• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • miss Starcastle

Min morbror heter Gaylord i andranamn.

• Smulu
    snugglebunny skrev 2008-07-02 13:04:37 följande:
    Min farmor hetter Gulli. Det tycker jag är lite sött. Morfar hette Knut-Olof för att han skulle bli sista barnet, dvs slå knut på syskonskaran(de var 12 st), men han fick en lillebror ändå.
    Det heter min faster
  • Lena

Teorina har vi i släkten men inte som kallesenamn. Laurents har vi som kallelsenamn.

• Itis

Vet inte om det är i min släkt, men Halvdan har jag sett som ett väldigt ovanligt namn.

Erika med Emelie född 070211, och Bäbis bf 080720
  • EllenDell

Min farmors syster heter ELVAN, för hon är 11e barnet. Hon har också en syster som heter DUSSINA eftersom hon blev nr12.

• Millan83

Min farmor var nummer elva i barnaskaran! Hon har Elvan som andranamn! =)

ellam71 skrev 2008-07-01 23:50:03 följande:
    MIn pappas andra namn är elver, han är barn nr 11. Hans tvillingbror som föddes före honom heter i andranamn titus.. alla 11 har ett namn med nr betydelse, minns inte alla nu.. *funderar*
  • ellam71
    EllenDell skrev 2008-07-02 13:24:49 följande:
    Min farmors syster heter ELVAN, för hon är 11e barnet. Hon har också en syster som heter DUSSINA eftersom hon blev nr12.
    Vad heter din farmor då? vilket nr i skaran? coolt!
  • ellam71
    Millan83 skrev 2008-07-02 13:25:53 följande:
    Min farmor var nummer elva i barnaskaran! Hon har Elvan som andranamn! =)
    Nu tappade jag ... var det din farmor eller farmors syster??
  • Villemol

Min Morfars syster hette Axelia.
    Har aldrig hört ngn annan ha det namnet.

~~~~ Ludvig och Jack ~~~~
  • snart2barnsmamma

min gammelmormor hette Levina... lite ovanligt=)

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?