• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 22:19:59 följande:
    Jaha, det är fortfarande inte tillåtet att kalla någon för troll.
    Jag kallade inte henne troll. Jag skrev att det var en trolltråd. Fredagstråd och trolltråd har samma innebörd. Så då tycker jag fortfarande att det är märkligt att just mitt inlägg ansågs bryta mot regelverket. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (daDAd) skrev 2025-04-04 22:17:05 följande:
    Finska rycket. 7 dagar i veckan!
    Okej. För TS är det ju uppenbarligen väldigt viktigt att sädesvätskan ska hamna i vaginan så jag antar att det inte är nåt alternativ för henne. 
  • Anonym (L)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-04 19:55:45 följande:
    Finns ingen mening att ha sex om man inte kan bli gravid. Det är själva meningen med sex.
    ja så är det förstås för sex är ju bara för barnalstring ;)

Är de inte gifta bör de vill inte ha sex överhuvudtaget?
  • Anonym (korven)

Vad vill DU, TS? Vill du ha barn? 

Fundera på dina behov. Det kanske är dem som inte kan uppfyllas i och med hans vasektomi och det är det du inte tänder på längre. Liksom du kanske ändå ville han barn. 

• Daphodil

Haha vilket hönshus. Tänk att bli så provocerad av en främlings känslor, som hon inte styr över.

Hoppas känslan lägger sig, TS. 

• Ezmeraldah
    Daphodil skrev 2025-04-05 08:04:47 följande:
    Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Haha vilket hönshus. Tänk att bli så provocerad av en främlings känslor, som hon inte styr över.

Hoppas känslan lägger sig, TS. 

Ja tänk att bli så provocerad att man måste anmäla folk som vet vad en vasektomi innebär. Tala om hönshus. Eller ungdomsgård. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (korven) skrev 2025-04-05 07:48:33 följande:

Vad vill DU, TS? Vill du ha barn? 

Fundera på dina behov. Det kanske är dem som inte kan uppfyllas i och med hans vasektomi och det är det du inte tänder på längre. Liksom du kanske ändå ville han barn. 

Bra inlägg! 
  • Anonym (Loft)

Till TS: Troligtvis hade du inte bestämt att du inte ville ha barn. När möjligheten togs bort helt och hållet med operationen så blev relationen mindre attraktiv för dig.

Din partner har bestämt sig för att inte ha fler barn.

Visserligen kan ca 50 % få tillbaka sin fertilitet genom operation på Karolinska i Huddinge, men ni två är i olika fas i livet. 

Jag tror att du måste omvärdera relationen, troligen vill du ha en man som åtminstone skulle kunna få barn med dig. Kanske behöver ni nu gå skilda vägar.

• Ezmeraldah
    Anonym (Loft) skrev 2025-04-05 11:37:05 följande:

Till TS: Troligtvis hade du inte bestämt att du inte ville ha barn. När möjligheten togs bort helt och hållet med operationen så blev relationen mindre attraktiv för dig.

Din partner har bestämt sig för att inte ha fler barn.

Visserligen kan ca 50 % få tillbaka sin fertilitet genom operation på Karolinska i Huddinge, men ni två är i olika fas i livet. 

Jag tror att du måste omvärdera relationen, troligen vill du ha en man som åtminstone skulle kunna få barn med dig. Kanske behöver ni nu gå skilda vägar.

Håller helt med om detta. Det är inte sexlivet i sig det är fel på utan problemet ligger djupare. Heligt enig med ovanstående. Han vill inte ha barn och det är det som är problemet. Att gå igenom en abort var jobbigt men då fanns det åtminstone hopp om att få barn längre fram. 
  • Anonym (Loft)

Om du inte tål andra preventivmedel: prova pessar med p-skum. Det påverkar inte sexupplevelsen på samma sätt som kondom. Det känns inte alls.

Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering