• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Tummelisa06

Min mamma heter Viola... är väl kanske inte såå ovanligt.. men mamma hatar de namnet.. tror även jag har hubertus längre bak..

• smurfis75

Liams farfar hette Armas och det fick Liam som tredje namn Hade aldrig hört det innan.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Little Ms Chatterbox

Min pappas faster hette Hedera, född 1912. Vi funderade på det när jag väntade tvillingarna men det kändes inte alls rätt ihop med de andra namnen.
    Zander är döpt efter sambons farfar som hette så och stavade med Z annars hade vi inte tagit den stavningen utan vanligt Sander. För det skulle han ha hetat även om inte sambons farfar hetat så, jag bestämde det låååångt innan jag träffade sambon att om jag fick en son skulle han heta Sander. (trodde i min enfald att man fick bestämma sånt själv, utan partnens medgivande )

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Sciarlotta

Dolma

Både snittad och snippad
  • tottalisa

Konstansia

Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.
  • Heather

Mamma ha släktforskat och dom ovanligaste namnen är väl Ananias (pojk) och Dordi eller Dorde (flick)...inget av namnen var dock akutella för oss.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Leija

Albertina finns på sambons sida, det heter yngsta dottern oxå i andra namn.

• mayamimaya

Pappa heter Alexis i andra namn.

Mormor heter Eufrocyne

Gammel mormor Augusta Serafina

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?