• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Karo77
    paloma84 skrev 2010-06-04 22:46:33 följande:
    Ni som redan varit på förlossningen vet ju hur otroligt "hot" man ser ut :)
    Ni andra kan ju bara ana.. ha ha..
    Svullen till tusen, iklädd i en vit nattskjorta, håret i nån konstig knut man gjorde 7 timmar sen eller nått eländigt ruffs.. ha ha

Vi låg inne på förlossningsrummet och sambon började se lite blek ut.. Så jag tänkte "Nä, fan.. han måste ut härifrån!". Så jag bad honom att gå ut och ta lite luft, gå till kiosken, ringa någon, köpa en tidning.. what ever.. bara han kommer ut och får röra lite på sig.
    Så vi gick tillsammans ut i korridoren för att jag skulle passa på att kila på toaletten som jag blivit ombedd av bm att göra. Sagt och gjort, sambon stack och jag vankade av och an.. sakta... sakta mot toaletten.. stoppades hela tiden av värkarna som kom så att jag var tvungen att ta en paus.. Så denna process tog ett litet tag om jag säger så :)

Jag lyckades gå på toa, och bar mig ut på min färd mot rummet vi hade fått.
    När jag går där, så ser jag så passande att sambon öppnar dörren in mot korridoren från trapphuset. Toppen, tänkte jag.. Nu kan vi gå tillsammans!
    Så jag stannar och väntar in honom.. och får så passande en värk... Varpå han går FÖRBI mig!?
    Jag står som ett frågetecken och tänker bara "Va fan, skämtar han??" och jag ropar hans namn... Han vänder sig om och ser ut som att han sett ett spöke och utbrister "VA VAR DET DU???? JAG TÄNKTE.. FAN VA HON SER UT!!" samtidigt som ljudliga skratt hörs i korridåren då barnmorskorna såg hela scenen :D
    denna var verkligen rolig
  • milamila
    Caaarroo skrev 2012-03-06 21:39:57 följande:
    När han väl var ute så skulle det ju vara så jävla mysigt, men jag sprack ganska ordentligt och dom skulle börja sy småstygnen uppe på avdelningen och jag hade jätteont så då fick jag lustgas, och den tog ju jävligt ordentligt när man inte hade värkar så när jag var hög som ett hus så skulle jag viska till sambon (talar högt och tydligt) -Hörru? Vet du vad dom gör där nere? Dom gräver ut bajset så jag ska slippa skita sen, jaha säger sambon! Jag säger igen. Ja jag har hört att det gör skit ont att skita efter man har fött barn, så nu gräver dom ut det!
    ahhahahahahahhahaha
     de gräver...hahahaha
  • Kevin och Englahs Mamma
    Mammmmma skrev 2012-03-07 01:55:59 följande:
    Skit roligt tråd!! :D Har BF om 15 dagar...

Har lite roligt att berätta från min första förlossnig för 5 årsedan..

Lustgasen vet ju alla att den är ens bäste vän under en förlossning... Så jag var rätt så hög på den när läkaren skulle sätta epiudralen. först la han över något grönt skynke över kroppen vilket jag då sa " va fan håller du på med?, du behandlar ju mig som något slags djur!! ( hade tittat på djurkliniken samma kväll ).. inte nog med det så sa jag självklart: shit vad ful du var, jag som hade hoppats på en snygg en!!...

Under själva förlossningen skrek jag inte så där mycket, utan det ända jag upprepade hela tiden var " AJ MITT RÖVHÅL SPRICKER!!!"... vilket fick barnmorskerna att inte kunna hålla sig för skratt :)

Sen hade jag en rolig eller snarare ond tanke även om en av mina barnmorsker som höll mitt ena ben, det var en kvinna som var väldigt överviktig och hade ett huvud som en badboll eller nått liknande, på något sätt störde det mig när hon stod och log så där brett med sin jätte mun och sina stora runda ögon och sa " ja, kom igen då lilla gumman, krysta på bara.... med en sådär len röst".. jag tänkte hela tiden för mig själv medans jag spärrade ögonen i henne att " hade mina tånaglar bara varit klor istället så hade jag klöst ut dina små bollar till ögon så du kan sluta stirra på mig!.."

Hoppas jag är en trevligare dam denna gången.. Fick väl snedtändning på lustgasen eller nått första gången :P
    HAHAHA! Superkul!
  • Ung Mamma 91

Haha , enda kul på min andra förlossning var då jag fick lustgas och försökte vara allvarlig med barnmorskan. Hon började skratta åt mig och då börja jag me skratta.... Var så kul me lustgas , ja skrek ; Jag har aldrig vart så här hög i hela mitt liiiiiiiv! hahaha

• Pillowcase

Blir så avundsjuk på er mammor som "bara" klarat er på lustgasen och hur roligt ni haft med den...Själv klarade jag inte av den o har använt mig av epiduralen båda mina förlossningar.

Födde mitt andra barn för snart 6 veckor sen.
    Minns att jag skällde på både barnmorskan och undersköterskan, haha. Jag som aldrig höjer tonen till "främlingar" i vanliga fall.
    Under krystvärkarna blev jag så trött att jag nästan krävde att de skulle använda sugklocka, var på de fnissade och sa "Var ska vi fästa den? I en av hans hårlockar?"
    Jag gnällde att jag inte orkade mer, som man brukar o bad sambon gå ut o starta bilen för nu skulle vi hem.
    Både bm o usk:an var väldigt peppande o sa att han minsann skulle vara ute på nästa krystning, vilket såklart inte skedde o jag skrek att de var ena riktiga lögnhalsar, haha.
    Uskan frågade om jag ville kolla därnere med spegel
    -HÄR SKA INTE HÄMTAS NÅN JÄVLA SPEGEL!!
    Efter nån minut skrek jag åt uskan att hjälpa till genom att trycka på magen. Hon kollar på min bm o frågar om det är okej o hinner knappt få svar förrän jag drar mig till hennes hand o trycker på magen medans jag återigen skäller på henne att hon inte tar i....Några sekunder senare föds vår lilla son o i samma veva skäms jag så oerhört över mitt beteende att jag ber om ursäkt om o om igen tills de går av sina arbetspass den dagen :)

• Marie-anne

sitter och både fnissar och blir lite ledsen, jag fick mf i november och jag vill gärna försöka igen, men killen gjorde slut=( men jag hoppas jag får skriva här jag med=)

• EmeNo11

Jag använde mig av lustgasen under min förlossning och varje gång det kom en värk sa BM andas, andas och tillslut började sambon också säga det. TIllslut vart jag trött på dem och började säga: Jag andas! redan när jag kände att en värk var påväg.

När mina krystvärkar började sa BM att innan sju har vi en bebis. När klockan var två minuter över väser jag till henne att: du hade feeel!

Under krystvärkarna fick jag inte använda lustgasen, endast mellan värkarna men jag var så fräck så när sambon drog bort den höll jag emot och bara sög in all gas, hur mycket som helst! (sen upptäckte dom att jag krystade bättre med lustgasen så fick använda den en del under värkarna ändå) 

Nova 110903
  • vildaungarnasmamma

Hade inte så kul på min förlossning.
    Jag vart igångsatt på bf +6 med att de tog hinnorna och sen gick det fort.

Jag hade så himla ont och låg och skrek och gnällde aj aj aj det gör så oooont.
    Till slut vart jag så trött på mig själv att jag skrek högt och tydligt: TYST!!
    alla i rummet tystnade såklart, och jag mumlade ursäktade fram:
    Jag menade inte er, utan mig...

Kanske inte så kul men hjälp vad jag skämdes...
    Är en väldigt lugn och ognällig person i vanliga fall.

Hela förlossningen tog från att de tog hål på hinnorna tills han är född 2 1/2 timme...

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?