Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-05 08:36:42 följande:
Om jag uppfattar dig rätt så tycker du i så fall rent generellt att vi svenskar, inklusive feminister och alla kvinnor, och inklusive det Svenska rättsväsendet, helt enkelt ska acceptera hedersbrott som t ex balkongkastning och könsstympning? Därför att som du säger vi ska inte låta de manliga simpla anledningarna råda?
I så fall menar du att vi alla ska fortsätta acceptera och stödja de seder och traditioner där sådant är allmänt accepterat, och i allt vad gäller hedersbrott, som könsstympning och balkongkastning av kvinnor i Sverige, alla hedersbrott med ursprung i främmande kulturer, så ska vi inte "av simpel anledning" tillämpa svensk lag?
Du tycks stå för uppfattningen att Svensk lag ska begränsas till att gälla alla s k traditionella svenskar medan Svensk lag inte ska gälla för alla individer som tillhör främmande kulturer, att alla som ägnar sig åt hedersbrott ska kunna fortsätta ägna sig åt t ex könsstympning, balkongkastning och hedersmord i Sverige och undslippa Svensk lag..?
Om uppfattningen stämmer, gällande det intryck du förmedlar, så vågar jag säga att jag delar inte din uppfattning.
Jag menar att Svensk lag ska gälla lika för alla.
Jag menar att vi alla i Sverige kollektivt bör göra allt vi kan för att motverka att hedersbrotten tystas ned, blir allt mer accepterade som vanligt förekommande och tillåts fortsätta breda ut sig i det nya svenska samhället.
Är jag därför att betrakta som rasist???
Nä, hur läste du in det i hans svar?
Men om du frågar mig, vilket du inte gjorde, så tycker jag att man ska anpassa sig till de lagar landet har man bor i. Man ska inte acceptera såna saker, för det leder bara till mer rasism. Det drabbar alla.
Män har bara inte förmågan att uttrycka sig korrekt och sakligt om sånt, utan att tjattra som apor i en bur. Därför låter ni rasistiska även när ni inte skrivit rasistiskt. Om du förstår hur jag menar?