• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4: det vanliga är att man börjar med sprayen på menscykeldag 21 (oavsett cykellängd, tror jag). Men det är även möjligt att börja att spraya vid mensstart. Vilken dag föreslog din läkare? Så även om din cykel är kort den här månaden så tordes det vara ok att du börjar på dag 21 (även om det närmar sig mensens start) skulle jag gissa. Annars låter ditt protokoll som ett bra upplägg (standard); det är nog bra att börja med 350 IE Puregon för då finns det utrymme för både sänkning och höjning (maxdos är 450 vilket jag har haft flera gånger). Otroligt klantigt med dina provsvar; å andra sidan så tycker jag att du ska sikta in dig på behandlingen nu istället för "siffror". Ja, nu är det bara att köra !

• Fjällsippan
    myran6801 skrev 2011-11-02 20:23:37 följande:

Enya, min fina hjälte! Grattis till bra resultat. Njut nu ordentligt och ta hand om erHjärtaHjärta

Ego, sitter på ett hotellrum och har just ätit framför datorn. Just nu skulle jag önska att jag inte var på tjänsteresa utan hemma med min man och fick lite tröst. Det kommer fortfarande lite blod på pappret men syndafloden har inte satt igång än. Men min kropp signalerar att den är på väg. Börjar misströsta. Vet inte om jag orkar och om det är någon idé med en IVF i Danmark. Mina ägg verkar ju helt kassa. Har panik över min ålder och att tiden bara flyger iväg. Kanske ÄD är enda utvägen, men var börjar man? Jag är så dåligt insatt, har liksom hela tiden skjutit det ifrån mig, har inte kunnat ta in det. Är fortfarande skeptisk till de baltiska länderna. Panik, har inte tid att vela jag vet!!!! Ursäkte mitt sluddrande men jag har ingen att prata med så ni blir mitt bollplank.

Kram på er allesammans Hjärta

Stor kram, myran Hjärta, så tungt att vara på tjänsteresa när man vill vara hemma och få tröst. Det är ett svårt vägskäl du står vid; fortsatt IVF eller ÄD? Hur ser din fortsatta planering ut för nästa IVF på CFC? Om du vill börja titta på andra alternativ så har jag har en FL-väninna som var i Prag och gjorde ÄD; kanske kan vara ett alternativ att kolla upp? 
  • Fjällsippan
    pralinen jessica skrev 2011-11-01 19:39:56 följande:
    Halloj tjejer! Tyvärr misste jag mitt lilla embryo igår. Önskar att jag någon gång skall nå fram till
    testdagen utan att börja blöda... I december blir det ett nytt försök! Kram på er!{#emotions_dlg.flower}
    Stor kram, pralinen - beklagar verkligen att det inte gick vägen den här gången!
  • Fjällsippan
    Boombabymamman skrev 2011-11-01 20:39:28 följande:
    Så tråkigt Pralinen! Jag har undrat hur det går för dig, vi var ju så synkade i tid.
    Jag tröstas ändå lite av att jag inte är ensam. För även jag har börjat blöda.
    Jag har ett barn sedan tidigare, så det är ingen dramatiskt sorg.
    Jag tror jag lägger det här med IVF bakom mig nu, accepterar faktum och litar på att livet öppnar andra dörrar.
    All lycka till er andra! 
    Inte du också; det var verkligen många dystra besked igår kväll! Kram!
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-11-02 08:22:59 följande:
    ego - nyutkommen från ul som gick bra. Så skönt. 1/2200 på nupp men nu ska blodprov till. Kan bli 1/2 ändå men ska vara super glad fram till nästa vecka då det svaret kommer.Allt över 1/13 känns toppen. hoppas det blir bra! Nytt för mig var att vid fet gäller den åldern så helt plötsligt vart jag ett år yngre. Tjoho! kram alla
    Grattis till bra resultat{#emotions_dlg.flower}! Och vilken positiv överraskning att "du" blev yngre i beräkningarna !
  • Fjällsippan

Kort ruvarrapport: Rd 6 idag och nu vääääldigt svagt plus - tog Ovitrellen förra tisdagen vid lunch så den hänger nog fortfarande med.

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-03 08:59:14 följande:
    Troligt - eller inte TystDrömmerFlörtSolig
    sushikatten skrev 2011-11-03 09:10:04 följande:
    Plus är alltid plus! Vi får hålla tummarna att det så fortsätter att vara. Vad underbart! 
    Tilläggas kan, tyvärr, att min vagina beter sig totalt obefruktat (och jag känner henne vid det här laget!). Så min gissning är att plusset kommer att vara borta imorgon...
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-02 21:31:37 följande:
    Skäms Finaste vän!!

Ingen aning faktiskt men klart jag har snubblat över tanken. Men Skandinavien i första hand. Eller varför det? England? Frankrike? Italien? Det finns ju flera bra trådar här, börja följa nån vettja! Du behöver inte skriva för det men för att samla intryck, info & känslor kring det. Kan vara bra att börja vänja hjärnan kring det hela. Efter programmet i måndags började jag fundera både över surrogat & embryoadoption, har jag aldrig tänkt på tidigare. Men det är skönt att veta att det finns alternativ!
    myran6801 skrev 2011-11-02 21:14:14 följande:
    Zin, du är sååå klok i ditt resonemang. Önskar jag var lika klok som du är
    Har du några idéer på vart ni om ut ifall att det blir aktuellt (vilket det inte ska) ska vända er för ÄD? Är nyfiken på att höra hur du resonerar när du skall välja.

Kram finsaste klokaste {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    ...om ÄD hade varit aktuellt för mig (vilket det inte är p g a ekonomiska skäl) så hade jag nog tittat närmare på Spanien eftersom dom samtidigt tycks vara väldigt duktiga på IVF generellt. Och visst är det fantastiskt att alternativet finns - och jag blir varm i hjärtat när jag tänker på att ingen av de kvinnor som jag har hängt ihop med här på FL genom åren har förblivit barnlösa. Idogt IVF'ande eller övergång till ÄD'ande har resulterat i barn för dem alla!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-11-03 11:41:06 följande:
    Mina sprutpaket har rysk text och är överklistrade med svenska etiketter som sagt! Helskumt! Nu efter bara 3 dagars sprutande har jag lite värk i högra äggstocken och har redan börjat få ÄL-flytningar.Det känns lite väl tidigt.  Känner mig vansinnigt orolig för att jag ska ägglossa för tidigt. Första Orgalutan-sprutan ska jag inte ta förrän imorgon kväll.
    ÄL-sekretet är bara ett tecken på att östrogenet börjar slo rot i din kropp; och att en äggblåsa skulle ha vuxit sig så stor så att den är redo att lossa efter 3 dagars sprutande är nog inte ens möljigt! Inte ens med skumma ryska sprutor! Kram!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-04 08:12:36 följande:
    Fjällis: DET om något inger hopp, tack!! Har du testat idag..?

Lycka till idag Sushi!!

Måste skvallra för att sporra alla: Lully Hill, 45 år, har idag efter 10 års kämpande med bla ÄD, långt framskridna adoptionsplaner osv, plussat när de bestämde sig för ett sista eget IVF i DK SkrattandeSkrattande 
    Men herregud vilka fantastiska nyheter! Jättegrattis Lully Hill (om du kikar in här!)! Hur ska jag nu kunna hålla mig ifrån att testa en IVF i Danmark ?!?

Jag har testat idag; och HcG't i min kropp är nu obefintligt (en skugga på testet), RD 7 och 10 dagar sedan Ovitrellen. Inatt fick jag svettningar vilket brukar vara ett säkert tecken på att det här inte är en lyckad ruvning. 

Enya; visst fick du svamp i början på den här ruvningen? Hur behandlade du det med tanke på progesteron och allt? Är det ok att ta Canestenvagissar också? *kliar som tusan* 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?