• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Stoffe76

Min pappa, Johnny, fick sitt namn efter sin mormor Johnette. Det fanns också en tant i släkten som hette Bolette. Tokiga norrmän!

• emtono

Min gammelmormors bror hette Isidor, vilket vår son nu heter i andranamn för min sambo tyckte det var för krångligt som förnamn :/ Det är inte alls vanligt men ändå ett namn som funnit i sverige länge.

• frecklefart90

Farfar hette tolvius i andranamn för han var nummer tolv.
    Storasyster nummer nio hette niolina.
    Minns inte vad dom andra hette.

• luvpillow

Det här är inte direkt i min släkt... det är faktiskt mitt eget andranamn, men det är det är ganska ovanligt.. Det är Tekla. Vet inte om det är så ovanligt?. Och så mitt andra andranamn (som jag delar med min syster oxå) är Justina.

• Sciarlotta

Juvelina

Både snittad och snippad
  • MsBrown

Min farfars bror heter Mortimer - det är rätt ovanligt -bara 9 som heter så som tilltalsnamn enligt SCB.

Farfar har också en syster som heter Runa - men det var visst inte så ovanligt (902 st) som jag trodde.

Ytterligare en bror till farfar hette Elmer - (347 personer)

Morfars syster heter Tekla (Fyller 98 i år!) - (339 st)

Här är länken till SCB om ni vill kolla hur många som heter vad:
    www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
    Det är lite kul faktiskt :).

• Solskensmor

Min sambo har två mostrar som heter Sua och Sera. Inte helt vanliga namn...

• Fr1dlyst

Min farmors moster hette Nanny. Inte så vanligt, men väldigt fint.

Axel 080415
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?