• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • yohanna
    nu har jag ringt. det gick så bra så.
    nu håller jag på med inbjudningarna till min 20 års fest. det gäller o vara ute i tid.
  • cotton

*rodnar Calcio*

Jag verkligen längtar efter att klippa mig! Har håret uppsatt i fläta med en miljon spännen i för att någon rebellisk slinga inte ska våga sig ner. Usch, skulle kunna raka av mig allt i detta nu!

Här var väldigt dött idag!

Vill någon berätta något? Något roligt? Är så trött och lealös idag...

• cotton

Kul med 20års-fest Yohanna! Det var roligt att höra!

Ja, det gäller att vara ute i god tid - men när min bästa vän frågade om vi skulle ha vår 30 årsfest íhop slog jag ändå bakut! Det är över 2 år dit - så det vill jag helst inte tänka på!

• Piaf

Hej flickor!

Är bara inne och berättar att jag inte är här.....

Jag ligger på soffan under mitt varma täcke och frossar och har halsont och är illa på det just nu . Har fått nå j-a influensa som bitit sig tag ordentligt och ja, så vet ni... så har mina tre dagar tillbaka sett ut..

I´l be back

Kram på er alla

• yohanna
    Piaf: krya på dig vännen.
    cotton: ja, men det e ju i nyårstider så det kan vara bra o vara ute lite tidigare. fyller ju 4e januari, det e en del som inte planerat o va hemma då oså. hur mår du annars?
  • Madge

cotton: Jag är medlem sen 1/8, men först nu kom medlemsbeviset liksom.

• Björkeli

Gah!! Skrev ett inlägg till er, så kommer Madicken o slår till datan så skärmen blir helt svart!! *frustrerande*

Hej i alla fall!

Idag är jag äntligen ledig!! O jag ska få fortsätta arbeta till den 31/12. Men vet inte vilken procent eller schemarad ännu, då chefen velat fram o tillbaka de sista 2 v med hela avdelningen.
    Ni ska få nytt schema, nej inte nytt schema...jo, nytt blir det men vi måste dra in 75% o dra 75% från 3 av era tjänster...nej, inget nytt o indragningarna sker 1/1... suck!

När chefen började hos oss tog vi upp just detta på ett möte, att vi inte vill bli vilseleda! Vi klarar av sanningen från start, vi vill inte ha en massa olika besked hela tiden för att chefen inte vet hur man kommunicerar med sin personal. Alla dessa ja o nej fram o tillbaka har ställt till det rejält. Vi med barn har en förvirrad dagis personal t ex. PÅ tsdag ska barnen börja på nytt schema, men jag vet inte vilket! Tyvärr så vet deras fröknar hur det är, de jobbar ju själva inom omsorgen i min kommun...

Cotton ville ha något kul.... kom hem till mig o ta hand om min nej-sägare här hemma!
    I affären i dag...

Madicken, nu får vi ta på mössan ordentligt.
    Nää!!
    Jo, o jackan måste vi med stänga.
    Nää!!
    Är du negativt idag?
    Nää!!
    Jo, men du säger ju ner hela tiden...
    Nää!!

Har ni fått upplevelser där ni inser att ni är mammor?
    Det fick jag idag, när jag satt på toa o bajsade med 2 töser som åt varsitt äpple som publik!

Stor kram!!

• Björkeli

det ska vara nej, där det står ner...

• Sofie75

Björkeli:
    Kan ju bara hålla med i "mamma"-synpunkterna - samtliga!
    Nej! Vill inte! Kan själv! Kan inte! Osv!

Mysig aptitretare!
    Men kan ju säga att jag känner igen det samma jag med!

• cotton

*asg* skrattar så tårarna sprutar Björkeli! Du har piffat upp hela min dag! TACK!

Gött att ha publik när man är på toa! Rev du ner några applåder också!?

Tack Yohanna, allt är bra! Har TACKAT NEJ till tjänsten i Skåne! Och det var inte av några bekvämlighets- eller feghetsskäl, utan för att vi inte var överens om lönen. Hans löneförslag innebar de facto att jag skulle behöva gå ner i lön! Han ville inte ens ge mig ingångslönen för jurister och då undrar jag ju om det är så att han vill anställa överkvalificerad personal till en tjänst, eller helt enkelt bara komma billigt undan... Jag vägrade vilket ledde till att jag var tvungen att tacka nej till tjänsten. Han blev redigt sur och försökte till det yttersta ge mig dåligt samvete (typ nu måste vi ut med ny annons och det här var ju jobbigt för då får vi börja om) men jag gick inte på något av hans beten. Jag förklarade honom att han säkert med enkelhet kunde ringa någon av dem han tackat nej till någon dag tidigare och erbjuda tjänsten till dem. Jag är inte korkad heller.Och så sa jag att han in framtiden kunde vänta med att tacka nej till personal till dess att man är överens om lön och ett avtal skrivits. Bara ett tips så...

Alltså är jag kvar i Götet ett tag till i allafall! Så jag söker jobb igen. Trivs ju på min tjänst idag, men vikariatet sträcker sig bara till sista augusti 06, (med stor chans till förlängning) och jag vill ha FAST!!!

Så, det var nog snackat om det!

Är det någon här som fortfarande säger negerboll?

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D