• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • MammaSofi

Nu när man är på övertid så var den här tråden precis vad jag behövde! Ett gott skratt för att fördriva tiden :)

• Kelsson1

Men helt ärligt ska ni bara favorita så använd funktionen med hjärtat ovanför trådstarten så slipper vi andra få meddelande om att tråden har uppdaterats!

• Velociped

Koppkaka - i IPhone-Appen är det än så länge enda sättet att lägga till en favorit.

• pysen13

När jag födde mitt första barn så tog det närmare två dygn och jag var därför orolig att min andra förlossning skulle bli långdragen.
    Så när jag var inne på fl för koll och började få värkar trodde jag att det skulle ta tid. 10 min efter första värken, (de var ruggit intensiva), så frågade jag bm om de inte kunde koppla in lustgasen bara utifalla att och visst det gjorde hon.

Den användes sedan oavbrutet och jag ville 15 min senare kissa men vägrade släppa gasen, förklarade tydligt för bm att jag går av på mitten om jag inte får andas lustgas nu.

Hon skulle hämta ett bäcken och när hon kom in igen så gick vattnet, hon ville då undersöka mig igen (25 min tidigare var jag öppen 2) de baxade uppmig på sängen och när hon skulle ta av mina trosor så är bebis huvud halvt ute, hon ber mig då titta på henne, släppa gasen och andas igenom värken, jag blundar och låtsas att jag inte hör, hon upprepar sig tydligt varpå jag skriker/ryter Men herregud människa jag vill inte se dig!!! lilleman kom på andra krystvärken.Hjärta

När de sedan skulle sy så används gasen flitigt igen. Bm ber sköterskan om en rak en (suturnål) men jag som var aningen hög utbrister: men så hårig är jag väl ändå inte. trodde hon bad om en raken-rakhyvelFörvånad   

Oj det blev långt... 

• VeraVera

Jag fick ett raseriutbrott på de stakats människorna på parkeringen! Vi körde med ilfart mot bb,bo. Bara fem min bort, och jag hade krystvärkar i bilen så vi ringer på vägen att dom måste möta upp oss utanför. När vi svänger in på parkeringen och där går tre personer på rad och blickar vägen fram till ingången varpå jag får panik och skriker -flytta på dom, TUTA!!! Sen slänger jag mig ur bilen och ner i rullstolen och sköterskan springer in med mig till förlossningssalen och barnmorskan börjar greja med ctg kurvan och skit som hon inte får igång och efter någon minut undrar hon om jag behöver krysta....öh JAAA jag krystar ju för fullt pucko! Så från första värken kl 8.07, barnvakten kom 8.50, så var han ute 9.15...

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?