• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-24 16:00:21 följande:

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Hej 

Jag mår bra, fortfarande super trött men illamåendet är nog lite bättre nu. Kommer bara om jag väntat för länge med mat. 

Hoppas din höft håller sig till morgonen och inte blir värre ❤️

Jag fick sms idag från bm att de vill ta nytt prov om 4 veckor då mitt Ferritin värde låg lite högt. Nån med erfarenhet av det? Jag hade förväntat mig att det skulle vara lågt och få börja med järntabletter. 

Har kub 8/4 så räknar dagarna dit 🙏😊
  • Annisennn
    Anonym (Mitt första) skrev 2025-03-25 09:18:21 följande:
    Jo så är det såklart här också, TUL bara om det finns någon risk. Men oavsett är det inte förrän v 13. Vad är det KUB står för?
    KUB är en typ av fosterdiagnostik. Där man med blodprov och ultraljud kan mäta sannolikheten för kromosomavvikelser.
    Får man stor risk på KUB kan vi även erbjudas NIPT som också är ett blodprov. Därefter kan fostervattenprov eller moderkaksprov tas om man vill, med en risk för mf.
  • Annisennn
    Mirrorball skrev 2025-03-25 09:54:59 följande:

Är så nervös för KUB. Är så sugen på att boka privat UL innan bara för att se om allt står rätt till 😇🥲 2v känns så långt borta.

Är i samma situation.
    Men har tidigare inte gjort ul innan KUB och då har det gått bra så hoppas på det den här gången också.
    Men orolig är man, och inte kul att behöva ha gått så länge för att få besked om att det inte ser bra ut.

Så förstår din känsla fullt ut.
  • 123hejhej

Har inte fått tid för TUL förrän 7/4 och då kommer jag ha gått in i vecka 14, fixade ett extra som jag är på väg till just nu.. är SÅÅ nervös jag klarar inte ett missfall/ma till och vill så gärna ha min lilla bebbe.. 

• Mossgrön
    123hejhej skrev 2025-03-26 14:15:24 följande:

Har inte fått tid för TUL förrän 7/4 och då kommer jag ha gått in i vecka 14, fixade ett extra som jag är på väg till just nu.. är SÅÅ nervös jag klarar inte ett missfall/ma till och vill så gärna ha min lilla bebbe.. 

Hur gick det på UL? 

Jag har mitt inför KUB nästa vecka. Också jättenervös. 

• Björkskogen

Nu ska jag tjata igen 😂 

Still preggo, lite brun flytning ibland fortfarande. Skulle varit på återbesök på gyn idag men det blev flyttat till imorgon em. Lite nervös är jag nog men med tanke på hur jag mår så är den lilla nog kvar. 

• 123hejhej
    Mossgrön skrev 2025-03-27 08:05:48 följande:

Hur gick det på UL? 

Jag har mitt inför KUB nästa vecka. Också jättenervös. 

Det gick bra❤️ såg en liten rackare som levde och verkade må bra! 

Håller tummarna att allt går bra för dig med nästa vecka! Uppdatera oss gärna❣️

• Mossgrön
    123hejhej skrev 2025-03-27 21:29:21 följande:

Det gick bra❤️ såg en liten rackare som levde och verkade må bra! 

Håller tummarna att allt går bra för dig med nästa vecka! Uppdatera oss gärna❣️

Så skönt att höra! 

jag skriver här efter mitt. :) 

• Anonym (Äntligen planera bebis)
    Väntarpå4an skrev 2025-03-29 08:11:37 följande:

God morgon 🥰
    Är det någon utav er som tror sig känna fosterrörelser redan? ❤️

Godmorgon 😊

Ja det är du någ inte själv om för bruka oxå  inbilla mig att fosterörlse ibland är nu 11+1 

Nu är en vecka kvar till Ul nästa måndag för min del så ska bli mysigt få se bebisen ❤️🤗
Svar på tråden BF Oktober 2025