• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Lady Bling

Själklart ska pojken inte ha någon spis! Förvånad

Det vet väl alla att en riktig man aldrig ska ha sett en riktig spis, ännu mindre ha lekt med en leksaksspis som liten!

Det bästa är ju om pojkar/män kan hållas så okunniga så att dom svälter ihjäl om man ställer dom vid en spis med en stekpanna och lite råvaror och går ut ur rummet och lämnar dom där.

Det viktiga är givetvis att han ska bli beroende av en kvinna som ska laga mat åt honom och stå vid spisen dagen lång, så han kan få göra det män ska göra, exempelvis röka pipa och läsa tidningen... Hmmm...Flört

Vi vet ju alla vad som händer med män som redan i tidig ålder lär sig hantera en stekpanna...Kyss

• Ekorrfamiljen
    Shoegirl skrev 2008-12-31 12:22:07 följande:
    Yay! Bara 2 år kvar. *planerar*
    Här med.. Vi kan väl gå på auditions tillsammans och peppa varandra?
    The confused squirrel strikes again...
  • Senap
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-31 12:31:53 följande:
    Här med.. Vi kan väl gå på auditions tillsammans och peppa varandra?
    Jaaaa! Det blir perfekt!!!
    Billigare också om vi kan dela på smink och ombytes-trailern *ekonomisk*
    My sugar is raw
  • xxmeyaxx

Jag har fyra år kvar.

Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Dorian Ertymexx

Ekorrfamiljen skrev 2008-12-31 12:21:12 följande:

Nää, det är när de är 5!
    Fem? Är du inte klok?

Det är som att försöka bli pianomästare vid trettio!

Börjar du inte vid tre kan du lika gärna låta bli.
  • Ekorrfamiljen
    DE: Du kan ha en poäng där, men gäller inte det mer i USA? Här är man väl lite mer human, eller? Det är ju lite svårt att se drag queen-potentialen vid 3 kan jag tänka.. (Även om både La Vendel och L'Antoinne tydligt visat vad de kan!) 
    The confused squirrel strikes again...
  • Tippi2

Ja! Köp en bilbana eller något mera manligt.

• Dorian Ertymexx

Ekorrfamiljen skrev 2008-12-31 17:20:43 följande:

DE: Du kan ha en poäng där, men gäller inte det mer i USA? Här är man väl lite mer human, eller? Det är ju lite svårt att se drag queen-potentialen vid 3 kan jag tänka.. (Även om både La Vendel och L'Antoinne tydligt visat vad de kan!) 
    Aja, men det går ju allt mer mot USA-trenden här.
  • Fruntimre

haha, det var ddet knepigaste jag hört. Jag då, jag lekte en massa med bilar, skruvade isär dom och allt, nu är jag även utbildad bilmekaniker men inte fan är jag lesbisk för det:D

• Pallas

Ekorrfamiljen skrev 2008-12-31 17:20:43 följande:

Det är ju lite svårt att se drag queen-potentialen vid 3 kan jag tänka..
    Du tänker fel. Min treårige son älskar glitter, matlagning, städning, smink, han springer fjolligt och har ett feminint utseende. Ingen tvekan där alltså, trots avsaknad av spis.
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?