• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Lalune2

Faan, jävla dator, ursäkta mig men den bara strular, därför blev det två meddelanden!

• fru bengtsson

Fler som tjatar ikväll...
    Jaså du Soleil - Måns..... Nja, han när lite för snällmesig för att det ens ska småpyra lite i mina brallor!

• fru bengtsson

Fler som tjatar ikväll...
    Jaså du Soleil - Måns..... Nja, han är lite för snällmesig för att det ens ska småpyra lite i mina brallor!

• Björkeli

Va fan!! Stammar ni eller?

Soleil: Ja du, just nu är jag ganska off i känslolivet kring sorgen. Har haft mkt av mina egna "följdsjukdomar" att bearbeta det sista året o dessutom har Madicken krävt en hel del...så sorgen har fått vänta. Tanken är att jag snart ska börja ta fram den för att få den att komma vidare, eller få mig att komma vidare rättare sagt.

Jag kan inte riktigt acceptera döden, o har ingen vidare klar o positiv syn på den. Jag kan heller inte hålla med om att "pappa har det bättre nu"...eller " ta vara på alla era minnen"... eller " tiden kommer göra att det känns bättre". Ja, de flesta vanliga orden kring sorg. Jag skiter i dem om jag ska vara ärlig. Visst, pappa har det bättre, men det är ju jag som är kvar här. Vad har jag för nytta av att han har det bättre nu?

Ja,ungefär så går mina tankar fortfarande o meningen är att jag ska försöka greppa dessa o föra de framåt, tänka ett steg längre... Vill ju inte ha sådan negativ syn på döden och sorgen.

O till något roligare... Måns?! Va!! *får det inte att pirra till hos mig i alla fall...*

• Lalune2

Ja, det är lätt att säga ord men guud vad svårt att göra det i praktiken! Förstår hur du menar med att man skiter i de orden som folk säger. Det är ju _du_ som ska gå vidare och kunna hantera sorgen på ett lättare sätt.

Jag har också svårt att hantera döden och tankar inför den. Men för många år sedan läste jag en fantastisk bok som hjälpte mig otroligt mkt. Det är en författare som heter Elisabeth Kübler-Ross som har skrivit flera böcker om döden och hjälpt många människor med sina böcker. Den bok som jag läste och som förändrade min syn på döden heter "Döden är livsviktig". Den finns att köpa på Bokus för 48 kr och jag kan inte annat än varmt rekommendera den. Där finns även andra böcker om döden av henne.

• Björkeli

Soleil: Tack! Du ska bara veta hur mkt det inlägget betyder för mig.

Yohanna: Hej!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D