• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (Ja faktiskt)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 15:08:45 följande:

Med den logiken skulle ju en kvinna som äter P-piller vara osexig och okvinnlig också? Då har man ju ingen ägglossning.. Jag har förresten inte heller det nu eftersom jag ammar en 2 månader gammal bebis , hoppas det dröjer innan den kommer igång för jag vill inte bli gravid nu och slipper gärna mensen. 

Jag tycker det känns som att du kanske ville bli gravid , inget fel med det men om han inte vill och dessutom inte kan nu är det bättre att lämna? 

Hade jag varit helt 100 på att jag inte vill ha barn hade jag inte tyckt det var något fel att sambon var steriliserad men om jag hoppades litegrann hade det såklart känts som att det tog bort meningen med sexet lite. Så det känns som att det är där skon klämmer? Inte att han verkligen blir omanlig av det.. För ja som sagt då skulle ju en kvinna som använder preventivmedel vara okvinnlig och osexig också.. eller varför inte en gravid kvinna, en kvinna som ammar och inte har fått tillbaks ägglossning eller en kvinna efter klimakteriet? Eller bara när det är fel tid i månaden , då kan man ju inte heller bli gravid. 

Tror du att kåthet är logisk?
  • Anonym (Na)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 15:08:45 följande:

Med den logiken skulle ju en kvinna som äter P-piller vara osexig och okvinnlig också? Då har man ju ingen ägglossning.. Jag har förresten inte heller det nu eftersom jag ammar en 2 månader gammal bebis , hoppas det dröjer innan den kommer igång för jag vill inte bli gravid nu och slipper gärna mensen. 

Jag tycker det känns som att du kanske ville bli gravid , inget fel med det men om han inte vill och dessutom inte kan nu är det bättre att lämna? 

Hade jag varit helt 100 på att jag inte vill ha barn hade jag inte tyckt det var något fel att sambon var steriliserad men om jag hoppades litegrann hade det såklart känts som att det tog bort meningen med sexet lite. Så det känns som att det är där skon klämmer? Inte att han verkligen blir omanlig av det.. För ja som sagt då skulle ju en kvinna som använder preventivmedel vara okvinnlig och osexig också.. eller varför inte en gravid kvinna, en kvinna som ammar och inte har fått tillbaks ägglossning eller en kvinna efter klimakteriet? Eller bara när det är fel tid i månaden , då kan man ju inte heller bli gravid. 

Fakta är att just så är det. Kvinnor som äter p-piller eller har p-stav är mindre sexiga på en statistisk nivå. Hormonellt ?tror? kroppen att den redan är gravid. Det ger kroppsliga och mentala effekter, prioriteringarna blir annorlunda etc. Andra faktorer är förstås överordnade på individnivå men märkbart när p-pillerkur påbörjas/avslutas. Sexlivet blir garanterat annorlunda.

Det är däremot kanske inget en lojal partner berättar för sin utvalda. Andra överväganden gör det kanske värt nackdelarna.

Menar du att det här är okänt för dig?
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Na) skrev 2025-04-06 16:51:25 följande:
    Fakta är att just så är det. Kvinnor som äter p-piller eller har p-stav är mindre sexiga på en statistisk nivå. Hormonellt ?tror? kroppen att den redan är gravid. Det ger kroppsliga och mentala effekter, prioriteringarna blir annorlunda etc. Andra faktorer är förstås överordnade på individnivå men märkbart när p-pillerkur påbörjas/avslutas. Sexlivet blir garanterat annorlunda.

Det är däremot kanske inget en lojal partner berättar för sin utvalda. Andra överväganden gör det kanske värt nackdelarna.

Menar du att det här är okänt för dig?
    Jag vet att preventivmedel med hormoner kan påverka sexlusten och sexlivet ja. Jag vet att graviditet och amning också gör det. Men att det gör män mindre attraherade av kvinnan har jag inte hört (eller ja att graviditet kan göra det beroende på preferenser). Kvinnor kan ju bara bli gravida några enstaka dagar i månaden, resten av tiden kan man inte bli det. Så då skulle en kvinna bara vara sexig och kvinnlig 3-4 dagar i månaden, resten av tiden är hon osexig och okvinnlig? 
  • Anonym (nooo)

Japp, även kvinnor är mer tilldragande under ägglossning. Därmed mindre intressanta övrig period, 

Det är ytterligare en anledning till att kvinnor har mest beundrare under fertila perioden, och därefter minskar med män som kollar in en.

• Anonym (nooo)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-06 17:48:51 följande:

Japp, även kvinnor är mer tilldragande under ägglossning. Därmed mindre intressanta övrig period, 

Det är ytterligare en anledning till att kvinnor har mest beundrare under fertila perioden, och därefter minskar med män som kollar in en.

https://www.svd.se/a/a7ce59d6-650c-3084-a8be-30a6a26428d4/hormoner-gor-kvinnor-vackra#:~:text=Kvinnor%2520blir%2520mer%2520tilldragande%2520vid%2520%C3%A4gglossning%252C%2520visar%2520ny%2520forskning.&text=Kvinnor%2520mer%2520h%C3%B6gre%2520%C3%B6strogenhalt%2520%C3%A4r,kvinnors%2520utseende%2520vid%2520olika%2520tidpunkter.
  • Tecum

Det minns jag från min frus fertila period, hennes hud kändes annorlunda under ÄL, liksom mjukare och slätare.

Med det stod också i artikeln att man kan lura omgivningen med smink. Det har samma effekt  på män.
  • Anonym (B)

Man är ju så mkt mer kåt iaf. Och man känner sig snyggare 
  • Anonym (nooo)
    Tecum skrev 2025-04-06 17:59:33 följande:
    Det minns jag från min frus fertila period, hennes hud kändes annorlunda under ÄL, liksom mjukare och slätare.

Med det stod också i artikeln att man kan lura omgivningen med smink. Det har samma effekt  på män.
    Intressant.
    Visste inte att män märkte av det, men tydligen. Glad
  • Anonym (nooo)
    Anonym (B) skrev 2025-04-06 18:21:16 följande:
    Man är ju så mkt mer kåt iaf. Och man känner sig snyggare 
    Ja det stämmer verkligen. Kanske den utstrålningen och suget märks av hos män. Ungefär som bra  vs dåligt självförtroende.
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering