• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-10 14:51:46 följande:

Håller med om nervositeten om avsaknaden av symptom. Jag har ytterst lite och det hade absolut likväl kunnat vara menssymptom. Jag har dessutom 2 mf på raken bakom mig så jag är såååå rädd.
    Har bokat in tidigt ul 11 mars men det är ju en evighet dit😅🙈

Hur känner ni andra? 

Har inte heller så mycket symtom. Skulle kunna vara menssymtom för mig med, det är väldigt likt. Molvärken känns som att mensen ska komma närsomhelst. Jag har aldrig haft missfall så kan inte relatera till det, men detta är första försöket så känns nästan lite för bra för att vara sant att bli gravid och få behålla det. Mina andra var inte planerade så första gången jag försökt bli gravid ska tilläggas. Försöker tänka positiv och låta mig vara glad åt graviditeten även om man ännu inte vet hur det slutar. Håller tummarna att du kan få njuta lite och slappna av även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort. Var väldigt orolig för allt möjligt under mina andra graviditeter och tror det är helt normalt Hjärta
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-10 17:26:51 följande:
    Har inte heller så mycket symtom. Skulle kunna vara menssymtom för mig med, det är väldigt likt. Molvärken känns som att mensen ska komma närsomhelst. Jag har aldrig haft missfall så kan inte relatera till det, men detta är första försöket så känns nästan lite för bra för att vara sant att bli gravid och få behålla det. Mina andra var inte planerade så första gången jag försökt bli gravid ska tilläggas. Försöker tänka positiv och låta mig vara glad åt graviditeten även om man ännu inte vet hur det slutar. Håller tummarna att du kan få njuta lite och slappna av även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort. Var väldigt orolig för allt möjligt under mina andra graviditeter och tror det är helt normalt Hjärta
    Det är typ som mina symptom då. Egentligen bör man vara glad för att man mår bra, det kan snabbt vända men tiden får mer än gärna gå i en rasande tackt nu😅
    Jag ska försöka finna glädje i denna graviditeten också, om det sker så finns det ändå inget jag kan göra åt det. Mina andra grav har gått bra och har aldrig haft några super tydliga symptom eller besvär. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 15:53:55 följande:

Mina symtomer är av ömma bröst o trött är mesta just nu för mig o är nu vecka 5 4+2
    är beräknad 18okt o tiden går riktigt sakta
    Vill bara vecka 12 är här

Bara tipsa er alla att börja äta tidigt med folsyra med tips av barnmorskan jag tar 2 gånger om dagen mittval Gravid är 500 g folsyra o det perfekt mängd ☺️

Vi är nästan exakt lika långt, är i v. 4+3 ❤️ vill med ha vecka 12 nu nu nu 🤣

Jag äter ren folsyra, är det 500g /dag som är rekommenderat? Ska kolla vad mina tabletter är. 
  • Väntarpå4an

Är det någon som har erfarenhet utav easy@home stickorna? Jag vill följa några dagar för att se så att de blir starkare. Men vet någon om de är tillförlitliga eller om de kan svikta i sin intensitet oavsett hormon nivå?

• Jenny7614
    Mossgrön skrev 2025-02-04 10:31:36 följande:

Jag hoppar in här också, BF 15 oktober, enligt appen. Jag har varken hört av mig för inskrivning eller berättat för någon annan än min man. Det känns som att jag går och väntar på att beskedet ska vända, och att jag lika enkelt som jag blev gravid ska sluta vara det. Hade tidigt MF i oktober.. Jag vet inte när jag vågar tro att det är sant? Med första började jag tro på det först efter RUL..

När hörde ni av er till barnmorska?

Åh har skrollat ett par sidor i tråden och såg äntligen någon som verkar del samma känsla som mig.  BF 8 Oktober jag har inte skrivit in mig och vet inte när jag vågar göra det. Går och väntar på att de ska vända efter graviditeter som slutat i MA i v13 samt ett tidigt missfall. Väntar på utredning för PCOS den 17/2. Var på privat bokat VUL i 5+2 men läkaren kunde varken säga BU eller BÄÄ.

Tänker spela dum den 17:e och låssas att jag inte vet att jag var gravid och hoppas på VUL. Därefter får jag väl skriva in mig om det bär väg. 

Min Sambo vet samt min bästa vän/kollega som såg det på mig bara vi sa godmorgon. 

• Anonym (Vecka6)

Inga fler gravida som slutat med nikotin och är i en bergodalbana med känslor? Bara jag?🤨 

• Anonym (Äntligen planerad bebis)
    Väntarpå4an skrev 2025-02-10 17:55:14 följande:
    Vi är nästan exakt lika långt, är i v. 4+3 ❤️ vill med ha vecka 12 nu nu nu 🤣

Jag äter ren folsyra, är det 500g /dag som är rekommenderat? Ska kolla vad mina tabletter är. 
    Härligt är nån i samma datum ☺️

Ingen anning faskigt för hon gav mig bara att äta folsyra o i min tabletter så ger dem 500g/2st 🤗

Kolla gärna dina så kan man genföra hur mkt du har mot mina 👍☺️🤗
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 19:40:00 följande:
    Härligt är nån i samma datum ☺️

Ingen anning faskigt för hon gav mig bara att äta folsyra o i min tabletter så ger dem 500g/2st 🤗

Kolla gärna dina så kan man genföra hur mkt du har mot mina 👍☺️🤗
    Mina är 200 mikrogram 😊 enligt chatgpt ska man äta 400-500/dag så jag får ta en tablett till. Så bra att du skrev det, annars hade jag ätit hälften mot rekommenderat 🙈
  • Lilloppan
    Anonym (Vecka6) skrev 2025-02-10 18:32:34 följande:

Inga fler gravida som slutat med nikotin och är i en bergodalbana med känslor? Bara jag?🤨 

Är det öven fast jag inte använt nikotin tidigare 😡 är rasande, skör, glad, arg, ledsen om vartannat. Med mitt första barn hade jag tydliga symptom med kräkningar, ömma bröst etc jättetidigt. Denna gången har jag hittills endast haft uselt humör. 
  • Anonym (Lyrka)

Tack för alla svar angående symtom. Har lite mensvärk men inget annat än. Hoppas att iaf ömma bröst kommer i dagarna. Så psykiskt jobbigt att inte veta hur det går/kommer att gå, speciellt med ett MA i bagaget. Funderar på om man kan lämna blodprov för att följa HCG,  någon som gjort det? Antar att man får gå privat

grattis till alla er som plussat! Jag ser att jag har ungefär  samma bf som några av er, 16/17 oktober står det i mina appar!

Svar på tråden BF Oktober 2025