• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (Loft)

Kvinnor och män är snyggare när de är unga. Kvinnor och män kan bli mindre sugna på sex när de är äldre, jag tror att de två sakerna är orsaken till att en del byter partner när vi blir äldre. Ofta är det ju killarna som byter, men nu börjar pensionärspar skilja sig mer. Ofta är det kvinnan som vill ha en man som är mer pigg på många saker, inte bara på sex. Sex är mindre viktigt då, det handlar mer om livskraft.

• Anonym (T)

Ts kan delvis förstå dig. Men tror också att du tryckt bort din önskan om barn för att du vill vara med den här mannen. Tror du måste känna djupare inom dig vad du vill så du inte blir gammal med honom och ångrar dig.

Jag skulle ärligt helst inte se att min man steriliserade sig. Vi planerar inte fler barn och jag använder ett säkert beprövat preventivmedel. Men att få barn och kunna bli gravida tillsammans är något fint och intimt. Håller inte med alla som ropar att det är att ta ansvar att sterilisera sig. Att ta ansvar är att ge sin kvinna de barn hon vill ha och även om man för tillfället är nöjd så kan mycket i livet hända som gör att man ändrar sig. Vi I norden har inga problem med för höga födelsetal, snarare tvärtom.

• Anonym (m)

Ja jag förstår, det skulle kännas omanligt och sterilt. 

Och jag är ändå en person som inte vill ha barn. Men det är något avtändande över en steriliserad man. Tyvärr för det är ju väldigt praktiskt annars.

• Anonym
    Anonym (Loft) skrev 2025-04-05 13:37:49 följande:

Kvinnor och män är snyggare när de är unga. Kvinnor och män kan bli mindre sugna på sex när de är äldre, jag tror att de två sakerna är orsaken till att en del byter partner när vi blir äldre. Ofta är det ju killarna som byter, men nu börjar pensionärspar skilja sig mer. Ofta är det kvinnan som vill ha en man som är mer pigg på många saker, inte bara på sex. Sex är mindre viktigt då, det handlar mer om livskraft.

Nu är jag inte pensionär ännu på några år, fyller 62 i sommar.

När jag ser min ex-man så känner jag bara att jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha sex med honom.
    När jag däremot ser min tio år yngre partner så vill jag desto mer.

Så den biten stämmer iaf för mig. Men att man skulle tröttna på sex? Nej, nej, nej!

Jag lämnade dock inte ex-mannen för min nuvarande. Vi har varit skilda i 20 år, långt innan jag träffade min nya, yngre, supersexiga man.
  • Anonym (d)
    Tecum skrev 2025-04-05 12:14:54 följande:
    Ja det är lika tokigt det, om inte värre. Han riskerar ju att få ett oönskat barn på halsen istället för att ha riskfritt sex med en kvinna som passerat klimakteriet.

Men du har nog rätt om den biologiska betingningen. Vi styrs mycket mer av gener och biologi än vad vi vill kännas vid.
    Att ha passerat klimakteriet är en del av min återfunna sexlust.
    Jag behöver aldrig bekymra mig om en oönskad graviditet men påföljande abort. Slipper också den äckliga mensveckan varje månad, känns som att vinna högvinsten varje blodfri dag!

Jag älskar att vara "lite äldre".
  • Anonym (L)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-05 11:57:47 följande:
    Sex har inget med giftermål att göra, bara för barnalstring. Sex är till för människor för att föröka sig. Att det används i ett annat syfte förtar inte meningen med sex. Njutning kan uppnås på många andra sätt än sex, men ingen annan njutning än sex leder till graviditet.
    Detta var skrivit med ironi. 

jag gillar sex men tänker inte skaffa fler barn?.

kvinnan som skrev verkar inte vilja ha barn men tänder inte längre på sin man för han steriliserat sig?. Ett beslut de förmodligen diskuterat?
    får inte ihop detta alls. 
    De flesta har väl sex för att det är skönt och roligt och att man älskar sin partner, inte för att vill bli gravid eller med tanke fertilitet.
    De finns väl många som tänder Mer på varandra just för att man inte riskerar att bli gravid.

Konstig tråd.
  • Anonym (m)
    Anonym (L) skrev 2025-04-05 15:30:08 följande:
    Detta var skrivit med ironi. 

jag gillar sex men tänker inte skaffa fler barn?.

kvinnan som skrev verkar inte vilja ha barn men tänder inte längre på sin man för han steriliserat sig?. Ett beslut de förmodligen diskuterat?
    får inte ihop detta alls. 
    De flesta har väl sex för att det är skönt och roligt och att man älskar sin partner, inte för att vill bli gravid eller med tanke fertilitet.
    De finns väl många som tänder Mer på varandra just för att man inte riskerar att bli gravid.

Konstig tråd.
    Ja det finns mycket så kallat konstigt som man inte förstår. Finns ju de som har sex med bara någon av sitt eget kön också. Det gör väl inte de flesta heller
  • Anonym (H)

Tycker det är ett stort svek att ens kille steriliserar sig inte bara för hans skull, utan även för din. Och sedan tänder inte du på honom???? Kanske något du skulle ha tänkt på tidigare. Min man steriliserade sig efter vårt 4:e barn då vi inte skulle  ha fler barn och han inte ville att jag skulle behöva äta P-piller. Han tyckte att det var hans tur att skydda oss från fler graviditeter. Hur kan detta ha med manligheten att göra? Han ser till att jag inte behöver mixtra mer med min kropp och att sexet alltid blir säkert. Personligen tycker jag detta känns mkt omtänksamt, osjälviskt och därmed mkt manligt. Vårt sexliv har aldrig blivit påverkat negativt av detta, snarare tvärtom

• EnAnonumius
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:40:08 följande:

Men om kroppen kan sluta producera sperma, hur kan man då ta spermier från pungen? 

Och hur skulle det gå till att välja ut spermier och inseminera?

Vid en sterilisering så slutar inte kroppen att producera spermier.  Vad får  du det i från? I synnerhet då det är skit lätt att ta reda på verklig fakta om hur en vasektomi går till.

De skär av röret, så at spermierna inte kan komma med när mannen skall spurta. Så män som steriliserar sig fortsätter att producee´rar spermier., faktiskt.
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 20:21:58 följande:
    I detta fall så säger sig min partner känna sig manligare och det hänger ihop säger han med att han är kåtare och sprutar mer sperma när han väl sprutar. 
    Jag ser inte denna manliga boost i detta han verkar tycka. Älskar honom fortfarande men han förändrades i mitt sätt att se på honom på något sätt och jag kan för mig själv känna en sån uppgivenhet att jag faktiskt gör det. 
    Det är inte alls han som har förändrat ditt sätt att se på honom. Det är du själv som har förändrat ditt sätt att se på honom. Så lägg skulden där den hör hemma, d.v.s, hos dig själv.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Core

Varför det är så många nedtummar fattar jag inte. Varför är det primärt människor i fertil ålder majoriteten har en dragningskraft till? För att vad gäller attraktion tar det djuriska över, intellektet är inte längre inblandat i den delen.

Om man vill ha barn eller ej är sekundärt, manlighet respektive kvinnlighet är starkt kopplat till fertilitet, vare sig vi vill eller inte.

Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering