• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • fru bengtsson

Gud vad skumt det känns att hoppa runt i olika trådar och prata med samma människor, fast om olika saker!

• Lalune2

Visst gör det FB!

Jag har just beställt massa barnböcker, alltså böcker om att bli en bättre förälder, älskar att beställa böcker, det är bara så himla kul!

• Björkeli

Soleil: Weeei, du har inte ens druckit med mig men kommer ihåg det ändå!!
    Kanske därför....

Vilka böcker då?

• fru bengtsson

Snart är det SPA!

• fru bengtsson

Soleil: Jag hinner tyvärr inte läsa så mycket just nu. Det känns som att det alltid är någon av de övriga 3 i familjen som klänger på mig....

• Björkeli

*Hoppar i min gris dräkt*

• Lalune2

Jag beställde de här böckerna:

* "Sluta bråka med barnen, lyssna på vad de egentligen säger". Författaren visar att både små och stora barn har skäl för sitt agerande och hur deras föräldrar med rätt frågor och strategier kan hjälpa dem att uttrycka de känslor och behov som ligger bakom. Ny bok.

Verkar lite Jesper Juul inspirerat (min guru), så det tänkte jag kunde vara bra.

* "Lyckliga barn, en bok om föräldraskap". 50-tal experter och kända och okända människor svarar på frågor från föräldrar och från författarna själva. Många frågor handlar om hur man får barn att utvecklas till trygga och harmoniska barn. Ny bok. Jesper Juul är med på ett hörn här.

* "Barnens GI-mat". GI-mat som man kan göra till hela familjen utifrån välkända recept som pannkakor, korv osv.

* "Mamman och den vilda bebin". Läste om en kille som sa"världens bästa barnbok på rim ger grym språkkänsla".

Så nu väntar jag med spänning!

• Lalune2

FB, inte jag heller, men på något sätt känns det bättre om jag har de här böckerna liggande hemma!

Nä, men skämt åsido, jag ska verkligen försöka läsa lite mer nu i höst!

• fru bengtsson

Soleil: Nu är jag riktigt avis på dig faktiskt... Hmm, någon av mina egenkvällar ska nog ägnas åt att läsa lite. Frågan är bara vart jag ska fara för att få sitta i fred och läsa.

• Lalune2

Avis för att jag har lagt ner en förmögenhet på böcker ikväll eller?

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D