• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Helenbohm

Hej, jag hoppar gärna in i gemenskapen 🤗

Jag är 44 år, väntar mitt 7e med bf 16/10 enligt app.
    Har ej kontaktat bm än, tänkte vänta nån vecka till.
    Jag hade ett MA i juni och nu äntligen tog de sig igen och jag hoppas verkligen att denna vill stanna hos oss.

Min äldsta (min bonusson) född 98 och har 3 barn. Näst är min förstfödda född 00 som har 2 barn. Resterande är födda 04. 09. 12. 13 🥰 En stor familj med andra ord 🥰 

• Mirrorball

Jag är nu 19dpo och vecka 5 (4+5) och testade digitalt igen och det står 3+! Kan jag vara längre fram än vad Natural Cycles har estimerat?

• Mirrorball
    Helenbohm skrev 2025-02-05 08:58:09 följande:

Hej, jag hoppar gärna in i gemenskapen 🤗

Jag är 44 år, väntar mitt 7e med bf 16/10 enligt app.
    Har ej kontaktat bm än, tänkte vänta nån vecka till.
    Jag hade ett MA i juni och nu äntligen tog de sig igen och jag hoppas verkligen att denna vill stanna hos oss.

Min äldsta (min bonusson) född 98 och har 3 barn. Näst är min förstfödda född 00 som har 2 barn. Resterande är födda 04. 09. 12. 13 🥰 En stor familj med andra ord 🥰 

Åååh vad mysigt! Håller tummarna. Så fint med en stor familj 🥰
  • clarababa
    Mirrorball skrev 2025-02-04 18:56:04 följande:
    Jag ska på inskrivning på torsdag. 🥰 Vill också boka tidigt ultraljud. Väljer man vilken som helst eller där man ska skriva in sig?
    Vad spännande! Vad jag vet är det endast privata kliniker som erbjuder så tidiga ultraljud så jag har bokat privat. Dock är det väldigt dyrt, 1250kr. Men det skulle ta bort så sjukt mycket oro att få se om allt ser bra ut eller inte.
  • Mirrorball
    clarababa skrev 2025-02-05 13:17:32 följande:
    Vad spännande! Vad jag vet är det endast privata kliniker som erbjuder så tidiga ultraljud så jag har bokat privat. Dock är det väldigt dyrt, 1250kr. Men det skulle ta bort så sjukt mycket oro att få se om allt ser bra ut eller inte.
    Ska nog boka till vecka 8, då kostade det 800kr. Kännrt att jag borde kunna vänta två veckor även om tiden går lååångsamt.

Oroar man sig i onödan?
  • Ciha
    Mirrorball skrev 2025-02-05 20:26:46 följande:
    Ska nog boka till vecka 8, då kostade det 800kr. Kännrt att jag borde kunna vänta två veckor även om tiden går lååångsamt.

Oroar man sig i onödan?
    Jag bokade privat, tidigaste dom tog emot var 8+0. Jag tänker att stillar det ens oro ens det minsta så är det värt det! 
  • Mirrorball
    Ciha skrev 2025-02-05 20:31:31 följande:
    Jag bokade privat, tidigaste dom tog emot var 8+0. Jag tänker att stillar det ens oro ens det minsta så är det värt det! 
    Tack! Ja, vi har försökt så länge så det känns mer oroande än att vänta på plus varje månad haha.
  • Anonym (Äntligen planerad bebis)

Hej

Jag nyligen plussat o är nu i vecka 4 3+5
    Så jag är färsk gravid här hos er o orolig hela tiden nu är när vår graviditet är planerad med min nya sambo som vi tyvärr gjort 2 st oplanerad graviditet som vi har avbryta så nu har vi bestämt att denna är vår planerad bebis o nu är oron inne att o hoppas bebis vill stanna när vi är redo för dig ☺️

Jag har 4 +1 änglabarn barn sedan innan  o min sambo har 4 barn sedan innan 
    Så vi blir stor familj när alla våra barn kommer hem ☺️
    Vi är båda är  36+

Jag kommer någ få göra kub eller fostervattenprov eller bad det heter när man är 35+ i graviditet o jag är livrädd o har ingen anning hur man ska göra för att det, man bruka göra det tidigt i graviditet eller hur? Innan vecka 12??

Grattis till era graviditet allihopa ♥️

• Lilloppan

Hej!! Jag hoppar också in i tråden. Blir väldigt tajmat med mitt första barns födelsedag då jag har bf 18 okt om detta går vägen. 

Resan till första barnet tog två år pga lite olika orsaker, då fick vi medicinsk hjälp. Denna gången gick det på första försöket. Vilket är såååå roligt men också sjukt chockerande, jag har väldigt svårt att ta in det och har lite sorgsna känslor gentemot mitt första barn. Som nu inte kommer vara min lilla längre. Känner mig också ödmjuk inför att allting kan hända och att det är supertidigt. Avvaktar lite med att gå med i en grupp på Facebook då jag vill göra ett första tidigt ultraljud. Men har en liten mammagrupp på fb med mitt första barn och den gruppen har varit ett av mina stora stöd så går gärna med om allt fortskrider som önskat. 

• Anonym (Lyrka)

Hej! Positivt på digitalt (testa tidigt) igår, även två svaga streck på apotekets egna och rfsu. Eftersom det är tidigt ska jag ta nytt imorgon för att se om stickorna ökat. 

Hade MA i december och är rätt skärrad av det. Den graviditeten hade jag INGA symtom alls. inte trött, inte svullna bröst, inte illamående. 

När fick ni era symtom? Väntar och hoppas på symtom inom de närmsta dagarna. Testade ju tidigt så förhoppningsvis nästa vecka iaf! Är i v. 5 (4+1)

Svar på tråden BF Oktober 2025