• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (L)

Håller inte med
    attraktion har inget att göra med fertilitet för mig. Intellekt o hjärna är sexigt och får igång min lust, men även en charmig man, ett vackert leende, fina ögon osv osv.

om han är steriliserad är helt oväsentligt för min lust.

• Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-05 18:39:53 följande:

Tycker det är ett stort svek att ens kille steriliserar sig inte bara för hans skull, utan även för din. Och sedan tänder inte du på honom???? Kanske något du skulle ha tänkt på tidigare. Min man steriliserade sig efter vårt 4:e barn då vi inte skulle  ha fler barn och han inte ville att jag skulle behöva äta P-piller. Han tyckte att det var hans tur att skydda oss från fler graviditeter. Hur kan detta ha med manligheten att göra? Han ser till att jag inte behöver mixtra mer med min kropp och att sexet alltid blir säkert. Personligen tycker jag detta känns mkt omtänksamt, osjälviskt och därmed mkt manligt. Vårt sexliv har aldrig blivit påverkat negativt av detta, snarare tvärtom

Ett svek att inte tända på någon, nej det har inte med svek att göra. Svek är aktiva handlingar tex välja att vara otrogen
  • Anonym (m)

Inte ni som bestämmer vilka sexuella preferenser och läggningar som är OK att ha

• Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 10:57:17 följande:
    Ett svek att inte tända på någon, nej det har inte med svek att göra. Svek är aktiva handlingar tex välja att vara otrogen
    Jag tycker att det är ett svek - att aktivt vara med på en sterilisering utan att aktivt fundera över hur känslorna efter detta skulle kunna påverka förhållandet. Stor skam
  • Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-06 13:01:53 följande:
    Jag tycker att det är ett svek - att aktivt vara med på en sterilisering utan att aktivt fundera över hur känslorna efter detta skulle kunna påverka förhållandet. Stor skam
    Vara med på en sterilisering? Det står inte.
  • Anonym (B)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-05 13:15:29 följande:
    Skrämmande hur okunniga folk är i så fall. "Skär dom liksom upp pungen och tömmer den på sperma...??" Vilken influenser tänkte du på? 
    PVL 
  • Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 13:09:59 följande:
    Vara med på en sterilisering? Det står inte.
    Nej, men hon inga invändningar vad det står. Hade hon tänkt igenom vad en sterilisering skulle kunna innebära för hennes del, då hade han haft en chans att kanske inte agera på detta sätt
  • Anonym (Na)

Jag förstår dig. Han har frånsagt sig sin största superkraft som människa och dissat dig som framtida mor till gemensamma barn. Du insåg det inte då när det kom på tal, innan det blev för sent. Och det finns SÅ många röster som vill övertala dig att det är helt ok att slösa bort sitt liv på valfritt husdjur, nagelvård och resor, kolla bara på svaren i den här tråden.

Kanske hade du kunna hindra det men jag läser mellan raderna att du ville respektera hans beslut. Det är kanske fint av dig men jag har sett människor bli mycket olyckliga över att förhandla bort sina egna behov av lojalitet till sitt hjärtas val.

Kanske var du inte ens medveten om att du själv inte vill frånsäga dig din EGEN största superkraft som människa. Men det blir ju faktiskt kontentan av det.

Kanske kommer ni vidare från detta och kanske blir det bra ändå. Men offra inte dig själv och din framtid (barn är definitionsmässigt framtid) om det är mot din vilja. Vilket du kanske just upptäck?

• Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-06 13:53:41 följande:
    Nej, men hon inga invändningar vad det står. Hade hon tänkt igenom vad en sterilisering skulle kunna innebära för hennes del, då hade han haft en chans att kanske inte agera på detta sätt
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 17:49:07 följande:

Jag som man själv hade känt mig omanlig om jag medvetet gick in för att göra mig själv steril och inte längre hade chans att befrukta en kvinna. Det är ju någonstans därför vi existerar. 

Det har väl kanske med naturens gång att göra men jag tycker det är sexigt med en man som kan göra kvinnor gravida. Känslan för mig blir mer hingst liknande och hela samlivet ihop rent sexuellt får en djupare mening, har jag insett nu. Det är en känsla som inte är lätt att beskriva och sätta fingret på. Men innan steriliseringen så gillade jag hans sperma mer genuint i själen, medan nu är det bara en kladdig vätska som egentligen inte hade behövts finnas. Det låter så konstigt, jag är medveten om det men kan inte rå för att jag inte går igång lika mycket på hans nedre region längre efter ingreppet. Jag försöker hitta sett att tänka bort det på i akten men får anstränga mig för att vilja ta emot, och ge och njuta som innan han gjorde detta.

Ja han har gjort en vasektomi. 

Med den logiken skulle ju en kvinna som äter P-piller vara osexig och okvinnlig också? Då har man ju ingen ägglossning.. Jag har förresten inte heller det nu eftersom jag ammar en 2 månader gammal bebis , hoppas det dröjer innan den kommer igång för jag vill inte bli gravid nu och slipper gärna mensen. 

Jag tycker det känns som att du kanske ville bli gravid , inget fel med det men om han inte vill och dessutom inte kan nu är det bättre att lämna? 

Hade jag varit helt 100 på att jag inte vill ha barn hade jag inte tyckt det var något fel att sambon var steriliserad men om jag hoppades litegrann hade det såklart känts som att det tog bort meningen med sexet lite. Så det känns som att det är där skon klämmer? Inte att han verkligen blir omanlig av det.. För ja som sagt då skulle ju en kvinna som använder preventivmedel vara okvinnlig och osexig också.. eller varför inte en gravid kvinna, en kvinna som ammar och inte har fått tillbaks ägglossning eller en kvinna efter klimakteriet? Eller bara när det är fel tid i månaden , då kan man ju inte heller bli gravid. 

Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering