• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Pallas

Fruntimre skrev 2008-12-31 21:57:02 följande:

haha, det var ddet knepigaste jag hört. Jag då, jag lekte en massa med bilar, skruvade isär dom och allt, nu är jag även utbildad bilmekaniker men inte fan är jag lesbisk för det:D
    Du förnekar det bara. Komsi komsi ut ur garderoben!
  • LovelyLady

Jag hoppas att du skämtar....för det första OM han nu skulle vara bög så är det väl hemskt av en förälder att inte vara mer stöttande i det, för det andra....hur kan man ens tro på minsta lilla allvar att nåt sånt skulle påverka den sexuella läggningen. Snarare kanske din son blir en fin och jämlik människa och säkert gladare oxå om han får leka med det han gillar istället för påtvingade grabbiga leksaker!...herregud

• Bebis
    LovelyLady skrev 2009-01-01 09:27:39 följande:
    Jag hoppas att du skämtar....för det första OM han nu skulle vara bög så är det väl hemskt av en förälder att inte vara mer stöttande i det, för det andra....hur kan man ens tro på minsta lilla allvar att nåt sånt skulle påverka den sexuella läggningen. Snarare kanske din son blir en fin och jämlik människa och säkert gladare oxå om han får leka med det han gillar istället för påtvingade grabbiga leksaker!...herregud
    Skämtar!? Här i sandlådan det kan väl aldrig vara möjligt!
    Don't Panic
  • xxmeyaxx
    Varför ska jag vara stöttande?
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Senap
    Jag inte stöttande?! *stött* Jag gör allt för att min sons galadrottningspremiär ska gå som en dans.
    Självklart gör en spis sonen till bög. Det vet vi paragrafryttare som läser alla offentliga rapporter.
    My sugar is raw
  • Ekorrfamiljen
    Fruntimre skrev 2008-12-31 21:57:02 följande:
    haha, det var ddet knepigaste jag hört. Jag då, jag lekte en massa med bilar, skruvade isär dom och allt, nu är jag även utbildad bilmekaniker men inte fan är jag lesbisk för det:D
    Haha, så talar bara en sann flata! Förnekelse är inget att skämmas över. Kom ut till oss andra nu!

LovelyLady: Klart att en spis gör sonen gay! Det är vi alla rörande eniga om här i sandlådan! Vi planerar för fullt för våra söners dragshows där vi ska hjälpa dem med glittret inför galapremiärerna!
    The confused squirrel strikes again...
  • knorrhane

Nej, han blir inte bög, han blir mästerkock!

• xxmeyaxx
    knorrhane skrev 2009-01-02 02:07:13 följande:
    Nej, han blir inte bög, han blir mästerkock!
    nej, men en sådan son vill jag inte ha.
    som spöar sin mamma i matlagning.
    En tanke. En dröm. En verklighet.
  • Angel of life

klart han blir bög, så ge fan i att köpa en spis till honom...snacka om att förstöra sonen för all framtid...hade tänkt köpa en spis till sonen i juklapp, men gjorde dte inte som tur var...men däremot köpte hans pappa en spis till honom...men den är ju hos sonens pappa så slipper jag se dne iaf...jävlar vad arg jag är på honom nu...

men sonen vill ha ett prinsessdiadem...funderar på attköpa det istället...

• Ekorrfamiljen

Angel of life: Det KAN vara så att det var tack vare att pappan köpte en spis som sonen nu vill ha diadem. Jag tycker att du ska tacka pappan för den fina insatsen istället för att vara arg på honom!

The confused squirrel strikes again...
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?