• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Mamasnest
    Jazza skrev 2008-12-10 13:24:32 följande:
    Mamasnest skrev 2008-12-10 13:23:28 följande: Hon hukar lite snabbt, bara... bedövning och sån skit får hon klara sig utan, det är kvinnans lott att föda barn och bannemig om inte kvinnor klarat det, utan minsta pip i alla år....
    Bedövning, det fick jag aldrig info om, finns det folk som får sånt när man föder? Min man slog mig i huvudet för att jag skrev för högt, det funkade det med.
    Trebarnsmamma på heltid
  • petraka

Hahahahhahahahahahahahahhahahahaaaaaaaaaaaa är allt jag säger.

• xxmeyaxx
    Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:20:49 följande:
    Svar på #301Sorgligt att man tänker så, verkligen sorgligt. Stäng tråden, swer du inte att det är ett stort jävla skämt???
    Att det är ett skämt ser jag klart och tydligt. Kolla vart tråden ligger.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Ylva Helmersson

Nej det är ju TS jobbarkompisar som tror det. Som den kloka människa TS är frågar hon på FL först!

hunybany skrev 2008-12-10 13:25:18 följande:
    Men herregud!Tror du helt allvarligt att man blir bög för att man får en spis julklapp?? Man blir inte bög bara för att man får något :S Jag och mina systrar ville gärna ha en bilbana i julklapp när vi var små, och det fick vi. Inte fan är vi lesbiska för det! Alla har pojkvän :P Och du vågar inte låta din kille laga mat vid spisen eller? för det är ju tydligen en tjej grej? Han kanske lämnar dig för en kille då!
  • Jazza

Mamasnest skrev 2008-12-10 13:25:56 följande:

Bedövning, det fick jag aldrig info om, finns det folk som får sånt när man föder? Min man slog mig i huvudet för att jag skrev för högt, det funkade det med.
    Min man sågade mig i axeln under förlossningen. Det gjorde ju mer ont, så jag fokuserade på den smärtan istället- Oerhört effektivt
  • xxmeyaxx
    Kaprifolen skrev 2008-12-10 13:24:01 följande:
    Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:20:49 följande: Minst!! Vad hade du då tänkt dig att jag skall göra idag? Vill du ta bort den ENDA glädjen jag har?? När min man kommer hem om ett par timmar så börjar helvetet igen. Tycker du verkligen att jag inte har rätt till lite roligt?? :( Stängs tråden måste jag ju sätta mig framför tv:n. STACKARS mig!!
    och det vill vi ju inte..
  • Ylva Helmersson

Eller så kan han få leka med den riktiga spisen?

Ylva Helmersson skrev 2008-12-10 13:24:18 följande:

Du kan nog lugnt köpa en spis till honom, OM du ser till att han inte har kontakt med några män nu eller någonsin i sitt liv. För hur kan han bli bög om han aldrig träffar någon att böga med?
  • Kajsan
    Jazza skrev 2008-12-10 13:27:06 följande:
    Mamasnest skrev 2008-12-10 13:25:56 följande: Min man sågade mig i axeln under förlossningen. Det gjorde ju mer ont, så jag fokuserade på den smärtan istället- Oerhört effektivt
    Smart!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • xxmeyaxx
    lelle1 skrev 2008-12-10 13:24:59 följande:
    Blir det inte praktiskt om din son blir bög? Dom knyter ju oftast an mer till sin mamma och kommer att hjälpa dej mer i hemmet (perfekt) Men förvänta dej ingen hjälp med bilen!
    Bra tänkt.
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?