• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Nugget
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-24 16:00:21 följande:

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Jag har ändå mått hyfsat bra, lite illamående hela tiden & trött! men idag har jag inte fått behålla någon mat😭 Så nu är jag ännu tröttare än vanligt!!
    Men fått ultraljud bokat 9 april, så något att vara glad över idag hahah
  • Anonym (Äntligen planera bebis)
    Björkskogen skrev 2025-03-24 18:07:59 följande:
    Jag är ett lik 😂 fantastiskt trött nu. V8+3. Sov middag i helgen, brukar inte kunna sova på dagen 😅
    Mår illa av och till hela dagarna trots xonvea. Spyr tack och lov inte. Men xonvea bidrar nog till tröttheten.

Återbesök på gyn på torsdag. Sen ska jag nog kunna slappna av helt. Man är lite nojig inför ultraljud trots att jag har sett räkan 2 gånger 😅 (sen blir det kub 22 april man ska oroa sig inför 😂☠️) 

Har du provat att avlasta höften med en kudde mellan benen/knän när du sover? Det kan va skönt om det är foglossning. 
    Hoppas de går över för Dig o bruka gå över som tur 

Mysigt på ses bebis igen 🤗

Japp jag har en kudde mellan benen i lite utanför vid magen med men hjälper ändå inte men tur så har jag inte ont på dagarna bara på morgonen när jag kliver upp 🤗
    Nugget skrev 2025-03-24 18:42:35 följande:
    Jag har ändå mått hyfsat bra, lite illamående hela tiden & trött! men idag har jag inte fått behålla någon mat😭 Så nu är jag ännu tröttare än vanligt!!
    Men fått ultraljud bokat 9 april, så något att vara glad över idag hahah
    Hoppa du få må bättre men bruka gå över men håller tummarna 

Härligt ngt posetivt
    Väntar in en tid för ultraljud än jag men kommer säkert nån tid snart 😊
  • Annisennn
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-24 16:00:21 följande:

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Jag är otroligt trött. Molvärk och smått illamående ibland. Just nu vill inte magen samarbeta heller så det är llte jobbigt.

Bm om lite mer.än 2 veckor och hoppas på första ul runt däromkring med.
    Vill så gärna veta att allt ser bra ut.
  • Anonym (Mitt första)

Det verkar vara olika med TUL i olika regioner. Här hos mig är det inte TUL förrän v13+3 men jag ser att flera får det redan från v11+0. Men men, det gör mig faktiskt inget. Jag får höra/se nåt lite större bara. 🥲 

Hur fasen gör ni andra med magen? Jag är så hård, så hård så jag får ta i för kung och fosterland när jag går på toa. Då har jag ändå ökat intaget av frukt och grönt, fibrer, frön, etc. Äter minst ett päron om dagen för det brukar göra mig lös i magen. Men ändå får jag ingen ordning på det. Jag ska såklart höra med BM om hen har några tips men jag tänkte att jag kan fråga er också. 😊

• Annisennn
    Anonym (Mitt första) skrev 2025-03-24 20:17:28 följande:

Det verkar vara olika med TUL i olika regioner. Här hos mig är det inte TUL förrän v13+3 men jag ser att flera får det redan från v11+0. Men men, det gör mig faktiskt inget. Jag får höra/se nåt lite större bara. 🥲 

Hur fasen gör ni andra med magen? Jag är så hård, så hård så jag får ta i för kung och fosterland när jag går på toa. Då har jag ändå ökat intaget av frukt och grönt, fibrer, frön, etc. Äter minst ett päron om dagen för det brukar göra mig lös i magen. Men ändå får jag ingen ordning på det. Jag ska såklart höra med BM om hen har några tips men jag tänkte att jag kan fråga er också. 😊

Här gör man inte TUL om man inte behöver eller har en riskgraviditet. Vi erbjuds KUB mellan v 11 och 14  och RUL mellan v 18 och 20 tror jag det är.
  • Mirrorball
    Anonym (Mitt första) skrev 2025-03-24 20:17:28 följande:

Har också märkt att jag är hård i magen. Är i vecka 12 (11+3). ☺️
  • Anonym (Mitt första)
    Annisennn skrev 2025-03-25 03:46:40 följande:
    Här gör man inte TUL om man inte behöver eller har en riskgraviditet. Vi erbjuds KUB mellan v 11 och 14  och RUL mellan v 18 och 20 tror jag det är.
    Jo så är det såklart här också, TUL bara om det finns någon risk. Men oavsett är det inte förrän v 13. Vad är det KUB står för?
  • Mirrorball

Är så nervös för KUB. Är så sugen på att boka privat UL innan bara för att se om allt står rätt till 😇🥲 2v känns så långt borta.

7 april är dags för min tidigt ultraljud o längtar så 😊 är så vecka 13 12+2 ❤️

Svar på tråden BF Oktober 2025