• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-09-07 10:35:48 följande:
    Men nu hänger jag inte med riktigt; Zinfandel är det dags för FET imorgon?

Japp japp, nu är det dags igen!! Just varit på helkroppsmassage, städat bilen och storhandlat så man är förberedd Skrattande Jag var hos en ny massör och det var intressant. När jag läste The Infertility Cure första gången så visade det sig att mitt problem är Spleen/njurarna (ja, österländsk medicin pratar inte i immunologiska termer). När jag kom till min nya akupunktör i våras så sa hon direkt att att min kidney är lite låg och det har återkommit med jämna mellanrum sen. Nu idag hos den här nya massören så ville jag bara informera henne om en knäpp punkt jag har på ryggen där jag är jättekittlig så det blir obehagligt men jag vill säga till så hon inte tror att det gör jätteont. Hon bad att få känna ändå och döm om förvåning när hon sa att det är en kidneypunkterna... Sen tryckte hon på de andra också och jajamän, alla ömma...! Och ni som har problem med sköldkörteln känner ju till binjurarnas inverkar i det hela. Så nu får goggle jobba igen idag, haha!!

Maryhe: men vilken jobbig och nästan outhärdlig situation ni har hamnat i då Obestämd Hoppas du får tillbaks minst 1 imorrn då!! 
  • Zinfandel

Ja, vi hoppas så innerligt på dig Enya!!! Av hela mitt hjärta, faktiskt. Hjärta Fullkomligt. Totalt. Absolut. 

• Zinfandel

Linköping: jag har fullt respekt för det val ni gör, detta är så känslomässigt jobbigt och påfrestande för alla inblandade. Det tär nåt enormt och jag hör många som säger att "jag vill ha mitt liv tillbaks!! Och jag förstår dem. Jag skulle däremot vilja be dig att ta ytterligare en vända med Inofolic eller 7-Keto eller Dhea. Ge det 3 månader och prova. Jag hoppas så att du vill göra det. Om inte så har du min fulla respekt Hjärta

• Zinfandel

Turild: Haha, vad konstigt, jag tycker att jag har tjatat ihjäl det och varit rätt för att jag har varit för ego med mitt fet- & medicintjat...... 2-days beautiful Piff & Puff Skrattande (på tal om det ni pratat om tidigare idag så långtidsodlar min klinik endast om man inte ser det bästa embryot efter 2 dgr, det är alltså inte att föredra hos dem...Knasigt, jag vet!)

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-09-07 15:21:49 följande:
    Jo jo, det ja, men inte minns jag att du tjatade om ÄL-stegringen innan FET tex. Visst skulle du göra det i september, men det är så mycket som händer, så är det lätt att man tappar ordningen på vems tur när. Håller tummarna för Piff & Puff, får du båda imorgon?
    Jag gör ju stimluerat så inga ÄL-tester men väl skitpillrena Progynon som dock funkat utan biverkningar denna gång Skrattande Japp, om det vill sig väl så flyttar båda in imorrn!
  • Zinfandel
    Mamma gås skrev 2011-09-07 17:10:15 följande:
    Jag käkar 7-Keto med DHEA sedan i somras men gör det för att blockera den maxade kortisolhalten jag har. Känner att jag är lite off å inte riktigt fattar vad den kan vara bra för annars.. Har jag haft sån jäkla tur att käka detta å att det är bra för infertiliteten oxå?

Jahadu, med stor sannolikhet! Skrattande

Tack alla ni andra för hejarop till imorrn!!
  • Zinfandel

Jo, Fjällis, har läst en del om njurarna idag... Jag gjorde det förvisso redan förra året men då visste jag inte vad jag vet idag om immunologi och sambandet är ju tydligt eftersom det handlar om blodet. Inom österländsk medicin säger man tom att njurarna styr fertiliteten... Njurarnas främsta uppgift är som sagt att rena blodet men skapar även hormonet erytropoetin, som styr hur många röda blodkroppar som ska bildas och aktiverar D-vitamin (aha!). En del blodsjukdomar och vissa reumatiska sjukdomar (aha 2!) kan också orsaka akut njursvikt. Förr var halsfluss eller hudinfektion som orsakades av streptokocker (aha 3!) en vanlig orsak till akut njursvikt. Tyvärr försämrar antiinflammatoriska läkemedel blodflödet till njurarna, ajaj...... Njursvikt brukar inte ge några symtom förrän njurarnas funktion är kraftigt försämrade och har då ett starkt samband med infertilitet men då är alltså sjukdomen allvarlig.

Den här akupunktören arbetar efter the Infertility Cure
    www.dr-ma-akupunktur.com/TCMInfertilitet.htm

• Zinfandel

Fjällis: jag bör inte ens dricka kallt vatten eller äta kall mat... Jag är frusen i mig själv redan innan och går med dubbla strumpor i stort sett hela sommaren haha Flört Så det blir extra mycket värme nu, dock ej värmefilt som kan bli för varmt.

Oceanney: har du lust att kolla om Pred är receptfritt i Fra? 

• Zinfandel

Tack alla, inte nervöst än men det kommer vid 10... Och då har jag sett till att boka akupunktur så då kan jag inte svara om de ringer haha {#emotions_dlg.djavulsk} Hoppas du också får återföring idag Maryhe!

Fjällis: läste mer i Infertility Cure igår:
    Stimulating the Kidney system can also restore normal levels of FSH (...) and TCM can stimulate the ovaries to respond normally to FSH, produce higher levels of estrogen and develop healthy follicles and eggs.The kidneys are the residence of Yin & Yang, the channel of death & life. The Spleen (mjälte) system governs most energetic processes in the body. The Spleen transforms the food we eat into Qi Blood for a healthy menstrual cycle and is also responsible for producing certain hormones, such as thyroid hormone (sköldkörtel) and progesterone, as well as for aspects of the circulatory and immunological system. A malfunctioning Spleen system often causes thyroid abnormalities, autoimmune problems, allergies, digestive disturbance and bleeding disorders. 

Enya: testat...?! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?