• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Mirrorball
    Björkskogen skrev 2025-03-18 09:37:21 följande:

Ultraljud kl 15. Håll tummarna för mig att den lever fortfarande. 

Håller tummarna ❤️
  • Annisennn

Är det fler som inte märker av graviditeten så mycket?

Tycker ändå jag mår oförskämt bra. Lite trötthet, svagt illamående ibland, lite ömma bröstvårtor men annars inte så mycket, lite småsaker som kan bero på annat.
    Blir nojig att jag känner för lite. Ingen direkt molvärk heller, och illamående kommer främst av oro, vilket kan finnas andra fysiologiska orsaker till tänker jag.

Inte gjort något ul, utan får vänta tills vi gör kub.  Är idag v 7+5, så rätt tidigt ändå.

Hur känner ni?

• Anonym (Äntligen planera bebis)
    Annisennn skrev 2025-03-18 17:29:22 följande:

Tycker ändå jag mår oförskämt bra. Lite trötthet, svagt illamående ibland, lite ömma bröstvårtor men annars inte så mycket, lite småsaker som kan bero på annat.
    Blir nojig att jag känner för lite. Ingen direkt molvärk heller, och illamående kommer främst av oro, vilket kan finnas andra fysiologiska orsaker till tänker jag.

Inte gjort något ul, utan får vänta tills vi gör kub.  Är idag v 7+5, så rätt tidigt ändå.

Hur känner ni?

Du är inte ensam, känner lika börja bli nojig med, mesta min del är bara trötthet just nu är i vecka 9+3 
    Jag är oxå väldigt obekväm i sängen tyvärr istället för jag får ont i mina höfter efter nätterna för tiden är så obehagligt att vakna upp varje morgon att ha så ont menmen hoppas det går över 
    Min mage börja bli väldigt bubblig eller så är det små rörelse ingen aning men är väldigt tidigt än så borde någ bara tarmarna som jobbar många tankar 
  • Björkskogen

Ultraljudet gick jätte bra, den mäter precis som den ska och vi fick höra hjärtljud 🥰 nu känns det som jag kan slappna av lite. 
    Dessutom fick jag veta idag att en bekant ska ha barn i oktober oxå 🥳 jätte kul att ha en man kan följas. 

• Mirrorball
    Annisennn skrev 2025-03-18 17:29:22 följande:

Hur känner ni?

Jag är i vecka 11 (10+3) och känner som du. Ibland ilningar/att det drar i livmodern men annars milt.
  • Mirrorball
    Björkskogen skrev 2025-03-18 18:41:06 följande:

Ultraljudet gick jätte bra, den mäter precis som den ska och vi fick höra hjärtljud 🥰 nu känns det som jag kan slappna av lite. 
    Dessutom fick jag veta idag att en bekant ska ha barn i oktober oxå 🥳 jätte kul att ha en man kan följas. 

Åh har tänkt på er idag. Fint att det har gått bra! Vilken vecka är du i nu?
  • Björkskogen
    Mirrorball skrev 2025-03-18 18:44:34 följande:
    Åh har tänkt på er idag. Fint att det har gått bra! Vilken vecka är du i nu?
    Åh tack, ja känns skönt att veta att den är kvar. Mår mycke bättre än jag gjort tidigare graviditeter så man blir ju fundersam bara därför. Sen blödningen förra veckan. Det kändes lite svettigt där ett tag 😅 nu kan jag njuta av att jag bara mår lite halvdåligt. 
    V7+4 idag enligt både senaste mens och ultraljud 😊 
  • Mirrorball
    Björkskogen skrev 2025-03-18 18:52:04 följande:
    Åh tack, ja känns skönt att veta att den är kvar. Mår mycke bättre än jag gjort tidigare graviditeter så man blir ju fundersam bara därför. Sen blödningen förra veckan. Det kändes lite svettigt där ett tag 😅 nu kan jag njuta av att jag bara mår lite halvdåligt. 
    V7+4 idag enligt både senaste mens och ultraljud 😊 
    Hurra! ☺️
  • Annisennn
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-18 18:11:16 följande:
    Du är inte ensam, känner lika börja bli nojig med, mesta min del är bara trötthet just nu är i vecka 9+3 
    Jag är oxå väldigt obekväm i sängen tyvärr istället för jag får ont i mina höfter efter nätterna för tiden är så obehagligt att vakna upp varje morgon att ha så ont menmen hoppas det går över 
    Min mage börja bli väldigt bubblig eller så är det små rörelse ingen aning men är väldigt tidigt än så borde någ bara tarmarna som jobbar många tankar 
    Finna det inre något bra foglossningsbälte du kan sova med eller en kudde eller liknande mellan knäna brukar kunna fungera.
    Min är med bubblig, vore konstigt om det var annat än tarmarna just nu, även om det känns som sparkar brukar göra. Haha.

Väldigt mycket tankar hela tiden man slutar aldrig oroa sig.
  • Annisennn
    Björkskogen skrev 2025-03-18 18:41:06 följande:

Så mysigt. Fick också reda på idag att en tidigare vän väntat barn i oktober. Kanske är det samma. Har även ännu en till jag vet ska få I oktober och en som skulle ha fått, men tyvärr gick inte det vägen. Oktober verkar vara en bra månad. Har redan ett Oktoberbarn sedan innan :)

Kul att höra att ultraljudet gick bra och att det lugnade nerverna lite 🥰
Svar på tråden BF Oktober 2025