• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Lalune2

Tinto helt rätt. Hon var otroligt missförstådd av sin tid och långt därefter också för den delen. Och sant är också att hon och kungen inte hade sex förrän efter många många år pga att han hade för trång förhud och vägrade operera sig först.

_Men_ vad som är sant är att hon var väldigt levnadsglad och gillade att umgås med folk och bli omtyckt. Hon älskade spel, dans och teater och var inte särskilt intresserad av politik osv. Politiken var hon till slut ändå tvungen att hoppa in i pga Ludvigs passivitet och ointresse för politik. Någon var ju tvungen att styra landet och det fick bli hon fast hon inte ville.

Ett starkt rykte gör också gällande att hon hade ett förhållande med vår svenske Axel von Fersen, idag tror de flesta att ryktet stämmer och att förhållandet höll på under många många år. Hon var väldigt förtjust i honom och det sägs att han var hennes älskare (därav deras älskog i parken), men att hon inte hade någon annan. Ludvig var helt ointresserad av sex, hans enda intresse var jakt. Ett annat rykte är att hennes yngste son (som är väldigt lik Fersen) var Fersens son. Han föddes nämligen exakt nio månader efter den stora midsommarfesten som var i Versailles. Dessutom skrev kungen i sin dagbok att "det gick till på samma sätt som vid mina barns födsel" och vanligtvis skrev han bara "Ingenting" om vad som hade hänt under dagen. Men man har tydligen röntgat sonens lik och inte funnit något släktskap tror jag, å andra sidan är det inte säkert att det är sonen som de har hittat. Rykten gör gällande att han blev utsmugglad från fängelset tidigare.

Sådärja, nu fick du igång mig och jag piggnade till!
    Vilken bok läste du förresten?

• Lalune2

Åh vad jobbigt Björkeli! Vi hade iofs samma här idag, helt plötsligt mitt på dagen hade sonen 39.1 men sen försvann det efter att han hade sovit på eftermiddagen. Kanske är samma för Madicken? Har hört att det går något sånt just nu.

• yohanna

hej mina små gull, vad händer?

• fru bengtsson

Godmorgon!

Madge: Shit vad läskigt! Undrar hur det kan bli så...?

Vad gör ni annars idag då? Själv ska jag ta med mig Manda och se på Mora Träsk. De uppträder på Folkets Park här idag och jag riktigt längtar efter att få se dem igen - NOT!!! Men vad gör man inte för sin förstfödda...

• Tintomara

Godmorgon!

Hoppas att allt är bra med er denna mulna söndagsförmiddag. Hörde på nyheterna att det varit -18 grader längst upp i Sverige i natt.

Soleil: Boken jag läste var skriven av Antonia Fraser och hette Marie Antoinette, drottning av Frankrike. Det låter som om du har läst samma bok, eller? Bra och spännande var den i alla fall.

Fb: Lyckost dig som får lyssna på Mora Träsk, not! De är hemska de där gubbarna, men nästan alla ungar gillar ju dem så Manda kommer säkert att ha jätteroligt!

• Björkeli

Goddagens!!

Fru B: Äsh, erkänn nu att det rycker liiiite i dina ben!
    Hoppas ni får det super trevligt!

Tintomara: Det har ju börjat snöa "där uppe med" !
    Sambon lillebror ringde från Dalarna igår o då hade det börjat komma snö även där...

Men här, här kommer regn!

Jag har arbetat min fm-tur idag. Gick in förra söndagen för en annan, så min em-tur tar hon idag! *skönt*

Försöker få min sambo o inse att Storhandling eller IKEA vore en bra utflykt idag...men han är inte alls lika peppad som jag... Konstigt!

Madge:

Förresten, har ni bajskorvar som flyter eller som sjunker?

• Björkeli

Åh Fru B....jag avsäger mig allt ansvar för min egen stavning!!

• fru bengtsson

Tintomara: Jag vet, de är så hemska! Dessutom tvingas jag lyssna eller se dem på video nästan varje dag när jag jobbar... Jag kan garantera att Manda aldrig kommer att få en skiva eller film med Mora Träsk av mig i alla fall!

• fru bengtsson

Björkeli: Det rycker inte någonstans, annat än möjligtvis i kräkreflexen!
    IKEA - självklart! Nu får du styra upp det här med sambon och se till att han gör som du vill. Du kan ju alltid hota med några indragna förmåner, som en eller två SPA t ex, så ska du se att det blir fart på honom!
    Här har det inte kommit en enda snöflinga än....

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D