• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (vakna för fan)
    ölburk2 skrev 2015-09-09 11:45:19 följande:
    Det enda vi behöver skydda oss mot är SD:s ideér å politik.., å svenskarna ser ut att vakna, bara på ett par dagar har stödet för SD:s flyktingpolitik, glädjande nog, minskat med 5% enligt SIFO:s undersökning.

Fantasier och vanföreställningar är ganska svara att bemötta.

• nordanvind
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:47:56 följande:

Du kan ju börja med att läsa trådens början innan du flosklar till det.

Sen kommer man inte ifrån att dom har slutat fly ifrån så fort man satte sig i trygghet i närområden och börjat "fly" till när man ihärdigt slår sig genom land efter land.

Så du menar att lidandet upphör när man befinner utanför bomberna räckvidd. Så fort det överhängande hotet att bli skjuten och dödad är borta så är allt frid och fröjd. Du skojar va? Mat husrum trygghet till sin familj osv tillhör väl några av de saker som i sin frånvaro alltid motiverat människor att flytta på sig.

Sen är det väl i var människas natur att kämpa för sin överlevnad och vällevnad. Vad säger att vi ska vägra andra det vi själva ser som självklara rättigheter för oss.
    asar och runor står mig bi
  • todo nada
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:57:36 följande:

Så praktiskt sätt om det Sverige hamnade i krig, vilket bara är en tidsfråga innan vi måste börja försvara oss på hemmaplan så skulle jag inte försöka "fly" till Kanada eller Japan.

Definitivt skulle jag inte vissa totalt förakt mot folk som jag ber om hjälp eller deras länder med sabotage, vandalism och våld mot myndigheter.

Har du ens klickat på en länk av det jag postade?

Inte det? Nu måste du ju utgå från att Kanada och Japan är de ända länder som uttalat att du och din familj är Välkomna dit. Skulle du ändå inte åka dit? Isf varför, och vad skulle du gjort istället?
  • Anonym (vakna för fan)
    todo nada skrev 2015-09-09 11:54:33 följande:
    Din teori är ju teoretiskt rätt om man anser att människor har rätt att överleva. Personligen anser jag däremot att de har rätt att leva också, vilket är mer omfattande än att just bara hålla sig vid liv.

Det är därför de söker sig till Sverige och Tyskland. Har du sett hur det går till vid tex Ungerns gränser om dagarna numera? Där möts de av batongslag istället för välkomstskyltar. Och du undrar på fullaste allvar varför de inte stannar tex där..

Har DU sett hur dom beter sig i Ungern?

Har postat några länkar innan om du känner för att inte klicka på dom.

Vi är bara i början av detta, dom första börjat välla över bron i dagarna, Ungern har fått bevittna detta länge, det är inte utan en anledning dom börjar bygga en mur och går ut med varningar att detta handlar inte om flyktingkatastrof som masspsykosmedia i Sverige försöker tutta i folket, länkar postade om det också.

Detta är i princip en folkvandring.

• Anonym (vakna för fan)
    nordanvind skrev 2015-09-09 11:59:08 följande:
    Så du menar att lidandet upphör när man befinner utanför bomberna räckvidd. Så fort det överhängande hotet att bli skjuten och dödad är borta så är allt frid och fröjd. Du skojar va? Mat husrum trygghet till sin familj osv tillhör väl några av de saker som i sin frånvaro alltid motiverat människor att flytta på sig.

Sen är det väl i var människas natur att kämpa för sin överlevnad och vällevnad. Vad säger att vi ska vägra andra det vi själva ser som självklara rättigheter för oss.

Jag tror du har besvarat omedvetet din fråga.

Sen är det väl i var människas natur att kämpa för sin överlevnad och vällevnad.

Ja det är dags att vi börjar tänka på vad vi har och håller på att förlora innan det tas ifrån oss.

Nej, varför skulle jag skoja, om jag verkligen FLYR från krig så skulle jag fan vara tacksam om det fanns tält och förnödenhet som väntade på oss i landet bredvid så vi slapp svälta, jag skulle vara lycklig om jag fick den hjälpen så vi kunde behålla lite mänsklig värdighet och slippa leva i skogen nånstans, laglöst, utan nått.

Jag skulle inte sänka mig under mänsklig värdighet och med våld ta mig till en fjärran för mig totalt okänd land med helt främmande för mig kultur.

Sen är jag heller ingen terrorist som har order att med alla medel tillgängliga ta mig in i eu och ställa till helvete.
    Sen skulle jag personligen på flykt aldrig hoppas på att annan land skulle ta emot mig och bjuda på alla moderna bekvämligheter.

• SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:57:36 följande:

Så praktiskt sätt om det Sverige hamnade i krig, vilket bara är en tidsfråga innan vi måste börja försvara oss på hemmaplan så skulle jag inte försöka "fly" till Kanada eller Japan.

Definitivt skulle jag inte vissa totalt förakt mot folk som jag ber om hjälp eller deras länder med sabotage, vandalism och våld mot myndigheter.

Har du ens klickat på en länk av det jag postade?

Du svarade inte på frågan. Om Norge var muslimskt och hamnade i krig, skulle du välkomna norska muslimska flyktingar till Sverige? 
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • Anonym (vakna för fan)
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-09 12:09:04 följande:
    Du svarade inte på frågan. Om Norge var muslimskt och hamnade i krig, skulle du välkomna norska muslimska flyktingar till Sverige? 

Jag svarade inte på en avledande fråga för det fanns inget att svara på där.

Norge är inte muslimskt och om du läser länkar jag har postat innan så är muslimer just nu faran.

• Nerfherder
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:10:38 följande:

Jag svarade inte på en avledande fråga för det fanns inget att svara på där.

Norge är inte muslimskt och om du läser länkar jag har postat innan så är muslimer just nu faran.

Var har du hört det?
  • todo nada
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:02:27 följande:

Har DU sett hur dom beter sig i Ungern?

Har postat några länkar innan om du känner för att inte klicka på dom.

Vi är bara i början av detta, dom första börjat välla över bron i dagarna, Ungern har fått bevittna detta länge, det är inte utan en anledning dom börjar bygga en mur och går ut med varningar att detta handlar inte om flyktingkatastrof som masspsykosmedia i Sverige försöker tutta i folket, länkar postade om det också.

Detta är i princip en folkvandring.

Och varför tror du att de pressar sig igenom klungan av poliser? För att de föddes onda och så gärna vill till Sverige och påbörja islamiseringen?

Eller för att de är desperata att ta sig vidare?
  • Analysera mera

Aldrig i livet att jag skulle rösta på Sverigedemokraterna. Och det beror inte bara på invandringen, i nästan samtliga frågor har jag en avvikande uppfattning. Inte ens Moderaterna är så dåliga.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!