• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (nooo)
    Tecum skrev 2025-04-04 20:16:54 följande:
    Så du menar att kvinnor som passerat klimakteriet ska sluta ha sex, och deras män också?

Hoppas verkligen detta är en fredagstråd, så mycket dumheter det skrivs här! Det gnälls ständigt på att män inte tar ansvar för att skydda sig utan allt läggs på kvinnan. Men när en man verkligen gör något blir han osexigt och "unfuckable".
    Är ni på riktigt?

Det är inte så ovanligt att män byter ut en kvinna i klimakteriet och söker sig en fertil kvinna. Han vill hellre ha en fertil, precis som ts.

Kanske kan man kalla det för biologisk betingning i båda fallen, vilket ingen av dom rår för. Ja, meningen med sex är att få barn, annars skulle vi inte bli gravida när vi har sex.

• Anonym (nooo)
    Anonym (L) skrev 2025-04-05 00:30:13 följande:
    ja så är det förstås för sex är ju bara för barnalstring ;)

Är de inte gifta bör de vill inte ha sex överhuvudtaget?
    Sex har inget med giftermål att göra, bara för barnalstring. Sex är till för människor för att föröka sig. Att det används i ett annat syfte förtar inte meningen med sex. Njutning kan uppnås på många andra sätt än sex, men ingen annan njutning än sex leder till graviditet.
  • Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-05 11:54:22 följande:

Det är inte så ovanligt att män byter ut en kvinna i klimakteriet och söker sig en fertil kvinna. Han vill hellre ha en fertil, precis som ts.

Kanske kan man kalla det för biologisk betingning i båda fallen, vilket ingen av dom rår för. Ja, meningen med sex är att få barn, annars skulle vi inte bli gravida när vi har sex.

Öh jo hon kunde kanske ha tänkt på det innan ingreppet? En liten googling hade kanske inte skadat heller... 
  • Tecum
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-05 11:54:22 följande:

Ja det är lika tokigt det, om inte värre. Han riskerar ju att få ett oönskat barn på halsen istället för att ha riskfritt sex med en kvinna som passerat klimakteriet.

Men du har nog rätt om den biologiska betingningen. Vi styrs mycket mer av gener och biologi än vad vi vill kännas vid.
  • Anonym (Loft)

TS och hennes partner är inte i fas, hon hade inte helt bestämt sig för stt avstå barn, och det visar sig nu när partnen inte kan få barn.

Partnen var däremot bestämd på att inte vilja ha barn, så han får nu leta upp en kvinna som redan har de barn som hon vill ha.

• Anonym (B)

Fick direkt tanken på en influenser vars partner nyligen steriliserade sig. Tror inte alls att detta är en trolltråd. Om än lite sorglig för killen. 

kan på något vis förstå ts 

• Ezmeraldah
    Anonym (B) skrev 2025-04-05 13:05:14 följande:

Fick direkt tanken på en influenser vars partner nyligen steriliserade sig. Tror inte alls att detta är en trolltråd. Om än lite sorglig för killen. 

kan på något vis förstå ts 

Skrämmande hur okunniga folk är i så fall. "Skär dom liksom upp pungen och tömmer den på sperma...??" Vilken influenser tänkte du på? 
  • Anonym (Loft)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-05 12:10:18 följande:
    Eller kopparspiral. 

Men då kan det ju inte bli barn och då kanske TS inte blir kåt på sin man när de har sex? Eller så kanske inte han blir kåt på henne? Det kanske är bättre med "säkra perioder", avbrutet samlag och abort om olyckan är framme? För det verkade ju TS trivas med... 
    Det handlar om hur hon tänker på sin partner även på lång sikt, kommer han att kunna bli far till hennes eventuella frantida barn eller ej.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Loft) skrev 2025-04-05 13:18:10 följande:
    Det handlar om hur hon tänker på sin partner även på lång sikt, kommer han att kunna bli far till hennes eventuella frantida barn eller ej.
    Lite sent att tänka på det nu kanske. Men ja, det kan han förhoppningsvis. 
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering