• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • moltaz

Otania och Appolonia har varit aktuella som eventuella andranamn, eftersom jag släktforskat har många skumma namn dykt upp, här kommer en lista, rolig läsning men kanske inte så mycket för bebben:

Flickor: Gullov, Magni, Malvi, Dordi (väldigt vanligt på 1600-talet), Emerentia, Appolonia, Frestadia, Ingial, Heljan, Märet, Syneva, Rågerd, Gölin, Noema, Elen, Niurenia, Gölug, Ingel, Kjellög, Givlög, Eline, Magnhild, Wili och Mugga.

Pojkar: Hindric, Tanfred, Johannis, Grels, Mickel, Albrekt, Roald, Adami, Janus, Jonae, Justus, Önne, Bure, Canutus, Saebyensis, Ragvald, Niels, Tideman, Mogens, Tillufsen, Joen, Clement, König, Bos, Vastes, Jeppe, Fales, Kettil, Vibjörn, Herse, Fale, Fartegn, Jösse, Skeldulf, Botulf, Finnved, Tyrgil, Sjul, Eysten Alavid, Glymer, Ithar, Vejle, Rodrik, Eibrid.

• nr1

på min pappas sida ett tag tillbaka fanns en familj. De var totalt 11 syskon i skaran där en hette Ottolina (barn nr 8) och Niolinda (gissa hennes nummer i skaran?!)

• Jungblom

Inte i min släkt men ett riktigt ovanligt namn är Idon endast 1 person i Sverige

• Mosie

Sag att det var en del som hade slakt vars namn var Alida, sa ar nog inte sa ovanligt anda... min gammelfarmor hette det ocksa.

• Nova Lii

Jag heter Trixie, och det är ju lite ovanlgit:P

• annelotion

När jag jobbade på dagis flör några år sedan var det en liten tjej som hette Axelia.Sött.

3småttingar skrev 2008-07-03 20:51:29 följande:
    Släkt? Hehe sammanträffande.
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?