna beslut. Dom är även väldigt gamla i sinnet, och ser fortfarande mannen som herren i huset, och det uppskattas inte när det visar sig att jag är den drivande i huset och kräver att maken tar sin del umgänge med barnen och sysslor i huset.
    Bra jobbat! Min svärmor (som vi nu brutit kontakten med) gillade inte alls mig eftersom hon tyckte jag var för tyst, lagade för bra mat, tar hand om mina barn utan hjälp från henne m.m. Listan kan göras lång. Hon tyckte att jag var en sekt som tagit hennes son, så har hon sagt. Men hon har inte bra kontakt med någon, inte ens sin egen dotter. Min svärfar gillar mig iaf, de är skilda.
  • denlillablå

Intressant tråd, lägger den i favoriter
    Jag vet ju vad jag stör mig på hos svärmor och det finns säkert en miljon grejer som hon stör sig på hos mig!

• Anonym

#122 Ha, ha!!! Min svärmor upp i dagen! Jag har dessutom "uppviglat" hennes son till att inte vilja umgås med dem påstår hon!!

• Alessia

Jag har ingen svärdotter - ännu. Men hon kanske blir en dag. Jag hoppas det, för det är en söt och genomtrevlig  flicka som inte har något som jag stör mig på. Nå, det skulle väl vara att hon kan äta som en häst utan att gå upp så mycket som ett gram. Suck!

• Anonym (den snabba)
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-18 18:54:41 följande:
    Det jag tycker är lustigt med alla som klagar på sina svärmödrar är att de har gift sig med deras konflikträdda och obeslutsamma söner.
    Varför väljer en framåt och drivande kvinna som du en sådan man, för att sedan sitta här och klaga?

Jag tror på motsatser. Det har aldrig tidigare fungerat med två likasinnade, jag och min man kompletterar varandra. Jag har mina positiva egenskaper, som drivande. Men även negativa som ex. envishet och ganska kall som person. Min man är väldigt kärleksfull, en väldigt omtänksam och en varm person. men dock konflikträdd. I början kunde det blocka lite, slutsatsen blev att jag körde mitt egna race, när han fick ta del av vinsten insåg han att jag gör allt rätt. Så nu jobbar han tillsammans med mig och litar fullt ut på mig. Det gör oss till ett bra team och han stöttar mig och hjälper till. Vi trivs väldigt bra, och jag tror inte det hade fungerat bättre med två av min sort.

han systrar är väldigt osäkra och låter sig bli nedtrampade av sina män. Dom ställer inga krav och sliter som djur för att få vardagen att fungera, hellre än att be sin karl att stiga upp ur soffan. Jag är från en helt annan familj, där alla hjälps åt. Men när jag ser mig omkring så har alla i min familj som är starka karaktärer valt en svag partner. Och det fungerar, lika så har mina svaga svägerskor valt starka karlar. Tror helt enkelt att man måste komplettera varandra, eller vara två svaga för att få det att fungera.

Så jag är absolut inte missnöjd med min man, men jag tycker inte om mina svärföräldrar. Dom är allt annat än glada för vår framgång, och vi har helt olika synsätt på familjeliven.
  • Anonym (den snabba)
    Anonym (hihi) skrev 2011-09-18 19:10:15 följande:
    Bra jobbat! Min svärmor (som vi nu brutit kontakten med) gillade inte alls mig eftersom hon tyckte jag var för tyst, lagade för bra mat, tar hand om mina barn utan hjälp från henne m.m. Listan kan göras lång. Hon tyckte att jag var en sekt som tagit hennes son, så har hon sagt. Men hon har inte bra kontakt med någon, inte ens sin egen dotter. Min svärfar gillar mig iaf, de är skilda.
    Haha ja det känner man igen. Matlagningen får jag också kritik för, min man var van vid pulvermos och snabbmakaroner med ketchup hemifrån. Jag är uppvuxen på landet, så det var alltid hemlagat från grunden med bra råvaror. Och jag har fortsatt med det, och älskar att testa på nytt. Det är inte så poppis bland dom ;)
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?