• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Dawngirl

Helt underbar tråd, har skrattat så magen  krampat =P

Väntar nu mitt andra barn och har BF 6 juni så jag fördriver tiden vid datorn och på familjeliv =) 

Tänkte bidra med lite från min första förlossning och naturligtvis använde jag mig utav den underbara lustgasen jag med ;P Jag blev väldigt groggy på lustgasen och pendlade mellan att vara helt borta och bete mig som en fnittrig 14 åring på fyllan men de fick  även uppleva lite tjurighet och ilska....

Jag kommer bland annat ihåg hur jag bad BM att fara å flyga och skrek en massa då hon skulle sätta fast elektroderna på dotterns huvud då inte ctg:n på magen kunde mäta längre... Hon gjorde ju illa mig så fruktansvärt så jag sa att nästa gång jag såg henne så skulle det smälla rejält, hon skrattade bara men måttligt pinsamt blev det då jag såg henne en vecka efter förlossningen på Willys när vi var å handla.. Naturligtvis kände hon igen mig och kom fram för att säga grattis och fråga om hon fick kika på  bebisen då hon hunnit gå av sitt skift när jag väl fött. Skäms

Åter till förlossningen, när hon väl hade fått fast elektroderna sjönk jag in i dimman av den underbara lustgasen igen och vaknade av att något killades så fruktansvärt mellan benen( hade då förträngt att BM varit in tidigare) , fortfarande väääldigt groggy och skrattandes vänder jag mig mot min man och säger att bebisen är på väg ut och att den killas... Jag hade då glömt bort elektroderna och såg framför mig hur hon (bebisen) stuckit ut en hand som hon vinkade med fram och tillbaka och innan min man hade lyckats förklara och övertala mig att så inte var fallet hade han nästan skrattat ihjäl sig.... 

Väl under krystvärkarna bad jag till gud att jag ville dö, jäklar så ont jag hade, ville bara att hon skulle komma ut nån gång. Huvudet for in och ut X antal gånger å när  BM nämner det för femtielfte gången  tillägger hon  "nu är huvudet ute, va mycket hår, vill du veta vilken hårfärg hon har" får jag nog å skriker "JA SKITER VÄL FÖR F*N I VA HON HA FÖR HÅRFÄRG; HON SKA UT NUUUUU!!!!" å min man höll på å skämmas ihjäl =P

Väl färdig så var lyckan total och mitt skämtsamma och glada jag var tillbaka så när det väl var dags att krysta fram moderkakan gick det på ett kick.... Hon frågade om vi ville se den och eftersom att jag tycker att sånt är så spännande så sa vi naturligtvis ja... Hon höll upp den och visade vart barnet hade legat etc... Jag frågade då vad dom gör med den sen och la skämtsamt in att "den där skulle vi ha tage hem till katterna, perfekt snaks till dem" ... Men ja skulle nog inte ha skämtat så för BM stelnade till och tittade väldigt länge och chockerande på mig  men till slut fattade hon att jag skämtade så då började hon skratta med.....Tungan ute

Avslutar med en rolig historia från en kompis förlossning... 
    Hon hade hållt igång i några timmar och stod och hängde över eva-stödet samtidigt som hon skrek och flämtade vid varje värk.... BM försökte få henne att andas rätt "in genom näsa och ut genom munnen" sa hon vid flera tillfällen... S skrek tillbaka "det går inte" (vilket det heller inte gjorde då hon var förkyld och var snorig men det hade inte BM uppfattat).... Hennes man som bara ville vara snäll och stöttande sa också till henne "snälla gumman, andas in genom näsan och ut genom munnen, det går mkt bättre då"....
    Både BM och mannen försökte vid flera tillfällen att få henne att andas rätt och till slut tänkte hon att nu jäklar ska jag visa dem så hon drog in allt vad hon kunde med näsan vilket resulterade i ett sjujäkla ljud av snorbubbel ( ja ni vet själva hur det kan låta när man har mkt lössnor i näsan) å sen skrek hon "VA VA DE JA SA; JA KAN INTE!!!"  Hennes man kunde inte hålla sig för skratt så han rent ut sagt asgarvade och föll ihop på golvet och BM gjorde verkligen sitt allra bästa för att försöka hålla tillbaka sitt skratt medan hon försökte klämma fram "öhh, jag måste.... jag måste gå ut lite, jag kommer strax"..... hahahaha Skrattande  

• MeAngeleyes

Lustgas is the shit...

Kommer aldrig mer kunna se chefen på den lokala mataffären här utan att skratta ihjäl mig då jag helt plötsligt började prata om honom mitt under världens lustgasrus, sambon undrade vad jag  menade när jag helt plötsligt frågade om han trodde att det räckte. Vaddå räcker frågade han? Jamen till *chefens namn*, tror du att det räcker till, säger jag då! Det roligaste är att sambon var till affären dagen efter vi kom hem och då satt chefen i kassan och när sambon skulle ha alvedon så frågade han ett lr två paket, ta två säger då sambon, ja då räcker det ju till svarar chefen då...gissa om det blev bråttom ut i bilen! Hehe!

Konstaterade även under lustgasruset att trädgårdsträd borde vara förbjudet att klättra i och berättade att jag var på promenad efter vattnet med min svägerska som tappade sin glass i vattnet...undrar vart allt kommer ifrån!

Både BM och sambon fick sig flera skratt av alla tokigheter som kom ut med lustgasen!
    Jag begärde själv att de skulle dra ner lite på effekten och sen blev det lite bättre! =D   

• Beautii

Är nu gravid med andra barnet v 5, och bf slutet av januari, haha ska bli så kul o sitta och läsa igenom alla roliga historier ;) och i slutet ska jag skriva om min förlossning med sonen ;)

• IsadorasMamma

Ja roligt & roligt.

Vi tyckte det var roligt iaf.

För två veckor sedan fick min kompis barn.

Jag skulle vara med på förlossningen så hon kom hrm till mig kl 4 på morgonen när hon

hade haft 3 värkar med 10 min emellan.

Hon fick två värkar till på en timme, som inte gjorde ont.

Vi skulle vila från 5 till 6.

10 över 6 gick hon hem till sig för att klä på & lämna de andra barnen på dagis.

6.26 pratade vi tele och jag skulle komma bort när jag hade morgonfirat min dotter som fyllde år

så vi kunde stå ut med de dryga timmarna ihop tills det var dags att åka in.

Fortf bara ett par värkar till.

6.44 kom jag hem till henne.

6.45 kom Molly ut i sängen. 35 minuter efter att hon gått hem ifrån mitt.

Det gick finfint :)

• Ekrlsn
    IsadorasMamma skrev 2012-05-29 15:45:50 följande:
    Ja roligt & roligt.

Vi tyckte det var roligt iaf.

För två veckor sedan fick min kompis barn.

Jag skulle vara med på förlossningen så hon kom hrm till mig kl 4 på morgonen när hon

hade haft 3 värkar med 10 min emellan.

Hon fick två värkar till på en timme, som inte gjorde ont.

Vi skulle vila från 5 till 6.

10 över 6 gick hon hem till sig för att klä på & lämna de andra barnen på dagis.

6.26 pratade vi tele och jag skulle komma bort när jag hade morgonfirat min dotter som fyllde år

så vi kunde stå ut med de dryga timmarna ihop tills det var dags att åka in.

Fortf bara ett par värkar till.

6.44 kom jag hem till henne.

6.45 kom Molly ut i sängen. 35 minuter efter att hon gått hem ifrån mitt.

Det gick finfint :)
    Haha grattis :D Har du funderat på att bli barnmorska än ;)
  • Majmamma1984

Inget särskilt men mitt under förlossningen var jag så peppad och hög på lustgas och endorfiner att jag hojtade/röt till min man: " Ge hit bananjäveln och vattnet, nu jävlar ska här födas barn!!" =)  BM och mannen kunde inte annat än skratta åt mig.

Även efter varje värk (öppen 5-6 cm och innan de gjorde så ont att det var dags för EDA) gapskrattade jag efter varje värk och sa "Jävlar vad den tog!" =)

• Missciss

Vicken rolig tråd!! Håller på skratta på mig!!! :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?