• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-11-03 11:37:13 följande:
    Enya - Grattis till strålande resultat! Underbart Solig!
    Tack fina!
    När är det VUL dags?
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-11-04 08:12:36 följande:
    Måste skvallra för att sporra alla: Lully Hill, 45 år, har idag efter 10 års kämpande med bla ÄD, långt framskridna adoptionsplaner osv, plussat när de bestämde sig för ett sista eget IVF i DK SkrattandeSkrattande 
    Fantastiskt! Så himla härligt!
    Som vi säger Zin, ge INTE upp så händer det fantastiska till slut Solig
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-11-04 10:58:37 följande:
    Men herregud vilka fantastiska nyheter! Jättegrattis Lully Hill (om du kikar in här!)! Hur ska jag nu kunna hålla mig ifrån att testa en IVF i Danmark ?!?

Jag har testat idag; och HcG't i min kropp är nu obefintligt (en skugga på testet), RD 7 och 10 dagar sedan Ovitrellen. Inatt fick jag svettningar vilket brukar vara ett säkert tecken på att det här inte är en lyckad ruvning. 

Enya; visst fick du svamp i början på den här ruvningen? Hur behandlade du det med tanke på progesteron och allt? Är det ok att ta Canestenvagissar också? *kliar som tusan* 
    Vilket superduperminne du har Fjällis Skrattande, visst fick jag det. CFC rådde mig till att Proggisarna i ändtarmen och Pevarylvaggis i slidan. Skulle inte vara några problem alls och det funkade finfint.

Håller ändå mina tummar för dig Fjällis. Jag hade ett inte allför starkt plusstreck på RD 14 och kan INTE tänka mig att det skulle ha synts på RD7. Kramar Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-11-04 14:54:01 följande:
    Tack alla som hållit tummarna för mig inför VUL. Tyvärr så såg det inte så bra ut om man jämför med tidigare gånger trots högre dos. Idag efter 4 sprutdagar fanns det bara 4 lite större blåsor och några mindre. Höger äggstock verkar inte längre vilja producera ägg då hon endast såg en blåsa där. Jag känner mig fullständigt uppgiven och inser att det nog är lika bra att ge upp snart. Det finns också annat i mitt liv som är viktigare just nu än att få barn. Jag tror att det ska kunna gå att leva barnlös också om bara allt annat löser sig för oss. Men jag hoppas så klart att det ska bli i alla fall några ägg lagom till ÄP. Än är det ju inte helt kört!
    Många kramar till dig Inanna. Hjärta
    Vem vet kanske något av de där äggen är guldägget trots allt Drömmer
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-11-05 13:49:31 följande:

Underbara alla på tråden Hjärta får ursäkta min klumpighet och att jag är superEGO nu.... har varit bortrest 1 vecka och inte hunnit läsa ifatt, men måste bara få bolla med er om att jag nu ringt CFC och är lite lätt chockadFörvånad

Fick teletid sent igår på CFC. Förstod inte ett dugg av danskan så jag missade vem jag pratade med innan vi gick över till engelska. Berättade om min situation och hade förväntat mig att kliniken ville träffa oss, men vad säger läkaren.... hitta en gynekolog där du bor och få den att skriva ut medicin så kan du börja spruta på dag 2 på nästa mens. Men försökte jag, det är ju om typ 1 vecka. Ja det blir bra fick jag till svar. De vill inte ens träffas innan??? Läkaren frågade inget alls om min, tidigare IVFhistorik, mediciner, sjukdomar etc? Är alldeles förvirrad.
    Fick ett mail idag med att jag ska spruta 300 Gonal F och UL på sprutdag 6.  Visste att de har löpande band princip, men hade inte förväntat mig detta. Är fortfarande chockad tror jag. De enda de ville ha var blodprov för HIV och Hepatit, mindre än 1 år gamla.

Söta ni är så förvirrad nu att jag inte vet ut eller in. Ska jag bara lyda och köra eller försöka komma dit och träffa dem? Är Gonal bra? Är 300 en normal dos? HJÄLP........     

Se till att få ut din journal från där du gjort IVF tidigare. Scanna in den och maila den till CFC så de kan "lära" av dina tidigare försök. Så gjorde vi och fick då en behandlingsplan baserad på mina tidigare försök. Bla så ville de att jag skulle köra långa metoden trots att CFC nästan bara kör korta. Och det var för att de såg i min journal att två tidgare försök med korta bara blev dåligt.
    Kräv en ny teltid för att diskutera din journal och hur de vill lägga upp den nya behandlingen utefter det.

Vi mailade journalen och hade en telefondiskussion och sedan startade vi behandlingen. Första gången jag var på CFC över huvud taget var för första ÄP.

Lycka till nu!
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-11-05 13:49:31 följande:

Underbara alla på tråden Hjärta får ursäkta min klumpighet och att jag är superEGO nu.... har varit bortrest 1 vecka och inte hunnit läsa ifatt, men måste bara få bolla med er om att jag nu ringt CFC och är lite lätt chockadFörvånad

Fick teletid sent igår på CFC. Förstod inte ett dugg av danskan så jag missade vem jag pratade med innan vi gick över till engelska. Berättade om min situation och hade förväntat mig att kliniken ville träffa oss, men vad säger läkaren.... hitta en gynekolog där du bor och få den att skriva ut medicin så kan du börja spruta på dag 2 på nästa mens. Men försökte jag, det är ju om typ 1 vecka. Ja det blir bra fick jag till svar. De vill inte ens träffas innan??? Läkaren frågade inget alls om min, tidigare IVFhistorik, mediciner, sjukdomar etc? Är alldeles förvirrad.
    Fick ett mail idag med att jag ska spruta 300 Gonal F och UL på sprutdag 6.  Visste att de har löpande band princip, men hade inte förväntat mig detta. Är fortfarande chockad tror jag. De enda de ville ha var blodprov för HIV och Hepatit, mindre än 1 år gamla.

Söta ni är så förvirrad nu att jag inte vet ut eller in. Ska jag bara lyda och köra eller försöka komma dit och träffa dem? Är Gonal bra? Är 300 en normal dos? HJÄLP........     

Glömde lite...Gonal-f är det preparat de använder nästan jämt på CFC. 300 låter helt normalt. Jag har alltid kört 375 men behöver en högre dos för att det ska bli fina ägg
  • Enya70
    callimero skrev 2011-11-05 15:36:57 följande:
    Linköping, såg att Enya svarat utförligt och bra. Detta är enda nackdelen med CFC, jag upplever att det går väldigt snabbt ibland och att man kan få lite olika svar. Men se till att de får dina journaler. Sen får man vara beredd på att själv ha lite koll på det mesta och ligga på lite om något är oklart.

Vem har du haft mest kontakt med Enya? Jag försöker få svar nu om de kan garantera att de har öppet för ÄP och ET på helgen. Mailat "att Svend" men får ändå ett generellt icke-svar av sköterska eller receptionist.
    De har öppet varje dag även på helgen. Jag har gjort ÄP där på helgen mitt i juli så det ska inte vara några problem.
    Jag har haft kontakt med Svend när det varit telefondiskussioner och när jag velat bli uppringd för att jag har frågor eller diskutera efteråt vid misslyckad behandling. Då har jag insisterat på Svend.
    Däremot så får man ta den läkare som är på plats vid VUL, ÄP och ET. Tror jag varit igenom samtliga läkare där vid det här laget... 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-11-09 16:02:05 följande:
    Skrattande
    kattenizze skrev 2011-11-09 13:51:22 följande:
    Kalimero: Du är inte alls någon vanvettig galning, jag hade i ditt läge nog gjort samma sak faktiskt. Så länge du får fina ägg så why not? Om du orkar och ekonomin pallar så hade jag nog kört på. Vi har ju Enya här som ett bra exempel!
    Kul att följa er nya ruvare nu, nu ska vi se om inte plussen börjar komma, rent statistiskt så borde det vara så.
    Ja jag hoppas få "göra en Enya"!
    Klart du ska! Heja heja Solig
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-11-09 17:00:34 följande:
    Var är Enya...?! 

Här är jag Skrattande. Aldrig alltför långt borta. Allt väl med mig
    Läser faktiskt allt varje dag men har inte hunnit kommentera lika ofta som tidigare den senaste veckan. Körigt på jobbet och då kopplar jag av helt när jag väl kommer hem och gör ingenting annat än ligger i soffan och myser o vilar.
    I morgon kväll flyger jag till Bryssel för ett möte hela dagen på fredag så nu måste jag fortsätta förbereda mig.

Heja Inanna och alla andra som sprutar!
    Tummarna hålles för de som ruvar.

Fjällis, attans skit att det inte vill ta sig!!! Du hänger väl kvar här ändå

Zin - vad händer för dig nu då? När bär det av till England?

Kramar till er alla Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?