Mia: jag hade också valt nytt iVF, spara det du har i frysen!
Kalimero: fasen vad arg man blir. Jag hade min urladdning förra veckan när jag fick det skriftliga svaret om mina äggledare av min vanliga gyn. Det stod bokstavligen "Hej! Din högra äggledare är blockerad". Inte ett ord om eventuell anledning, ingenting om förslag på åtgärd, ingenting om hur man kan gå vidare. Bara tack och hej. Nu har ju jag gått vidare för längesen och vet exakt vad det innebär men för en annan person så kan det ju vara lagom frustrerande att få ett sånt svar. Om jag finner energi så kanske jag besvarar det, någon gång måste de förstå vilken känslokarusell detta är, hur mycket det påverkar och hur viktigt det är med rak information. Jag vill inte ha nåt "nja, njae..." som är det vanligaste på kliniken, ge mig fakta så jag vet vad jag har att jobba med. Och så detta tröttsamma med åldern, vi veeeeet liksom det...... Kram på dig, vännen
Maryhe: hhuuuuu vilken vånda, hoppas din man & biologerna får rätt!! Lycka till på onsdag!
Bellami: hur 17 kan du hålla dig...?!? Säger jag som knappt vågar testa haha men had ejag lämnat blodprov så hade jag nog inte kunnat hålla mig... Bra jobbat!!