• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • xxmeyaxx
    Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:16:14 följande:
    Är denna tråden ett skämt eller???? Pinsamt....
    Nej. Jag är heeeeeeelt seriös.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • AA aa

Det är klart att han blir bög om du köper en spis i julklapp. För bög är ju något man uppfostras till... Och alla män som lagar mat hemma är homosexuella, för att inte tala om alla kockar och Svenska kocklandslaget...

Köp ett kniv istället så han lär dig att slå sin fru istället... Våldtäktsman är däremot något man UPPFOSTRAS till, tror jag.

• Jazza
    Marinero skrev 2008-12-10 13:16:15 följande:
    Haha jag älskade att leka med bilar när jag va liten och jag har inte blivit flata så vitt jag vet Kan tillägga att jag hatade dockor, jag slog dom!
    Så vitt du VEEET
  • Jazza

För TS, eller för dig?
  • Kaprifolen

Jazza skrev 2008-12-10 13:13:45 följande:

Maria Helena skrev 2008-12-10 13:11:49 följande:
    Tur att vi vuxna kan tänka åt dem.... lite som med Kaprifolen och hennes man...
    :D
  • Bidosas
    sånt där skojar man väl inte om???
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Sophia

Ja. Och möjligtvis kock. DU får välja vad som är värst.

• Kaprifolen

PigeonP skrev 2008-12-10 13:15:34 följande:

Jazza skrev 2008-12-10 13:13:45 följande:
    fast egentligen ska ju inte vi tänka själva, det är ju våra män som ska tänka åt oss.
    Ta nu inte glädjen ifrån mig!! :(
  • Saaaraa

Tråden ligger ju i sandlådan :)

Jag köpte en spis till dottern, men inte för att hon ska leka utan för att hon måste förstå att det är hennes uppgift i livet att stå vid spisen att laga mat. Köp inte en till din son, för då blir ju hela systemet fel!
  • Fröken Sophia
    Saaaraa skrev 2008-12-10 13:19:37 följande:
    Tråden ligger ju i sandlådan :)Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:16:14 följande: Jag köpte en spis till dottern, men inte för att hon ska leka utan för att hon måste förstå att det är hennes uppgift i livet att stå vid spisen att laga mat. Köp inte en till din son, för då blir ju hela systemet fel!
    Jag tycker att du har gjort helt rätt.

Jag menar hur ska de annars lära sig???
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?