• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Jessica85

Oj, vad alla har skrivit..haha

Jag tog studenten 2004..sen började jag plugga till undersköterska och blev klar i februari förra året.
    Jag jobbar med dementa och har gjort det sen 2006..
    Vi bor i en 3a på 86 kvm, men vi vill flytta till hus snart!

• Netha85

Lizzyzz: Har ni inte fått huset sålt än? Eller det kanske ni har fått eftersom ni kan hyra ett litet hus ist för en liten lägenhet.. Hängde inte riktigt med där.. :P

Anki85: Vilken tur att du verkar ha lätt för att bli gravid då. Men vilken otur med lungsjukdomen. Vet inte vad det är som gäller, men borde du inte kunna få en transplation (eller hur det stavas) eftersom det definitivt inte är självförvållat?

camillas1985: Vilken tur att koliken försvunnit, det kan inte vara roligt med ett kolikbarn. Har inget minne av det själv men lillasyster min är kolikbarn och vad jag har fått berättat för mig så var det visst jättejobbigt.

Fiva: Va kul att du hittade tillbaka till ungdomskärleken..

Vi är väl sugna på hus med, men bor i en 3a nu så vi klarar ju oss flera år framåt.

Men får jag vara så frågvis att jag frågar er allihopa vart i detta avlånga land ni bor? Om ni ens bor i Sverige vill säga..

Själv bor jag i den lilla Vätternstaden Motala. Nästan så centralt man kan komma.
    Kommer från början från Uppsalamrådet och flyttade ner hit till kärleken.

• tickamobster

En till 85a här med en son född 30 mars -08 och lillebror som är född 1/6-09 så nu är det full rulle.

• Quinny

Netha85: Jag bor också i Motala!

• Netha85

tickamobster: Välkommen hit!

Quinny: Jasså? Ibland är världen bra liten.. :) Vart i Motala bor du då? Kanske vet vem du är för Motala är ju inte så stort.. Om du jobbar på Dometic eller om din sambo jobbat på Dometic så är det ju nästan 100% att man vet vem det är iaf..

• Quinny
    Netha85 skrev 2009-06-18 13:58:35 följande:
    tickamobster: Välkommen hit! Quinny: Jasså? Ibland är världen bra liten.. :) Vart i Motala bor du då? Kanske vet vem du är för Motala är ju inte så stort.. Om du jobbar på Dometic eller om din sambo jobbat på Dometic så är det ju nästan 100% att man vet vem det är iaf..
    Ja Motala är ju inte så stort :) Bor vid gamla Luxor. Nope, ingen av oss har jobbat på Dometic. Sambon studerar till lärare vid Lkpg's universitet, o jag har pluggat o jobbat i klädbutik. Vart bor ni?
  • Netha85
    Quinny skrev 2009-06-18 14:02:25 följande:
    Ja Motala är ju inte så stort :) Bor vid gamla Luxor. Nope, ingen av oss har jobbat på Dometic. Sambon studerar till lärare vid Lkpg's universitet, o jag har pluggat o jobbat i klädbutik. Vart bor ni?
    Ok där ser man.. Det är ju ändå ca 60 % av Motalas befolkning som jobbat på Dometic, var glada att ni klarat er därifrån..
    Vi bor i en lägenhet vi hyr utav Pingstkyrkan, den ligger längs med genomfarten vid baksidan av Harrys.. Trivs kanon med lägenheten men högst upp o mitt inne i centrum är inte alltid så kul. Speciellt inte nu när man börjar bli stor o rund med.
  • Quinny
    Netha85 skrev 2009-06-18 14:16:47 följande:
    Ok där ser man.. Det är ju ändå ca 60 % av Motalas befolkning som jobbat på Dometic, var glada att ni klarat er därifrån.. Vi bor i en lägenhet vi hyr utav Pingstkyrkan, den ligger längs med genomfarten vid baksidan av Harrys.. Trivs kanon med lägenheten men högst upp o mitt inne i centrum är inte alltid så kul. Speciellt inte nu när man börjar bli stor o rund med.
    Jasså hyr ni av pingstkyrkan, visste jag inte man kunde göra.... Förstår att det börjar bli lite jobbigt att bo högst upp, nu när du är gravid... Jag hade jättesvårt att gå i trappor, eller att gå öht mot slutet när jag var gravid nu med andra. Kikade in på din sida, känner inte igen dig tror jag inte, du va inte från Motala från början eller hur va det? Kanske känner igen din sambo om han är härifrån..?..
  • Netha85
    Quinny skrev 2009-06-18 14:27:21 följande:
    Jasså hyr ni av pingstkyrkan, visste jag inte man kunde göra.... Förstår att det börjar bli lite jobbigt att bo högst upp, nu när du är gravid... Jag hade jättesvårt att gå i trappor, eller att gå öht mot slutet när jag var gravid nu med andra. Kikade in på din sida, känner inte igen dig tror jag inte, du va inte från Motala från början eller hur va det? Kanske känner igen din sambo om han är härifrån..?..
    Det visste inte vi heller förrän vi såg lägenheten på Blocket för snart 3 år sen.
    Tack o lov har jag sluppit foglossning och övriga besvär förutom illamåendet än så länge o jag hoppas det håller sig så med. Börjar dock få lite sura uppstötningar men har fått för mig att det är fullt normalt så.
    Nej jag kommer från Uppsala från början, sambon kommer från Mjölby men bodde här inne i 1 år ungefär för 7 år sen. Men alla hans bra arb.kompisar var på andra skiftet så flyttade han tillbaka till Mjölby så när vi vart tillsammans bodde han i Mjölby så det vart 1 år där innan vi flyttade in hit för 4 år sen. Snart 5.
    Han är även lite äldre än mig.. Så han är ingen 80talare utan 70talare.
  • Lizzyzz

netha85 .
    jo huset blev sålt men tyvär täckte de bara de skulder som fanns på det.

usch! de spöregnar, ena dottern verkar sjuk ligger och sover i soffan.. de andra är ute i regnet och härjar...

ingen ung mamma i Torsby trakten?

Svar på tråden Mamma födda 85