• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Anonym (Äntligen planera bebis)

Barnmorskan besök avklarad på första besök
    Alla värden såg fint som tur 😊
    Tidigt ul vecka 12 om 2 veckor så ska jag göra nipt oxå samma gång sen boka för rutinul  vecka 20 😊

• Butterfly83
    Björkskogen skrev 2025-03-18 18:41:06 följande:

Ultraljudet gick jätte bra, den mäter precis som den ska och vi fick höra hjärtljud 🥰 nu känns det som jag kan slappna av lite. 
    Dessutom fick jag veta idag att en bekant ska ha barn i oktober oxå 🥳 jätte kul att ha en man kan följas. 

Vilka härliga nyheter! Glad
  • Nugget

Ultraljudet man gör i/vid v.12, är det 12 fullgångna veckor(alltså v.13) eller kan man göra det v.11+2? 

Nugget skrev 2025-03-20 13:11:26 följande:

Ultraljudet man gör i/vid v.12, är det 12 fullgångna veckor(alltså v.13) eller kan man göra det v.11+2? 

Ska dit om 2 veckor o då är jag ungefär vecka 11+6/12+2  ungefär beror på vilken dag jag får i början av april 🤗 
  • Björkskogen

V9!! (8+0) 🥳 gjort lite drygt 20% av graviditeten nu. Fått sjukt mycke symtom sista veckan 🤢 mår sååå illa. 
    Någonstans känns det bra att må dåligt för då vet jag att räkan är kvar 😅 

• Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-17 09:29:01 följande:

Lyrka hur går det för dig? Slutat blöda? ❤️

Jag slutade blöda dagen efter. Tänkte då att jag skulle försöka att inte gå in och läsa här tills ultraljudet i v.12, men idag har det kommit bruna flytningar. Jag hoppas att det är den blodet som ev fanns kvar när hon tittade med ultraljudet förra veckan men ger mig ändå ångest😩😢 skönt att det såg bra ut på ditt andra ultraljud!
  • Björkskogen
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-03-21 17:10:41 följande:
    Jag slutade blöda dagen efter. Tänkte då att jag skulle försöka att inte gå in och läsa här tills ultraljudet i v.12, men idag har det kommit bruna flytningar. Jag hoppas att det är den blodet som ev fanns kvar när hon tittade med ultraljudet förra veckan men ger mig ändå ångest😩😢 skönt att det såg bra ut på ditt andra ultraljud!
    Har oxå bruna flytningar av och till. Enligt bm som gjorde ul i tisdags så var det ingen fara. Hon sa att det gamla blodet man kunde se på ul antingen skulle absorberas av kroppen eller så skulle det komma ut. Fanns ingen anledning att oroa sig över det om det skulle komma ut sa hon. 
  • Mirrorball

Någon mer som känt ett stick/hugg när man böjt sig för att ställa ner något? Blev orolig men har inte ont. Man tänker lite mer när det känns i livmodern.

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

• Björkskogen
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-24 16:00:21 följande:

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Jag är ett lik 😂 fantastiskt trött nu. V8+3. Sov middag i helgen, brukar inte kunna sova på dagen 😅
    Mår illa av och till hela dagarna trots xonvea. Spyr tack och lov inte. Men xonvea bidrar nog till tröttheten.

Återbesök på gyn på torsdag. Sen ska jag nog kunna slappna av helt. Man är lite nojig inför ultraljud trots att jag har sett räkan 2 gånger 😅 (sen blir det kub 22 april man ska oroa sig inför 😂☠️) 

Har du provat att avlasta höften med en kudde mellan benen/knän när du sover? Det kan va skönt om det är foglossning. 
Svar på tråden BF Oktober 2025