• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Inséa
    Smecker skrev 2015-10-03 12:44:11 följande:
    Vi Sverige-vänner noterar att antalet anmälda våldtäkter minskat i samband med att antalet anlända flyktingar har ökat. Eftersom vi Sverige-vänner anser att våldtäkter är dåligt för det svenska samhället så tycker vi att vi skall fortsätta motverka våldtäkterna genom att ta emot fler flyktingar.

sidan 41 i rappport från BRÅ (brottsförebyggande rådet) står klart och tydligt att :

våldtäkter/försök till våldtäkter i % utförs av:

Svenskfödda med svenskfödda föräldrar: 0,04%
    "Invandrares barn" 0,08%
    Utlandsfödda: 0.22%

Detta är rapport från 2005, dvs. med den stigande invandringen sedan dess, ihop med de talande siffrorna ovan, torde sannolikhetsläran säga resten.

Så gärna säker källa för era noteringar, tack.

• K Markatta
    KillBill skrev 2015-10-03 11:52:28 följande:
    Enligt Valu så skulle SD få 10,5% av rösterna (jämfört med 12,8% som blev det slutliga resultatet).
    Det var enligt en prognos de tagit fram och inte enligt rådata. I prognosen tänkte de sig att sd nog skulle bli underskattade och la därför på ett par procentenheter på deras resultat. Underskattningen var dock större än väntat och därför visade även prognosen på ett klart lägre resultat än det faktiska valresultatet.

Det här är också något man får fundera på när man ska försöka värdera olika typer av opinionsundersökningar. I VALU intervjuade man ett mycket stort antal personer och de kom inte från någon självrekryterad panel utan har vad man kan bedöma valts ut slumpmässigt. Ändå blev resultatet helt åt skogen.
  • MsFry
    Inséa skrev 2015-10-03 13:09:43 följande:

sidan 41 i rappport från BRÅ (brottsförebyggande rådet) står klart och tydligt att :

våldtäkter/försök till våldtäkter i % utförs av:

Svenskfödda med svenskfödda föräldrar: 0,04%

"Invandrares barn" 0,08%

Utlandsfödda: 0.22%

Detta är rapport från 2005, dvs. med den stigande invandringen sedan dess, ihop med de talande siffrorna ovan, torde sannolikhetsläran säga resten.

Så gärna säker källa för era noteringar, tack.

Försök gärna igen med tolkningen av siffrorna, eller formulera om dig.
  • Smecker
    Inséa skrev 2015-10-03 12:57:01 följande:

Jag skulle gärna vilja se en säker källa till det ni har NOTERAT.

Här är en SÄKER källa som talar för att det låter märkligt.

www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Varför anger du en 10 år gammal källa när jag pratar om i år? Jag tycker att det låter oerhört oseriöst, vilket inte är förvånande om man beaktar Sverigedemokraternas bildningsfientlighet och generellt låga bildningsnivå.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Rutgers
    Smecker skrev 2015-10-03 14:27:43 följande:
    Varför anger du en 10 år gammal källa när jag pratar om i år? Jag tycker att det låter oerhört oseriöst, vilket inte är förvånande om man beaktar Sverigedemokraternas bildningsfientlighet och generellt låga bildningsnivå.
    Det är väl än mer oseriöst att inte ange någon källa alls?

• Smecker
    Rutgers skrev 2015-10-03 15:30:06 följande:

Det är väl än mer oseriöst att inte ange någon källa alls?

Jag förstår att en Sverigedemokrater, som av en känd forskare betecknats som "skånskt trash med låg IQ", tycker det.
  • Rutgers
    Smecker skrev 2015-10-03 15:34:14 följande:
    Jag förstår att en Sverigedemokrater, som av en känd forskare betecknats som "skånskt trash med låg IQ", tycker det.
    Eftersom jag inte är varken sverigedemokrat eller känd forskare så kunde jag inte bry mig mindre.

Men jag kan omformulera mig. Har du lust att ange din källa?

• Anonym (fråga)
    Smecker skrev 2015-10-03 12:44:11 följande:
    Vi Sverige-vänner noterar att antalet anmälda våldtäkter minskat i samband med att antalet anlända flyktingar har ökat. Eftersom vi Sverige-vänner anser att våldtäkter är dåligt för det svenska samhället så tycker vi att vi skall fortsätta motverka våldtäkterna genom att ta emot fler flyktingar.

Jupps, det är så det låter när sd,s valarbetare går till jobb.

Din kompis svarade inte så. Får ni betalat för detta eller ni gör det ideellt?

Faktum att våldtäkter har gått upp med över 1000% senaste decennier.

www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

• Smecker
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 16:16:49 följande:

Jupps, det är så det låter när sd,s valarbetare går till jobb.

Din kompis svarade inte så. Får ni betalat för detta eller ni gör det ideellt?

Faktum att våldtäkter har gått upp med över 1000% senaste decennier.

www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

Hur mycket har antalet våldtäkter gått upp i år?
  • Smecker
    Rutgers skrev 2015-10-03 16:06:58 följande:

Eftersom jag inte är varken sverigedemokrat eller känd forskare så kunde jag inte bry mig mindre.

Men jag kan omformulera mig. Har du lust att ange din källa?

Det är en klassiker. "Jag är inte Sverigedemokrat/rasist/fascist/nazist, men.."
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!