• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Mima
    Min första förlossning
    När narkosläkarna kom för att lägga en eda så fattade jag inte alls vad dom sa, dom pratade slow motion. Mitt i allt så började jag svamla om att jag var dykare och började göra en massa dykartecken till dom. Så fort nån sa att jag var duktig så började jag snacka om att jag var dykare.

Jag kommer ihåg att jag kände mig så full av all lustgas. Det kändes som om jag var 15-16 år och hade druckit utan att mina föräldrar visste om de. Och när dom ringde så koncentrerade man sig för att man skulle låta så nykter som möjligt. Ungefär så var det. jag koncentrera mig så gott som jag kunde för att inte låta så full.

Jag sa till min sambo, Säg ALDRIG att kvinnor är svagare än män.

Det är ju fler saker som jag tyvärr inte kommer på nu..

Andra förlossningen

Där hände det inte så mycket roligt men en sak som jag iaf tycker var roligt var :
    Bm hade undersökt mig och jag var uppe 4-5 cm. Jag ville ha en eda så dom ringde narkosläkare.
    Vi väntade på att dom skulle komma. Min sambo bestämde sig för att han skulle springa på toa eftersom det var lugn, det var ju lång tid kvar innan jag var öppen helt. Så han gick iväg. Precis när han hade gått kom narkosläkaren. Jag kände, NU KOMMER UNGEN!!! Bm skyndade sig att undersöka mig eftersom jag inte var öppen så mycket sist hon kollade. Jodå 10 cm. Narkosläkaren fick springa och dunka på toadörren så att min sambo kom! Dom hann inte ens flytta över mig till en förlossningssäng. Krystade 3 min sen var våran prins ute :)
  • gröna L

Jag var svindryg genom hela förlossningen! Mest talande var väl följande incident:
    Min man fullkomligt hatar banan, det riktigt kväljer honom, men jag skulle prompt ha banan. Så han gick och köpte banan, skar den i skivor och matade mig med dem, en i taget. När jag fick en värk skulle han "hjälpa mig att andas" (det hade en barnmorska sagt åt honom att göra, jag tyckte mest "håll dig utanför det här"). Han drog in genom näsan och blåste ut genom munnen som man "ska", medan han tittade uppfordrande på mig. Jag blängde tillbaka och blåste bananluft i ansiktet på honom!

• kotten91

Haha sitter här i v.10 hög på hormoner och läser era berättelser i min ensamhet i en knäpptyst lägenhet. På sida 77 börjar ja asgarva helt hysteriskt så tårarna sprutar, övergår till nån slags bölande, fnittrande, kipa efter andan.
    När ja hör mig själv skrattar/bölar ja ännu mer.

Så otroligt roligt en del skriver, de förgyllde min dag ^^

• Linnsey

Jag gjorde inte så mycket roligt när jag fick våran son, det enda jag kommer ihåg att jag sa som är värt att nämna här var när jag skulle få eda, satt upp i sängen, hög på lustgas och har svårt att sitta rakt, och får samtidigt väldigt täta värkar.
    Jag frågar hur lång tid det kommer ta varpå narkosläkaren svarar att det kommer gå på ett litet nafs, jag svarar gnälligt tillbaka "Det här känns inte som ett litet nafs, det känns som ett jävligt långt voff"
    Var jag fick den liknelsen ifrån vet jag inte riktigt =S 

• Cikoria
    Linnsey skrev 2012-04-26 15:57:57 följande:
    Jag gjorde inte så mycket roligt när jag fick våran son, det enda jag kommer ihåg att jag sa som är värt att nämna här var när jag skulle få eda, satt upp i sängen, hög på lustgas och har svårt att sitta rakt, och får samtidigt väldigt täta värkar.
    Jag frågar hur lång tid det kommer ta varpå narkosläkaren svarar att det kommer gå på ett litet nafs, jag svarar gnälligt tillbaka "Det här känns inte som ett litet nafs, det känns som ett jävligt långt voff"
    Var jag fick den liknelsen ifrån vet jag inte riktigt =S 
    haha
  • Omorfia

När bebisen var ute ville inte moderkakan lossna så efter en massa magmassage (magmisshandel snarare), extra livmodersammandragande medicin, akupunktur i fötterna och något insprutat i navelsträngen, var det förlossningläkarens tur att misshandla min mage. Mitt i lustgasdimman får jag plötsligt en klockren krystvärk och skjuter ut moderkakan och en fontän av blod på läkaren. Det var lite kul att se den lilla kvinnan stå med fötterna i handfatet och förklara för läkaren under utbildning att strumpor inte är någon vits att ha på förlossningen.

• m4rr386

hahaha herregud vilken rolig tråd jag har inte skrattat så mycket på länge !!!

• Smultronmamman

Haha denna tråden kanske får igång min förlossning så mkt som jag skrattar!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?