IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Maryhe: men vilken jobbig och nästan outhärdlig situation ni har hamnat i då Hoppas du får tillbaks minst 1 imorrn då!!
Ja, vi hoppas så innerligt på dig Enya!!! Av hela mitt hjärta, faktiskt. Fullkomligt. Totalt. Absolut.
Linköping: jag har fullt respekt för det val ni gör, detta är så känslomässigt jobbigt och påfrestande för alla inblandade. Det tär nåt enormt och jag hör många som säger att "jag vill ha mitt liv tillbaks!! Och jag förstår dem. Jag skulle däremot vilja be dig att ta ytterligare en vända med Inofolic eller 7-Keto eller Dhea. Ge det 3 månader och prova. Jag hoppas så att du vill göra det. Om inte så har du min fulla respekt
Turild: Haha, vad konstigt, jag tycker att jag har tjatat ihjäl det och varit rätt för att jag har varit för ego med mitt fet- & medicintjat...... 2-days beautiful Piff & Puff (på tal om det ni pratat om tidigare idag så långtidsodlar min klinik endast om man inte ser det bästa embryot efter 2 dgr, det är alltså inte att föredra hos dem...Knasigt, jag vet!)
Jaja, varit RÄDD ska det ju vara såklart.....
Jo, Fjällis, har läst en del om njurarna idag... Jag gjorde det förvisso redan förra året men då visste jag inte vad jag vet idag om immunologi och sambandet är ju tydligt eftersom det handlar om blodet. Inom österländsk medicin säger man tom att njurarna styr fertiliteten... Njurarnas främsta uppgift är som sagt att rena blodet men skapar även hormonet erytropoetin, som styr hur många röda blodkroppar som ska bildas och aktiverar D-vitamin (aha!). En del blodsjukdomar och vissa reumatiska sjukdomar (aha 2!) kan också orsaka akut njursvikt. Förr var halsfluss eller hudinfektion som orsakades av streptokocker (aha 3!) en vanlig orsak till akut njursvikt. Tyvärr försämrar antiinflammatoriska läkemedel blodflödet till njurarna, ajaj...... Njursvikt brukar inte ge några symtom förrän njurarnas funktion är kraftigt försämrade och har då ett starkt samband med infertilitet men då är alltså sjukdomen allvarlig.
Den här akupunktören arbetar efter the Infertility Cure
www.dr-ma-akupunktur.com/TCMInfertilitet.htm
Fjällis: jag bör inte ens dricka kallt vatten eller äta kall mat... Jag är frusen i mig själv redan innan och går med dubbla strumpor i stort sett hela sommaren haha Så det blir extra mycket värme nu, dock ej värmefilt som kan bli för varmt.
Oceanney: har du lust att kolla om Pred är receptfritt i Fra?
Tack alla, inte nervöst än men det kommer vid 10... Och då har jag sett till att boka akupunktur så då kan jag inte svara om de ringer haha Hoppas du också får återföring idag Maryhe!
Fjällis: läste mer i Infertility Cure igår:
Stimulating the Kidney system can also restore normal levels of FSH (...) and TCM can stimulate the ovaries to respond normally to FSH, produce higher levels of estrogen and develop healthy follicles and eggs.The kidneys are the residence of Yin & Yang, the channel of death & life. The Spleen (mjälte) system governs most energetic processes in the body. The Spleen transforms the food we eat into Qi Blood for a healthy menstrual cycle and is also responsible for producing certain hormones, such as thyroid hormone (sköldkörtel) and progesterone, as well as for aspects of the circulatory and immunological system. A malfunctioning Spleen system often causes thyroid abnormalities, autoimmune problems, allergies, digestive disturbance and bleeding disorders.
Enya: testat...?!