• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Kaprifolen

Rilliana skrev 2008-12-10 12:50:40 följande:

Har inte läst alla sidor.. tycker ärligt att frågan är ur korkad.Klart som fan att små pojkar kan ha leksakspis att leka med, man blir inte bög för det !!!Kan ju vända på det.. min dotter har en massa bilar, bilbanor, tågbanor.. lego mm mm. Kommer hon bli lesbisk för det då rå ?*skakar på huvudet* Och varför skulle man inte kunna klara av om ens barn bli homosexuella ? Skulle min dotter bli det skulle jag fortfarande älska henne lika mycket, är hon lycklig är jag det.Köp det som pojken uppskattar att leka med i stället för att ge något som han inte är intresserad av.
    Jag kommer i alla fall inte våga lära min dotter att rensa avlopp och dra kablar eller meka med moppen och så. Vågar verkligen inte riskera något sådant! Tycker att du är oansvarig om du inte tar detta på allvar!!
  • SeTa

Självklart blir pojken bög!
    Min son fick en spis i julklapp förra året. Numera ska han ha toffsar i håret, rosa kläder och leker bara i dockhörnan på förskolan.
    Hans älsklingsleksak är brödkaveln som i hans märkliga värld har förvandlats till en bebis.

Du bör nog tänka över ditt julklappsköp ordentligt.

• FreeForAll

Rilliana skrev 2008-12-10 12:50:40 följande:

Har inte läst alla sidor.. tycker ärligt att frågan är ur korkad.Klart som fan att små pojkar kan ha leksakspis att leka med, man blir inte bög för det !!!Kan ju vända på det.. min dotter har en massa bilar, bilbanor, tågbanor.. lego mm mm.
    Du kanske borde ta ditt föräldraskap på lite större allvar...hur kan du låta din dotter leka med såna saker? Snacka om att vägleda henne fel i livet...
  • Kålrabbin

köpa en grill ist! och en stor fet kniv till =)

jag hoppas min lillis ska få ärva kusinernas leksaksspis med tillhörande diskmaskin =)

• Kaprifolen

PigeonP skrev 2008-12-10 12:57:18 följande:

Du kanske borde ta ditt föräldraskap på lite större allvar...hur kan du låta din dotter leka med såna saker? Snacka om att vägleda henne fel i livet...
    Jag anser att det är på gränsen till barnmisshandel!
  • FreeForAll

Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:58:38 följande:

PigeonP skrev 2008-12-10 12:57:18 följande:
    Jag anser att det är på gränsen till barnmisshandel!
    Precis! Bäst att ringa soc genast!
  • Fraggelgirl

PigeonP skrev 2008-12-10 12:49:06 följande:

Fraggelgirl skrev 2008-12-10 12:40:39 följande:
    Gissar på att du knappast kan va stright idag då
    Jodå... fast det kanske har med killgrejerna när jag var liten som gör att jag inte tycker att homosexualitet är så FARLIGT. Att man mera blir kär i en person och inte det de har mellan benen.
  • Kaprifolen

Fraggelgirl skrev 2008-12-10 13:01:51 följande:

Jodå... fast det kanske har med killgrejerna när jag var liten som gör att jag inte tycker att homosexualitet är så FARLIGT. Att man mera blir kär i en person och inte det de har mellan benen.
    Det är LIVSFARLIGT!!
  • FreeForAll

Jag har ett annat liknande problem. Imorgon ska de ha luciatåg på förskolan, min son ska vara stjärngosse och då säger dom att han måste ha en vit långklänning på sig!

Hur kan dom tro att min son ska få ha klänning på sig??? Om han blir bög när han blir stor så vet jag ju i alla fall vems fel det är...

• xxmeyaxx
    SeTa skrev 2008-12-10 12:54:42 följande:
    Självklart blir pojken bög!Min son fick en spis i julklapp förra året. Numera ska han ha toffsar i håret, rosa kläder och leker bara i dockhörnan på förskolan.Hans älsklingsleksak är brödkaveln som i hans märkliga värld har förvandlats till en bebis.Du bör nog tänka över ditt julklappsköp ordentligt.
    rekommenderar du spis eller?
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?