• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • EQ85

Mammamia

Välkommen i älgtjursklubben. Min sambo skrattar fortfarande åt mina långa en-toniga ljud. Barnmorskan skrattade också en del

• Lillis80

Jag hade visserligen ett planerat snitt som dock blev lite kaotiskt. Förlorade över 2 L blod och sjönk väldigt mycket i blodtryck. Jag var hyffsat omtöcknad när vi började rulla ut från op-salen men hade i alla fall lyckats fråga min sambo "Är hon lik dig eller grannen?". Det blev det tydligen skratt på. Minns inget av detta själv, eller var jag fick det ifrån, men det är min typ av humor :)

• MammaMia88
    Lillis80 skrev 2012-09-20 07:29:53 följande:
    Jag hade visserligen ett planerat snitt som dock blev lite kaotiskt. Förlorade över 2 L blod och sjönk väldigt mycket i blodtryck. Jag var hyffsat omtöcknad när vi började rulla ut från op-salen men hade i alla fall lyckats fråga min sambo "Är hon lik dig eller grannen?". Det blev det tydligen skratt på. Minns inget av detta själv, eller var jag fick det ifrån, men det är min typ av humor :)
    Hahaha, åh gud....haha!
    EQ85 skrev 2012-09-20 07:15:56 följande:
    Mammamia

Välkommen i älgtjursklubben. Min sambo skrattar fortfarande åt mina långa en-toniga ljud. Barnmorskan skrattade också en del
    Tackar Jag undrar vad det kommer bli för djurljud under nästa förlossning *fniss*
  • Micalela

Efter en heldel lustgas var jag övertygad om att jag satt i en rymdfärja!
    Satt och drog i mig för fulla muggar när jag tillslut tar bort den blåser jag ut "rök" och sa till sambon:
    "Gissa vem som är på rymdäventyr!?" Sen viskade/väste jag " Det är JAG!"

micalela.blogg.se Lchf * familjeliv * inredning * kärlek
  • Jajatta
    Micalela skrev 2012-09-20 10:49:53 följande:
    Satt och drog i mig för fulla muggar när jag tillslut tar bort den blåser jag ut "rök" och sa till sambon:
    Haha! Gött att du hade roligt iaf :)
  • isolande
    Micalela skrev 2012-09-20 10:49:53 följande:

Hahaha, jag var på Mount Everest med syrgastuber jag *Shooooo pschhh, Schooooo  pschhhh* Jag tyckte känslan var helt fantastisk och tjatade på min man att "kom ihåg att jag ska berätta det här för dig sen när det är över, kom ihåg att påminna mig om att jag ska berätta nåt sen" och så fortsatte jag min tur på berget *hihihi*
  • Together90
    Anonyhm skrev 2010-06-04 12:56:37 följande:
    Jag använde lustgas. Den hjälpte inte med ett skit men den gjorde min röst mörk och grumlig som darth vader. Så där satt jag och skrek med monsterröst "det är inte roooligt" medan min man och en barnmorska försökte att inte dö av skratt. 
    Grejen är att din röst bara låter konstig i ditt huvud, för alla andra låter du "normal" fast bara väldigt hög :P
    treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Och tvillingarna Lewi och Ludwig födda 6/8 i vecka 30+4
  • EQ85

mindes precis haha

när jag skulle föda dottern hade jag 3 olika team. tog nämligen 11h på förlossningen.
    när jag är öppen 10 cm så har jag stått på alla 4 ett tag för att hjälpa dottern att snurra den sista biten.
    Jag har nu krystvärkar.
    då kommer det nya teamet in och det första jag kläcker ur mig är:

Fy vad synd att ni inte hann träffa mig när jag va trevlig

de fnissade medlidande  och menade på att det inte gjorde ngt haha.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?