No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
Sheasmör kan också finnas i flytande form. Har endast sett hos Crearome. Själv tycker jag det är lite bökigt med fast sheasmör. Det smälter inte lika lätt som kokos, man får hålla på mer.
Sheasmör kan också finnas i flytande form. Har endast sett hos Crearome. Själv tycker jag det är lite bökigt med fast sheasmör. Det smälter inte lika lätt som kokos, man får hålla på mer.
Magrat
Det står inget om kallpressad eller raffinerad på Crearomes hemsida.
tyresö
Du måste massera in havret i håret. Det är så dem suger upp fettet. Hjälper inte om bara pudrar över håret. Ta en näve o börja massera in i en del avhårbotten. Gå vidare till nästa del. Kamma eller skaka bort överfödet med fingrarna. Sen tar du svinborsten o kammar bort resten från håret. Det krävs mkt borstning för att få bort allt. MEn sen är håret "torrt" med mkt volym.
Det låter lite konstigt men alla Noo ´Poo metoder (ägg,bikarbonat, WO eller CO) kräver mkt massage och nogrann sköljning. Nu kan jag känna efter i duschen om håret fortfarande är fett och därmed avgöra om jag behöver skölja mer.
mejram
Det har jag hört talas om, SO. Är det nån slags nästa nivå..? Men när kan man prova på det? Tex då när det har gått 10 dar upp till 2 veckor innan mitt hår börjar bli smutsigt. Är det då jag kan prova borsta bort allt o låta hårbotten sköta sig själv. Just nu låter bara jobbigt. Jag är fortfarande "beroende" av min rasullera.
Emre O Leo
Det finns på Åhlens och Kicks. Jag gick också runt band frisörer o salonger men nope. Kicks blev det tillslut.
Magrat
Du tipsade om Granit som har en träkam för några tjugo. Tror du den funkar? Jag menar om den är "tillräckligt" jämn.