Maryhe skrev 2011-09-03 08:56:10 följande:
Jo, man får frysa in embryon också! Tex får vi 5 embryon nu så sätter de in 2-3. De andra fryser de. Men de vill inte göra FET på äldre kvinnor (på min klinik) och jag har inte förstått varför. Villkoret för att genomgå denna behandling var så och vi var tvungen att skriva på papper innan att avsäga oss rätten till embryona innan vi ens började behandlas i juli. Vi gjorde givetvis det utan att diskutera för att ha möjlighet att genomföra detta. Promea är privat men har ett avtal med landstinget så att vi får en del rabatt. Den andra kliniken centro Livet är helt privat och med min arbetssituation hade vi inte råd att välja.
Haha javisst ja, tänk att jag kunde förtränga det så, det skrev du ju förra veckan och ville som bekant inte kännas vid det nu inför FET
Apropå vad du sen skrev om inlägg i den andra tråden så är jag ledsen att du misstolkade det så och av någon outgrundlig anledning tog åt dig, du tog det tyvärr ur sitt sammanhang. Anledningen var att en tjej fått (enligt henne) dåligt resultat och flera ville muntra upp henne, det är mycket viktigt. Faktum kvarstår - det räcker med ett ägg, det var det vi försökte säga. Min väninna fick bara ut ett ynka ägg, sonen är 1 år nu.
I dessa två trådar är det vanligt att många inte får mer än några få "fjuttiga" ägg och jag vet ett par stycken här som blivit ledsna när någon fått dubbelt så många ägg och ändå beklagat sig över det, vilket har skett ett par gånger. Man får tänka sig för lite här eftersom det ÄR mycket känslomässigt och många jämför säkert, medvetet eller omedvetet. Jag tror inte heller att det har gått dig förbi att vi
ALLA är djupt imponerade över både den behandling du har fått och det resultat du erhållit, det är en bragd som verkligen sporrar oss andra, för funkar det så för dig så kan det funka för oss andra! Som du vet har jag även förmedlat din kur i den andra tråden och en del i denna tråden skriver även där. Nu återstår det som är viktigast för oss alla - att bli gravida, eller hur...?!