• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • mamma10och12
    Linnsey skrev 2012-04-26 15:57:57 följande:
    Jag gjorde inte så mycket roligt när jag fick våran son, det enda jag kommer ihåg att jag sa som är värt att nämna här var när jag skulle få eda, satt upp i sängen, hög på lustgas och har svårt att sitta rakt, och får samtidigt väldigt täta värkar.
    Jag frågar hur lång tid det kommer ta varpå narkosläkaren svarar att det kommer gå på ett litet nafs, jag svarar gnälligt tillbaka "Det här känns inte som ett litet nafs, det känns som ett jävligt långt voff"
    Var jag fick den liknelsen ifrån vet jag inte riktigt =S 
    HAHHAHA
  • LakLak

jag hörde av en person att när hans barn skulle födas väcktes han kl 3 av sin fru som sa att hon hade värkar. Han svarade att nej det är det inte det är ju inte dags förens om en vecka. Hon borde ju veta hur verkar känns med tanke på att det inte var det första barnet. Han somnade om och blev väckt en halvtimme senare och frun säger att nu måste vi åka in. Dom var på BB 25 min efter dom satt sig i bilen, en resa som borde ta minst 45min och detta på vägen som gud glömde. 20 Min efter dom kom till förlossningen var barnet ute.

Vad är roligt med denna historien? Igentligen inget alls förutom att det var min körskolelärare som berättade detta medans han stog och sa att för hög hastighet dödar. JoJo, här lever vi som vi lär!

• Bittersweet2012

Efter att jag har haft mina värkar i 12 timmar kom de med 2-3 minuter mellanrum o då va det dax att åka till förlossningen. Klockan va 1:30 på natten när jag väckte min man o sa att det va dax. Så jag sitter där i mina mjukiskläder på sängen o andas genom mina värkar o väntar på min man att bli klar, när jag ser att han går till garderoben o ta fram vitt skjorta o kostym! Då frågar jag va fan han håller på med o få ett svar "Jag trodde att du ville att jag skulle se ordentligt ut....". Det verkade inte som att han tänkte genom det hela . Sen inne på förlossningen fick jag prova lustgas o det funkade alldeles utmärk - efter ett par timmar blev jag så hög på den att varje gång blundade såg jag min bror som dansade hipphopp med tecknade renar .

• VeraVera

När min svåger och han sambo skulle ha sitt första barn så ringde han sin pappa mitt i natten för han var tvungen att ta hunden - pappa ursäkta att jag ringer mitt i natten men du måste ta hunden för vattnet har gått... - Men stäng av det då...

• Stark Längtan

När jag födde sonen så fick jag den berömda lustgasen. Efter allt läsande om den här på fl om att mammor blivit fråntagna den stundvis så kände jag mig tydligen väldigt lurig o klok! Jag tog bort masken och ropade klurigt till alla i rummet att JAG tänkte minsann inte tala om att jag ser konstiga saker! Nänä för då tar ni den, det har jag allt hört så mig lurar ni inte, jag säger inte ett knyst jag! Samtidigt som jag hytte med masken och klurade med ögonen... De är sant de tar verkligen masken... ;D

• veronica78

HAHAHA, shit va roliga historier! Jag får värkar!!

• Fröken Susidus

Minns inte att något jättekul hände men en sak som var lite kul iaf ;)
    Jag avskyr ordet stjärt! Tycker det är snuskigt, genant och framför allt fult. Så mitt i all smärta börjar jag och sambon att skratta när en barnmorska ber mig komma ner med stjärten lite.
    Hon såg helt oförstående ut och jag orkade inte förklara

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?