• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Tintomara

Natti natti Soleil! Jag rusar till Känsliga rummet igen och letar

• Tintomara

Soleil: Jag är mållös! Versailles?! Jag vet att du är frankofil (det heter väl så? ) men inte visste jag att du är så förälskad i Frankrike!

• Lalune2

Ja, jag vet, Tinto! *Rodnar igen*.

Men under vår lilla mini-semester i somras i Paris så var vi där och solen stekte och inga barn och en flaska vin senare, ja ni förstår...

• Tintomara

Soleil: Det låter väldigt roligt, men jag undrar om jag skulle våga samma grej! Fast kanske efter ett PAR flaskor vin!

• Lalune2

Och Versailles är ju dessutom mitt ultimata favoritställe. Min stora "idol" är Marie Antoinette, och jag har ju dessutom läst om hur hon har svängt runt i lianerna på olika ställen i slottsträdgården för två hundra år sen, så det kändes kanske lite extra stort då (konstigt och töntigt jag vet). Och samtidigt kändes det lite som ett helgerån.

Å andra sidan har vi ju några här som har haft sex i en kyrka!

• Tintomara

Hi hi, jag ser liksom framför mig hur ni sticker upp huvena ur en buske, försöker rätta till kläderna och sedan kliva ut därifrån utan att det ser konstigt ut

• Lalune2

Ha ha ha, det var ungefär så det såg ut!

Fast vi var nära en grotta (som var ett riktigt utflyktsmål i parken) i modell större buskage. Finns eg lite mer att berätta om den här historien men det spar jag till vi sitter med ett par rejäla drinkar innanför västen när vi ses i december!
    Känns väl inte som att _hela_ FL behöver veta allt!

• Tintomara

Soleil: By the way, jag läste en tjock bok om just Marie Antoinette för någon månad sedan, men jag fick faktiskt uppfattningen att hon inte hade varit så "ekivok" som alla historieberättare försökt framställa henne. Enligt den så beror de här ryktena mycket på nidberättelser och teckningar som framställdes av henne i tidningar runt om i Frankrike. Det tog väl rent av lite för lång tid innan hon och kungen äntligen fick till det i bingen, det ansågs vara ett stort problem i landet.

• Tintomara

Nej, nu orkar jag inte mer - drar till sängen och läser min spännande deckare som jag började på igår. Natti natti alla vakna glassar

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D