• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2011-09-08 17:25:56 följande:
    Njurtanter ska man inte förringa kan jag säga. Nämen skämt åsido så behövs enligt kinesisk akupunktur starka njurar (man stärker punkten i njurens meridian) för att kunna bli gravid. Det finns punkter nästan nere vid foten men så finns det två starka punkter på ryggen som sitter vid sidan om ryggraden i höjd med sista revbensbågen (kring kors/länd). Det var säkert dom massören körde på!

Heja Piff & Puff. Må de trivas! 
    Ja men det är precis där som det kittlar som attans så det är obehagligt!! 

Katte: oerhört onödigt inlägg från din gyn. Så inkompetent & klumpigt, jisses vad man ska få höra hela tiden....
  • Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-09-08 17:42:32 följande:
    Zin, grattis i stora lass härligt att piff
    .... lite piff på tillvaron..?! SkrattandeFlört
  • Zinfandel
    Skytten skrev 2011-09-08 19:42:52 följande:
    Zinfandel eller någon annan som kan det här med immunologi och grejer:
    Jag är nu inne på fjärde dagen med förhöjd temp 37.6-37.8 (jmf m vanlig 36.6) och det värker i nacke och rygg och jag har en influensakänsla. Så här är det ALLTID vid äl och inför mens och jag undrar vad det kan vara. Jag blir inte sjuk, men det värker i kroppen och tempen stiger, ibland får jag huvudvärk också och känner mig så risig. Men så kommer mensen och så släpper allt på en dag. Vad skulle det kunna vara? Det kanske kvalar in under pms men jag tänkte om jag kanske skulle börja söka efter alternativa svar?

För oss är det så självklart att ha mens & ÄL att vi inte reflekterar över det. Faktum är att det är en stor process som pågår i kroppen då och egentligen inte alls självklar men dock ett friskhetstecken. Det är en stor mekanism i kroppen som känns mer för vissa och mindre för andra. Inom österländsk medicin så rekommenderar man vila och inte motion under mens, det anses mycket viktigt för kroppen & fertiliteten. Många känner just det du beskriver, andra har värk i livmoder & äggstockar, är irriterade, får fett hår, finnar, eksem, osv. Om det inte är värre än att man kan leva mer eller mindre så vanligt så är det säkert inga konstigheter och låter inte immunologiskt. 

Tack för alla lyckönskningar idag!

Enya: min kära vän, jag hoppas så innerligt att du om någon får ditt efterlängtade och välförtjänta plus imorrn. Jag längtar redan ihjäl mig och skulle nog kunna pröjsa en del för att du skulle gå och testa nu haha Flört Hoppas du kan sova nåt men egentligen hoppas jag att du är uppe och kissar var och varannan minut inatt.... Hjärta
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-09-08 21:40:12 följande:
    ÄNTLIGEN får jag sätta mig framför datorn och gratta våra nya ruvare ! Jag har givetvis kikat in under dagen och kollat läget, men har inte haft möjlighet att skriva. Maryhe: wow, grattis till 3 blastisar! Fantastiskt! Och Zinfandel; klockan 16.07 stod jag på Norrmalmstorg och tänkte på dig och höll tummarna! Supergrattis till Piff och Puff!
    Åh tack, gud vad söt du är!! Tack kära vän Hjärta
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-09-08 21:59:16 följande:
    Zinfandel: kör du akupunktur under ruvningen också? Jag har fått rekommendationer att inte göra det, men det kanske kan vara olika. Jag har samma ordination som du vad gäller att undvika kall mat och dryck. Ska anamma det framöver, för mig känns det väldigt bra att dricka varmt vatten morgon och kväll. Inte så gott, men det gör susen för njurarna. 

...jag tror att börjar ladda mentalt för FET i nästa cykel, men jag är inte säker.
    Nixpix, ingen akupunktur nu!! 

Varför osäker..? Vad hänger det på?
  • Zinfandel
    Skytten skrev 2011-09-09 08:21:45 följande:
    Tack så mycket Zin! Du är verkligen toppen! Jag har funderat så mycket på det här och försökt fråga gynekologer men ingen har kunnat ge svar. De har mest velat ge mig antidepressiva vid pms-topparna. Och jag gillar det här med att ta det lugnt vid mens . Tack och kram!

Vad bra! Nä, piller tror jag inte på där mer än om man behöver värktabletter. Då tror jag snarare på att ändra sitt liv de dagar och ge kroppen den ro den faktiskt säger att den behöver. Vilken RD är du på nu?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?