• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushi, åh så glad jag blir för er skull!!! Ryser i hela kroppen. Hurra, hurra, hurra! Vill också höra allt!!!!!

slemmis, tack för länkar, ska kolla snarast

• Vi 5

Söte, varmaste kramarna till dig! Fy så jobbigt! Hoppas, hoppas att det innebär att ditt eget hcg höjts pga graviditet och att det är det som påvekat förloppet. Vilken dag är du på nu? Kan du testa själv med stickor och se om det blir starkare för varje dag så att du får något mer att gå på, eftersom jag tänker att det säkert känns som en evighet till måndag. Alla mina tummar för att det minst har dubblats på måndag!

Skytten, jag har också läst om äggnedfrysning och tänker att om det hade funits innan jag träffade min man för 8 år sedan hade jag också definitivt gjort det.

Ego, har ni blivit väldigt matta och yra av sprejen? Jag är så matt, yr och har extrem huvudvärk. alvedon hjälper inte. Är själv med sonen nu i 3 v, maken i USA, och det är knappt så jag klarar att ta mig fram. Är förkyld med och har hostat mycket på nätterna, så jag är ju rätt trött också, det kanske bara är förkylningen. 

• Vi 5

Söte, funderade lite, har du aldrig varit med om överstimulering förr? Läste på lite och räknade också ut att du borde vara på RD 11? Som jag förstod det så kunde överstimulering så pass sent vara just för att kroppens eget hcg ökar vid graviditet, åh jag hoppas att det är så det är för dig!  Hoppas du blir väl omhändertagen.

• Vi 5

Åh söte, det låter verkligen lovande!!!  ALDRIG om man inte är gravid, låter ju fantastiskt! I efterhand kommer du nog tycka att det var värt det även fast det är urjobbigt nu! Nu ska de bara få bukt med all vätskan och få dig att må bra igen. Håll uuuut!

• Vi 5

Söte, så hade jag med, hade aldrig hört talas om att man skulle kunna ha som mensvärk när man var gravid,  och var jätteorolig, men för mig kom och gick det under hela graviditeten och i perioder hade jag hemskt ont. Det verkade som att det gjorde som mest ont precis vid tillväxtspurterna.

• Vi 5

Söte, jag är SÅ glad att höra att värdena gick upp och att du är hemma igen. Jag förstår så väl din oro, det är som att orosmolnen kommer slag i slag, först för att bli gravid över huvudtaget, sedan för mf, sedan för att något ska hända i graviditeten och under förlossningen och sedan på plötslig spädbarnsdöd osv, det kan kännas som att oron aldrig tar slut. Men som jag skrev förut, det hjälper ju inte att oroa sig, man är ändå inte förberedd om det värsta händer och livet kan ändra sig på en sekund. Det är bättre att försöka ta ut så mycket lycka man kan i förskott. Men självklart är det inte alltid lätt, det är ju tex inte konstigt att du reagerar nu. Du har ju kämpat så himla mycket så länge, så när du når målet och börjar kunna se förbi det så tänker jag att det inte är konstigt om du reagerar och blir helt matt och nedstämd... Hoppas att resan gör dig gott!

Jag undrar också hur det går för Inanna och Kalimero!?

Tjorven lycka till!

Kattenizze, jag kan tyvärr intyga att foglossning kan komma tidigt, redan v 11 och andra gången redan före bim   Fick kryckor och rullstol v 17...Men det är ju ovanligt förstås...Tränar därför allt vad jag kan nu för att stärka upp mig.

Zin, härligt att du omvandlar frustrationen till energi att ta tag i problem genom att höra av dig till media!!!

Linköping, angenämt problem

Här har jag tagit min första spruta och inser att jag kanske ska flytta mig på listan. Får leta lite efter den...

• Vi 5

flyttar mig...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVFet långa metoden (synarela + 350 puregon), sprutstart 23/11. 

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Vi 5

läser allt, men känner mig rätt slut, har precis fårr kortisonspruta i käken och varit på akupunktur så jag kommenterar bara spridda skurar.

maryhe, usch för sådana människor, som någon annan sa det är mest synd om henne själv som inte vet vad hon tycker, jag tror att sådana människor ofta är väldigt osäkra, hon menar säkert det "snälla" hon säger när ni umgås, men sedan så vill hon kanske vara "märkvärdig" inför andra och passar då på att bre ut information för att få medhåll och bli uppmärksammad... Det positiva är ju att hon verkar ha vett att skämmas iaf. Du får fundera på om du orkar ha någon kontakt, och på vilket sätt eftersom ni ändå är grannar. Jag förstår också att det måste vara extra känsligt nu. Kram!

Selmv, usch så jobbigt, det är jag också lite orolig för, jag har ju inte heller varit med om detta förut och min läkare har ju kört på med maxdos och ingen koll alls förrän jag sprutat i 9 dagar. Var det någon anledning till att du fick kolla ett tag efter sprejandet? Konstigt att de gör så olika...

Slemmis, är det alltså i morgon du ka på vul? Håller tummarna. 

Många intressanta diskussioner om könsaspekter och mediciner som jag följer noga!  

• Vi 5

Skytten, härligt, jag har ingen aning om när man gör FET, men funderar på varför akupunktören inte vill ge akupunktur efter insättningen? Det verkar ju finnas belägg för att akupunktur samma dag eller dagen efter insättning ökar chanserna. Min nya (fik byta) akupunktör har tom sagt att hon kan ställa uppen lödag om det lir så...

MariaKi, så jobbigt att behöva oroa sig för förkylningen också, jag skickar en varm kram och krya på dig hälsningar!

• Vi 5

Oceanny, så skönt att känna att de har full koll och inte behöva oroa sig för sådant själv!!!

Inannan, hur känns det i dag?

och jag funderar på hur tidigt ni känt älsymptom när ni börjat med sprutorna? Jag har tagit 2 st sprutor nu (350 puregon) och känner redan både äl-sekret och att det känns i äggstockarna. Jag har ju tjatat om att jag är orolig för att jag fått maxdos (utan att hon har ett FSH att utgå från) och att jag inte får kolla med vul förrän sprutdag 9. Vad händer om man stimulerar "för snabbt"? Kan äggen växa för fort och därför bli sämre? Jag fick ju ett ok AMH-värde per telefon efter att hon bestämt dosen. Har era läkare utgått från era provsvar när ni fått dosen besämd? Har ni fått maxdos vid första ivf-försöken? Skulle ni ha försökt få vul tidigare, typ på måndag, dag 6? Eller skulle ni lugnt ha väntat till dag 9? Ursäkta att jag tjatar, men jag kan inte tänka på annat...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?